• Callina

Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???

Vad jag kan se är de vv-trådar jag hittat inte så aktiva. Kanske beror det på att alla kör GI och LCHF nu för tiden? Själv har jag provat LCHF men vill köra viktväktarna nu och det vore ju toppen om det fanns fler medlemmar där ute?

Jag är ute efter att tvinga mig själv till att till slut få bättre matvanor. Är en "smygätare" och mår nu rätt bra av att börja skriva upp allt jag äter så att jag får större förståelse för mitt matbeteende.

Jag är 169 och väger 77 kg och behöver då gå ned en del och jag verkligen längtar tills det börjar röra på sig.

Någon mer?

• Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???
  • Linda7705

Oj. Frukost blir frysta hallon med vaniljyoghurt och havregryn på.
    Sen kan det bli en fjärdedels honungsmelon.
    Middagen kan bestå av potatis köttbullar och sås med rivna morötter eller gröna ärtor till.
    Tillkvällsmat blir det ofta samma som jag hade till frukost.
    Blir jag hungrig däremellan så kokar jag ett par morötter och äter :)

Hur många poäng går du äta per dag?

• lella77

Ok jag äter två hela måltider alltså lunch och middag men äter inget på kvällen. Försöker hålla mig till 6p till frukost. Äter 27p/dag

• Linda7705

Har också 27 poäng att äta.
    Äter kvällsmat i stället för att lockas av allt gött som dom andra trycker i sig här hemma. Plus att i ett mail från vv där det stod massa tips stod det att man inte skall gå och lägga sig hungrig :)
    Har lärt mig att fler små måltider gör att min kropp inte bunkrar.
    :)

• lella77

Ingen bra vecka det här veckan, verkar som om jag går ner i vikt varannan vecka. Ska dessutom ha mens och då går jag upp i vikt

• Linda7705

Vågen visade -1,2 kg idag så nu väger jag 79,3 :)
    Har bara lite svårt att vara glad över det då sorgen över att farmor gick bort igår är stor :(

• Madam

Hoppar in i den här tråden jag med :)

Har varit viktväktare sen 2010 och det har verkligen gått upp och ner och jag har fortfarande långt kvar till min målvikt dessvärre..men skam den som ger sig :) 

Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???