Inlägg från: Anonym (StopDropAndRoll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (StopDropAndRoll)

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

Winterfell skrev 2012-10-23 09:29:39 följande:
    Läste precis TS andra sms-inlägg och jag hoppas faktiskt att killen gör slut. Det är ju inte friskt att hålla på sådär.  
    Det kanske var lite elakt sagt? Hon har ett bekräftelsebehov och hon kväver honom ja. Men det ligger nog en hel del bakom också, sånt som inte vi vet om. Jag var själv nästan sådär när jag precis fyllt 16. Jag kvävde min stackars dåvarande pojkvän. Jag hade ett otroligt bekräftelsebehov och det var pga hur min barndom såg ut. VÄLDIGT elak pappa(tänker inte förklara hur men kanske inte är så svårt att lista ut) och en mamma som jobbade 09-22 typ. TS kan ha haft relationer tidigare som gjort henne så osäker, varit oälskad som barn eller vad som helst. Hon behöver inte höra att du hoppas han dumpar henne. Det hjälper inte henne. Kom med lite konstruktiv kritik istället, som dom flesta gjort. i.e hör inte av dig först, låt honom vara så kommer han höra av sig tillslut och ni båda kommer må bättre. Hon mår själv inte bra av att smsa och ringa hela tiden och sitta och oroa sig för att han inte längre älskar henne. Jag har gått igenom det själv och det var ett helvete, för oss båda. Nu mår jag bättre och är i en relation där jag vet att jag är älskad och känner inte ett behov av att prata med honom hela tiden när han jobbar, även om vi har lite kontakt under dagen de flesta dagar. Men det är för att vi båda vill och har inte han tid att prata medan han jobbar så säger han det och då är det så. Om han börjar prata med mig och jag har annat för mig, så säger jag det och ingen blir upprörd.

Det känns som att TS inte alls är trygg i sin relation och det är därför hon gör som hon gör. Kan garantera att hon mår dåligt nog utan att få såna kommentarer. 

TS, för guds skull, lyssna på oss. Du måste låta grabben vara nu. Låt honom tråna och sakna för en gångs skull. Han kommer må bättre, och du kommer må bättre. Han kommer bevisa att han älskar dig och saknar dig genom att ringa eller smsa. Jag tror det är bekräftelsen du behöver. För just nu trackar du honom bara till att smsa, ringa, säga att han älskar dig osv. Det är väl inte så kul? Det är inte ett förhållande ni har just nu och jag kan lova att han får ångest när han hör mobilen pipa till nu. Släpp honom fri ett litet tag bara=) Hör inte av dig först, och låt honom vara den som hör av sig först ett tag iallafall. Och sen när han känner att han kan andas lite mer, ja då kan du skicka ett god morgon sms, men smsbomba honom inte på jobbet. Hans jobbpolare kommer tycka du är en kaninkokerska ju.     
Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(