• Anonym

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

Jag och min pojkvän bor 10 mil ifrån varandra, under veckorna så är våran enda kontakt genom telefon och dator, jag tycker att kontakten är viktig, man vill väl höras av om man älskar varandra?
    Nu tror jag att han har hittat någon annan, han sade igår att han vill "tagga" ner på kontakten, jag blev jätteledsen och försökte ringa men han skrev att han måste sova.. såhär ser en vanlig dag ut i våran kontakt :

SMS ( skriver rätt av telefonloggen )

Jag 06.30 - God morgon älskling :) Har du vaknat? Jag älskar dig <3
    Jag 07.00  - Har du sovmorgon idag ?:)<3
    Han 07.25 - Godmorgon sötnos, jag vaknade inte av larmet på mobilen, måste skynda mig nu ringer dig på lunchen,puss.

Jag 07.27 - Okej, ring sen då :) Älskar dig <3
    Jag 09.00 - Jag saknar dig :( snart ses vi, puss <3
    Jag 09:45 - Har du inte tid att skriva idag?:)<3

11.30 Han ringer, vi pratar i en halvtimme

Jag 12.10- saknar redan din röst<3 puss älskar dig hjärtat
    Han 12:34- Love you too
    Jag 12:50 - Ringer du när du har slutat ?:)
    Jag 13:00 - hoho?
    Jag 13:30 - Saknar dig:)<3

Han 16.34 -Jag ringer dig ikväll, ska byta däck på bilarna med Jonne, love you!
    Jag 16:37 - Okej, tar det lång tid ?:) Älskar dig
    Han 16:42 - Någon timme eller två
    Jag 16:45 - Okej, vad glad jag blir när du säger att du älskar mig tillbaka..:/
    Han 16.47 - Men jag skrev ju det tidigare, ringer sen:)

Jag 18:00 - Är ni klara? :) puss
    Jag 18:20 - hoho ?

Provar ringa 18:30, utan svar.

Han ringer upp 19:02 och vi pratar i en timme ungefär.

Jag 20:30 - ska du sova tidigt idag ?:)
    Han 20:43 - Jao :) Ska upp tidigt ju-
    Jag 20:44 - Ringer du och säger godnatt då ?:) Puss
    Han 20:46 - Japp älskling :)

Sen skrev vi lite på facebook sen skulle han fixa något att äta.

Jag 22:14 - Ska du sova snart ?:)puss
    Jag 22.18 - Hoho ?:)

Provar ringa vid 23 utan svar, ringer tio minuter senare och han har somnat i soffan säger han , vi pratar en stund och säger Godnatt.

Sen mitt sista sms 23:55 - Godnatt, jag älskar dig mest, pussar, saknar dig <3 <3 :)

Som ni ser så är han ju knappt intresserad av att prata med mig, tror ni att han har träffat någon annan`?:/ 

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(
  • Mio

Har haft några distansförhållande och jag agerade lite som din pojkvän. Tycker inte att man tvunget måste prata hela dagarna och känner mig sjukt trängd när killen smsar konstant.
    Du skickar ju dina sms ganska tätt och han kanske helt enkelt inte känner något behov av att prata hela tiden? Hur gammal är du? Tänkte då du funderar över om han träffat någon annan pga att han inte svarar på dina sms som ploppar upp var och varannan kvart. Om du seriöst känner dig osäker, fråga rakt ut "blir det lite mycket med messandet?" Jag hade helt klart tyckt det om jag var din pojkvän men å andra sidan är jag ju jag och inte din pojkvän! :)

• Petrol

Jag hade tänt eld på min mobil kl 17:00 ungefär.

Jag tror han blir glad över att du hör av dig, om du gjort det nån gång om dagen istället för nån gång var 10onde minut.

• Fiona M

hade jag dejtat dig hade du varit dumpad nu.
    osäkerhet och kontrollbehov är synnerligen avtändande i mina ögon.

• Anonym

Jag hade en pojkvän flera år sedan som höll på så som du TS och det är så fruktansvärt jobbigt. Man hatar till slut telefonen och slutar att ha med sig den då den piper konstant och det blir så jäkla pinsamt till slut att man skäms. Det höll en månad innan jag till slut flippade ur helt och bad honom dra. Ge snubben lite andrum och låt honom få sakna dig för omväxling skull. 

• jelina

Skojar du ts? Bara att läsa detta får det att krypa över hela kroppen på mig...
    Shit alltså, du måste tagga ner. Menar du allvar med att det är såhär det ser ut så har du lite att jobba med., ser du inte när du skriver ihop det hur intensiv du är i din kommunikation?  

• jelina
    Petrol skrev 2012-10-22 21:43:53 följande:
    Jag hade tänt eld på min mobil kl 17:00 ungefär.

Jag tror han blir glad över att du hör av dig, om du gjort det nån gång om dagen istället för nån gång var 10onde minut.

Haha, word!
  • knäckehäxa

jag orkar inte ens läsa allt du skrev men jag ser ganska rakt av på tiderna att det är på tok för mkt!
    inte konstigt han är trött på dig och inte orkar svara!

har man en relation där man skriver och ringer sådär mkt, dvs från bådas sidor, så är det helt OK,
    men han vill uppenbarligen inte ha det så.
    då är det bara jobbigt för honom.

du borde nog tagga ner lite för han kommer antagligen inte orka i längden =/

• Mellamella

Innan jag och min sambo bodde ihop så kunde vi bara ses på helgerna. De dagar vi inte sågs pratade vi vanligtvis inte alls under dagarna, utan skrev lite på msn på kvällen och sedan pratade vi i telefon en stund innan jag skulle sova. Nu bor vi ihop sedan ett år tillbaka och ibland är vi ju ifrån varandra på dagarna, men vi hörs inte då heller om det inte är något speciellt.
    Det är ju upp till var och en att välja hur man vill ha det. Jag vet par som smsar konstant när de är ifrån varandra, kul om de trivs med det men själv skulle jag bli galen. Det verkar ju uppenbarligen som att din kille tycker att det blir lite för mycket. Många upplever det nog som rätt stressande att smsa så mycket på en dag, och att dessutom få flera sms på raken.  

Man brukar komma långt bara genom att kommunicera. Prata med honom och säg att du upplever det som att han tycker att du hör av dig för mycket och hör vad han har att säga om det. Diskutera sedan hur ni ser på saken och försök komma fram till en lösning som båda kan känna sig nöjda med.  

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • jennie m

jisses..varför ska man störa varandra när man jobbar med en massa småsnack???

• Nidhugg

Kan meddela att du hade varit singel, och nu räknar jag in nykär/andra undantag, vid 13:00 - 13:30....
    Någonstans mellan Hoho och saknar dig hade det definitivt brunnit.

Killen har tålamod som Ghandi....

// Lycka till med kvävningen!

Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(