• Anonym

Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?

Hej. Om jag är gravid med en som missbrukat i flera år, kan det hända något med barnet då? Och är den risken stor eller liten?

• Svar på tråden Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?
  • Anonym (pf)
    Pentra skrev 2012-10-07 20:54:36 följande:

Antar att läsförståelse inte är din starka sida...? ( Man kan ju spekulera i varför... :-/ ) Vad jag sa, fast med andra ord, var att om man är slav under droger av något slag så måste man låta kroppen göra sig av med dessa innan man avlar barn. Och attt man måste vara vid sina sinnens fulla bruk. Detta är ytterst viktigt för att ge det blivande barnet en så bra start som möjligt. . . . När det gällde rökning så syftade jag på vanlig laglig tobaksrökning. Och då menade jag personer som alltså röker cigaretter dagligen eller med en hög frekvens. Då tar det faktiskt upp till ca 18 månader för kroppen att göra sig av med gifterna från det cigarettrökandet. Faktiskt. . . . Suck...gällande alkohol, så, självklart kan man gå på krogen och ta sig några drinkar eller en fylla någon enstaka gång, om man nu tycker att det förgyller livet, så länge som man låter kroppen återhämta och sig så att alkoholen går ur kroppen. Men, rör det sig om missbruk så är det ju en annan sak, som jag också sade förut... Det är skillnad på bruk och missbruk... . . . Och, nej, jag var inte på krogen igår. Det var ca två år sedan som jag drack alkohol på krogen, och då drack jag 1/2 cider, om du nu nödvändigtvis vill veta.... . . . Och vad menar du med att jag inte skall skrämma TS?! Jag antar att TS knappast ställde frågan för att hon ville att folk skulle svara tillbaka med lögner... . . . Salome, Pentra
    Källa på ovanstående/att mannens missbruk orsakar fosterskador?
  • Anonym

Drogmissbruk sätter sina spår i fettcellerna hos mannen.alltså spermierna,generna 

• Anonym (pf)
    Anonym skrev 2012-10-07 21:12:35 följande:
    Drogmissbruk sätter sina spår i fettcellerna hos mannen.alltså spermierna,generna 
    Haha! Källa på detta med tack?

Älska FL, folk bara basunerar ut massa "sanningar" (som de hört i omklädningsrummet i simhallen för tio år sedan). Skrattande Ingen källkritik what so ever.
  • Anonym

Googla på ämnet,står hur mycket som helst om mannens missbruk och skador på arvsmassan

• Anonym (pf)
    Anonym skrev 2012-10-07 21:15:57 följande:
    Googla på ämnet,står hur mycket som helst om mannens missbruk och skador på arvsmassan
    Snälla, hjälp en lat sate som mig med en enda liten fjuttig länk så kollar jag resten själv sedan.
  • Anonym
    Pentra skrev 2012-10-07 20:54:36 följande:

Antar att läsförståelse inte är din starka sida...? ( Man kan ju spekulera i varför... :-/ ) Vad jag sa, fast med andra ord, var att om man är slav under droger av något slag så måste man låta kroppen göra sig av med dessa innan man avlar barn. Och attt man måste vara vid sina sinnens fulla bruk. Detta är ytterst viktigt för att ge det blivande barnet en så bra start som möjligt. . . . När det gällde rökning så syftade jag på vanlig laglig tobaksrökning. Och då menade jag personer som alltså röker cigaretter dagligen eller med en hög frekvens. Då tar det faktiskt upp till ca 18 månader för kroppen att göra sig av med gifterna från det cigarettrökandet. Faktiskt. . . . Suck...gällande alkohol, så, självklart kan man gå på krogen och ta sig några drinkar eller en fylla någon enstaka gång, om man nu tycker att det förgyller livet, så länge som man låter kroppen återhämta och sig så att alkoholen går ur kroppen. Men, rör det sig om missbruk så är det ju en annan sak, som jag också sade förut... Det är skillnad på bruk och missbruk... . . . Och, nej, jag var inte på krogen igår. Det var ca två år sedan som jag drack alkohol på krogen, och då drack jag 1/2 cider, om du nu nödvändigtvis vill veta.... . . . Och vad menar du med att jag inte skall skrämma TS?! Jag antar att TS knappast ställde frågan för att hon ville att folk skulle svara tillbaka med lögner... . . . Salome, Pentra
    Okey då, du har nu svamlat upp yterligare text men inte levererat nått om det jag bad om, kan du backa upp dessa fantastiska påståenden.

Jag antar också att ts ville ha korrekta svar på sin fråga och inte en massa hysteriskt dravel.

• Anonym

Är föräldern missbrukare ärver man en högre dispostion för att utveckla missbruk i någon form - så har i alla fall jag förstått det.Jag har missbruk på både mamma och pappas sida och har alltid blivit varnad för att jag har en ökad risk att utveckla missbruk.Tyvär missade man i mitt fall att missbruk kan vara så mycket mer än det uppenbara av substanser.

Det första barnet möter som kan bli ett senare missbruk är socker!

TS! Jag tycker du ska frågan någon som VET och inte enbart gissar.Fast i många frågor finns det många svar iofs...  

• Anonym

googla då på spermier och drogmissbruk

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-07 21:37:54 följande:
    googla då på spermier och drogmissbruk
    Smidigt, du själv kan inte backa upp det så du låter andra slösa bort sin tid men att leta efter nått som inte finns.
    bra där.

• Anonym

Om du är så lat kan jag ge dig flera länkar,dom finns på engelska också om du vill

Svar på tråden Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?