• Anonym

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

Jag och min pojkvän bor 10 mil ifrån varandra, under veckorna så är våran enda kontakt genom telefon och dator, jag tycker att kontakten är viktig, man vill väl höras av om man älskar varandra?
    Nu tror jag att han har hittat någon annan, han sade igår att han vill "tagga" ner på kontakten, jag blev jätteledsen och försökte ringa men han skrev att han måste sova.. såhär ser en vanlig dag ut i våran kontakt :

SMS ( skriver rätt av telefonloggen )

Jag 06.30 - God morgon älskling :) Har du vaknat? Jag älskar dig <3
    Jag 07.00  - Har du sovmorgon idag ?:)<3
    Han 07.25 - Godmorgon sötnos, jag vaknade inte av larmet på mobilen, måste skynda mig nu ringer dig på lunchen,puss.

Jag 07.27 - Okej, ring sen då :) Älskar dig <3
    Jag 09.00 - Jag saknar dig :( snart ses vi, puss <3
    Jag 09:45 - Har du inte tid att skriva idag?:)<3

11.30 Han ringer, vi pratar i en halvtimme

Jag 12.10- saknar redan din röst<3 puss älskar dig hjärtat
    Han 12:34- Love you too
    Jag 12:50 - Ringer du när du har slutat ?:)
    Jag 13:00 - hoho?
    Jag 13:30 - Saknar dig:)<3

Han 16.34 -Jag ringer dig ikväll, ska byta däck på bilarna med Jonne, love you!
    Jag 16:37 - Okej, tar det lång tid ?:) Älskar dig
    Han 16:42 - Någon timme eller två
    Jag 16:45 - Okej, vad glad jag blir när du säger att du älskar mig tillbaka..:/
    Han 16.47 - Men jag skrev ju det tidigare, ringer sen:)

Jag 18:00 - Är ni klara? :) puss
    Jag 18:20 - hoho ?

Provar ringa 18:30, utan svar.

Han ringer upp 19:02 och vi pratar i en timme ungefär.

Jag 20:30 - ska du sova tidigt idag ?:)
    Han 20:43 - Jao :) Ska upp tidigt ju-
    Jag 20:44 - Ringer du och säger godnatt då ?:) Puss
    Han 20:46 - Japp älskling :)

Sen skrev vi lite på facebook sen skulle han fixa något att äta.

Jag 22:14 - Ska du sova snart ?:)puss
    Jag 22.18 - Hoho ?:)

Provar ringa vid 23 utan svar, ringer tio minuter senare och han har somnat i soffan säger han , vi pratar en stund och säger Godnatt.

Sen mitt sista sms 23:55 - Godnatt, jag älskar dig mest, pussar, saknar dig <3 <3 :)

Som ni ser så är han ju knappt intresserad av att prata med mig, tror ni att han har träffat någon annan`?:/ 

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(
  • Anonym

Kan till viss del förstå ts med, de har varit ihop i 8 mån o träffas bara på helgerna, hon är ju iaf i nykär stadiet, han kanske är steget längre. Alla är inte lika, en del säger ju att de inte smsar så mycket mm, men kräv eller tro inte att alla andra är som er. Tycker ts kille att detta är jobbigt är det hans ansvar att säga ifrån, ingen annans. Visst, ts kan hejda sig en aning, men det är inte alltid så lätt. Med avstånd och nytt förhållande så känner man sig kanske inte så säker i alla lägen.

Och finns säkert nån som ska gnälla på detta inlägget, gör det, men tänk ändå på att alla är vi olika och det är inte upp till oss att leka ts kille mm. Ge konstruktiva råd ist.

Ts, skicka inte ett enda sms på en hel dag. Hör han inte av sig så skicka inga dagen efter heller. Är han kär i dig så kommer han undra över denna plötsliga tystnad. Om inte så bör du ta till dig att han kan ha förlorat intresset.

• Fiona M
    Anonym skrev 2012-10-22 23:06:23 följande:
    Kan till viss del förstå ts med, de har varit ihop i 8 mån o träffas bara på helgerna, hon är ju iaf i nykär stadiet, han kanske är steget längre. Alla är inte lika, en del säger ju att de inte smsar så mycket mm, men kräv eller tro inte att alla andra är som er. Tycker ts kille att detta är jobbigt är det hans ansvar att säga ifrån, ingen annans. Visst, ts kan hejda sig en aning, men det är inte alltid så lätt. Med avstånd och nytt förhållande så känner man sig kanske inte så säker i alla lägen.

Och finns säkert nån som ska gnälla på detta inlägget, gör det, men tänk ändå på att alla är vi olika och det är inte upp till oss att leka ts kille mm. Ge konstruktiva råd ist.

Ts, skicka inte ett enda sms på en hel dag. Hör han inte av sig så skicka inga dagen efter heller. Är han kär i dig så kommer han undra över denna plötsliga tystnad. Om inte så bör du ta till dig att han kan ha förlorat intresset.
    en enda detalj som du kanske missat ur trådstarten:
    Anonym skrev 2012-10-22 01:35:51 följande:
    han sade igår att han vill "tagga" ner på kontakten, jag blev jätteledsen och försökte ringa men han skrev att han måste sova.. såhär ser en vanlig dag ut i våran kontakt :

• Anonym
    Fiona M skrev 2012-10-22 23:08:44 följande:
    en enda detalj som du kanske missat ur trådstarten:

Tagga ner på sms kontakten eller på deras kontakt alls?
  • Minion
    Anonym skrev 2012-10-22 23:09:56 följande:
    Jag iaf tolkade det som tagga ner på telefonterrorn.
  • Fiona M
    Anonym skrev 2012-10-22 23:09:56 följande:
    jag tolkade det redan innan TS redovisning om det evinnerliga SMSandet som att det var just den delen han ville minska.
  • TeriChan

SHIET KVINNA!!! Tagga ner lite! Jag och min kille pratar inte varje dag, han ringer mellan 21-22 på kvällen och vi pratar mellan en kvart och en timma. Jag säger inte att jag älskar honom var 10:e min för han VET redan det och jag vet att han älskar mig utan att säga det jämt!
    Vi bor oxå 10 mil ifrån varandra och ses bara på helgerna.... Klart han hittar någon annan när du KVÄVER HONOM!!!! 

• mclo

Herregud du kväver han ju, låt han fixa de grejerna han ska, han ska väl inte behöva ha mobilen fastklistrad i näven för att hinna svara på två min innan du börjar skriva "hoho" mm.

• NadiaMi
    auhgh20 skrev 2012-10-22 22:41:22 följande:
    Varför är det fel att skicka sms till någon man älskar?
    Det är inte fel att skicka sms till någon man älskar.
    Men det ÄR fel att kräva svar och spamma med flera sms där man ifrågasätter den andras känslor bara för att man inte får svar inom några få minuter från att man har skickat sitt sms...

Att själv berätta hur man känner = Helt okej och uppskattat av de flesta.
    Att ställa krav på bekräftelse flera gånger om dagen och inte tänka på att partnern kan ha annat att göra än att passa upp på ens dåliga självförtroende = Ett problem man bör försöka lösa genom att få sitt självförtroende att bli bättre.
  • Pudding

Oj!

Varför inte spara allt till ett enda telefonsamtal på kvällen? Då blir antagligen han också glad att höra av dig.

• Anonym

Personligen hatar jag mest följdfrågorna. Lägg ner dem och skriv att du saknar honom, utan krav på svar från honom, så tror jag han kommer att ha lättare att hantera ditt smsande.

Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(