• Anonym

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

Jag och min pojkvän bor 10 mil ifrån varandra, under veckorna så är våran enda kontakt genom telefon och dator, jag tycker att kontakten är viktig, man vill väl höras av om man älskar varandra?
    Nu tror jag att han har hittat någon annan, han sade igår att han vill "tagga" ner på kontakten, jag blev jätteledsen och försökte ringa men han skrev att han måste sova.. såhär ser en vanlig dag ut i våran kontakt :

SMS ( skriver rätt av telefonloggen )

Jag 06.30 - God morgon älskling :) Har du vaknat? Jag älskar dig <3
    Jag 07.00  - Har du sovmorgon idag ?:)<3
    Han 07.25 - Godmorgon sötnos, jag vaknade inte av larmet på mobilen, måste skynda mig nu ringer dig på lunchen,puss.

Jag 07.27 - Okej, ring sen då :) Älskar dig <3
    Jag 09.00 - Jag saknar dig :( snart ses vi, puss <3
    Jag 09:45 - Har du inte tid att skriva idag?:)<3

11.30 Han ringer, vi pratar i en halvtimme

Jag 12.10- saknar redan din röst<3 puss älskar dig hjärtat
    Han 12:34- Love you too
    Jag 12:50 - Ringer du när du har slutat ?:)
    Jag 13:00 - hoho?
    Jag 13:30 - Saknar dig:)<3

Han 16.34 -Jag ringer dig ikväll, ska byta däck på bilarna med Jonne, love you!
    Jag 16:37 - Okej, tar det lång tid ?:) Älskar dig
    Han 16:42 - Någon timme eller två
    Jag 16:45 - Okej, vad glad jag blir när du säger att du älskar mig tillbaka..:/
    Han 16.47 - Men jag skrev ju det tidigare, ringer sen:)

Jag 18:00 - Är ni klara? :) puss
    Jag 18:20 - hoho ?

Provar ringa 18:30, utan svar.

Han ringer upp 19:02 och vi pratar i en timme ungefär.

Jag 20:30 - ska du sova tidigt idag ?:)
    Han 20:43 - Jao :) Ska upp tidigt ju-
    Jag 20:44 - Ringer du och säger godnatt då ?:) Puss
    Han 20:46 - Japp älskling :)

Sen skrev vi lite på facebook sen skulle han fixa något att äta.

Jag 22:14 - Ska du sova snart ?:)puss
    Jag 22.18 - Hoho ?:)

Provar ringa vid 23 utan svar, ringer tio minuter senare och han har somnat i soffan säger han , vi pratar en stund och säger Godnatt.

Sen mitt sista sms 23:55 - Godnatt, jag älskar dig mest, pussar, saknar dig <3 <3 :)

Som ni ser så är han ju knappt intresserad av att prata med mig, tror ni att han har träffat någon annan`?:/ 

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(
  • augustibruden

För mig är det ett mirakel att han har stått ut. Han offrar hela sin lunch med att sitta i telefon, blir avbruten i jobbet hela tiden, han får ingen ledig tid alls på kvällen eftersom han sitter i telefon med dig i en timme och sms:ar utöver det. Han måste vara en supersnäll kille som inte har sagt ifrån tidigare. Du måste skaffa dig ett liv. Det här var det värsta jag har läst på länge.

• Anonym (Mums)

Var tillsammans med en kille på distans när jag var 24. Vi flyttade ihop efter ett halvår på en ny ort. Fram tills dess ringde vi varandra en gång om dagen (detta var tidigt 90-tal - inga mobiler), och det tyckte HAN var för mycket. Det var ca 25-30 mil mellan oss, så vi sågs nästan varje helg.

Jag tyckte att min kille var knepig som inte ville höras en kortis varje dag, men din kille är fullständigt normal och förmodligen så fed up att han snart inte svarar alls!   

• slemtorsk i din bralla

jag läste upp TS för min man... jag hann inte längre än till lunch-samtalet då min man avbröt mig med orden "sluta för fan... jag känner mig helt trängd och då är det inte ens mig det rör"........

Förstår som sagt att killen sagt ifrån, frågan är vad du TS kommer att göra för att förbättra situationen?

• bily

Omg! Får klaustrofobi!
    Sluta snälla ts... det är bara jobbigt!

• modesto
    UngMamma25 skrev 2012-10-23 09:03:53 följande:

Ofta är det ju att distansförhållanden inte brukar fungera i längden.

fel, det beror på vad man vill ha, och 10 mil är ingenting
  • Anonym (StopDropAndRoll)
    Winterfell skrev 2012-10-23 09:29:39 följande:
    Läste precis TS andra sms-inlägg och jag hoppas faktiskt att killen gör slut. Det är ju inte friskt att hålla på sådär.  
    Det kanske var lite elakt sagt? Hon har ett bekräftelsebehov och hon kväver honom ja. Men det ligger nog en hel del bakom också, sånt som inte vi vet om. Jag var själv nästan sådär när jag precis fyllt 16. Jag kvävde min stackars dåvarande pojkvän. Jag hade ett otroligt bekräftelsebehov och det var pga hur min barndom såg ut. VÄLDIGT elak pappa(tänker inte förklara hur men kanske inte är så svårt att lista ut) och en mamma som jobbade 09-22 typ. TS kan ha haft relationer tidigare som gjort henne så osäker, varit oälskad som barn eller vad som helst. Hon behöver inte höra att du hoppas han dumpar henne. Det hjälper inte henne. Kom med lite konstruktiv kritik istället, som dom flesta gjort. i.e hör inte av dig först, låt honom vara så kommer han höra av sig tillslut och ni båda kommer må bättre. Hon mår själv inte bra av att smsa och ringa hela tiden och sitta och oroa sig för att han inte längre älskar henne. Jag har gått igenom det själv och det var ett helvete, för oss båda. Nu mår jag bättre och är i en relation där jag vet att jag är älskad och känner inte ett behov av att prata med honom hela tiden när han jobbar, även om vi har lite kontakt under dagen de flesta dagar. Men det är för att vi båda vill och har inte han tid att prata medan han jobbar så säger han det och då är det så. Om han börjar prata med mig och jag har annat för mig, så säger jag det och ingen blir upprörd.

Det känns som att TS inte alls är trygg i sin relation och det är därför hon gör som hon gör. Kan garantera att hon mår dåligt nog utan att få såna kommentarer. 

TS, för guds skull, lyssna på oss. Du måste låta grabben vara nu. Låt honom tråna och sakna för en gångs skull. Han kommer må bättre, och du kommer må bättre. Han kommer bevisa att han älskar dig och saknar dig genom att ringa eller smsa. Jag tror det är bekräftelsen du behöver. För just nu trackar du honom bara till att smsa, ringa, säga att han älskar dig osv. Det är väl inte så kul? Det är inte ett förhållande ni har just nu och jag kan lova att han får ångest när han hör mobilen pipa till nu. Släpp honom fri ett litet tag bara=) Hör inte av dig först, och låt honom vara den som hör av sig först ett tag iallafall. Och sen när han känner att han kan andas lite mer, ja då kan du skicka ett god morgon sms, men smsbomba honom inte på jobbet. Hans jobbpolare kommer tycka du är en kaninkokerska ju.     
  • EnAnonumius
    UngMamma25 skrev 2012-10-23 09:03:53 följande:

Ofta är det ju att distansförhållanden inte brukar fungera i längden.

Du det handlar om 10mil.. 10mil.
    Herregud det är ju inget avstånd. Jag bor i stan själv med "nära till allt" och tycker 10mil är inget avstånd alls, inte ens om jag hade min make 10mil i från.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Anonym

TS, vad är du sjukskriven för?

Hur ofta har du träffat den här killen (antar att ni träffats på nätet?)? 

Vad gör du på dagarna? Har du vänner? 

Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(