Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?
Hej. Om jag är gravid med en som missbrukat i flera år, kan det hända något med barnet då? Och är den risken stor eller liten?
Hej. Om jag är gravid med en som missbrukat i flera år, kan det hända något med barnet då? Och är den risken stor eller liten?
Du drar fram länkar på "Tobak", "mat", "mat", "alkohol", "alkohol", "tobak", "kokain" och slutligen "global warming", i ordning du postade dom.
I en tråd som handlar om cannabis och lite opiater.
Där ENDAST 2 handlar om "foster"(tobak och alkohol då).
Och endast EN handlar om genetiska skador på foster(tobak).
Du hanterar källor riktigt vårdslöst, och man undrar varför du posta dom för huvudtaget, för dom hade ju inget med TS "missbruk" att göra.
När det gäller cannabis, så ger inte detta fosterskador.
Det finns tyvärr ingen forskning kring detta nästan, det är bara Dr. Melanie Dreher som enbart gjort forskning där ENDAST cannabis har intagits.
Annan forskning så är tobak inkluderat och där råder ju det ingen tvivel om att det kan uppstå skador om man röker tobak under graviditet.
Sen kalla det lite axplock med blandad info kunde ju inte vara mer rätt.
Men med lite tur så kan vi nästa gång få nått som följer trådens ämne
Det efterfrågades länkar och källor, men jag hade faktiskt på känn att detta bara var ett spel för galleriet... Jag hade samlat käll-länkar, där det finns info om olika faktorer som påverkar DNA och genetik samt genetiskt arv och om vilka faltorer som faktiskt påverkar ett barns tillkomst och utveckling i livmodern, och gav er dem. (Trådenstarten handlade om utifall missbruk påverkar avkomma, och man kan ju missbruka lite av varje....) Man kan faktiskt även missbruka annat än t.ex. opiater för att det blivande barnet skall bli negativt påverkat under sin utveckling och under sitt fortsatta liv... T.ex. så missbrukar vi också vår planet, med all dess flora och fauna och övrigt liv, och detta slår tillbaka på oss...vilket inte borde vara svårt att se om man är normalbegåvad... Men, oops, ber om ursäkt för att jag inte fattade bättre än att lägga in länkar som ni ändå inte förstår/förmår/har viljan att finna essensen i... :-/ Som att strö pärlor för svin... :-/ Men, höj era glas, nu har jag inte tid med denna tråd längre. Jag har betydligt viktigare åtaganden och mer omspännande (livs)uppgifter att fördjupa mig i och få avklarade... . Salome, Pentra
Känner mig lika orolig igen. Alla skriver ju olika. Jag har dock kvar barnet, min kille är nykter och drogfri, röker inte ens. Och vi har det bra. Så jag ska egentligen inte oroa mig. Det finns hur många "pundare" som helst som har friska barn, samtidigt som det finns friska som får sjuka barn. Man kan aldrig vara säker på hur det kommer bli, men man får hoppas. Och jag tror allt kommer ordna sig.