• Mellamella

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

Innan jag och min sambo bodde ihop så kunde vi bara ses på helgerna. De dagar vi inte sågs pratade vi vanligtvis inte alls under dagarna, utan skrev lite på msn på kvällen och sedan pratade vi i telefon en stund innan jag skulle sova. Nu bor vi ihop sedan ett år tillbaka och ibland är vi ju ifrån varandra på dagarna, men vi hörs inte då heller om det inte är något speciellt.
    Det är ju upp till var och en att välja hur man vill ha det. Jag vet par som smsar konstant när de är ifrån varandra, kul om de trivs med det men själv skulle jag bli galen. Det verkar ju uppenbarligen som att din kille tycker att det blir lite för mycket. Många upplever det nog som rätt stressande att smsa så mycket på en dag, och att dessutom få flera sms på raken.  

Man brukar komma långt bara genom att kommunicera. Prata med honom och säg att du upplever det som att han tycker att du hör av dig för mycket och hör vad han har att säga om det. Diskutera sedan hur ni ser på saken och försök komma fram till en lösning som båda kan känna sig nöjda med.  

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(