Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?
Hej. Om jag är gravid med en som missbrukat i flera år, kan det hända något med barnet då? Och är den risken stor eller liten?
Hej. Om jag är gravid med en som missbrukat i flera år, kan det hända något med barnet då? Och är den risken stor eller liten?
Hej! Till er som inte vet: ALLA gifter som kroppen utsätts för och som den inte hinner/kan göra sig av med och/eller neutralisera påverkar kroppen och dess beståndsdelar negativt, in i minsta detalj och på sköraste nivå. Det säger sig självt, och är helt logiskt, att en oförgiftad kropp i balans ger hela personen bättre utgångsmöjligheter och möjligheter. Defekta spermier är inget stt rycka på axlarna åt i det här läget. Med defekta spermier menas t.ex. att de är bärare utav efterberkningarna av de gifter som tillförts kroppen genom missbruk av droger. Dessa gifter orsakar bl.a. genetiska skador/defekter på BÅDE kropp OCH spermier. Dessa genanomalier förs alltså vidare med vid befruktningen. Hur detta sedan slår på det blivande barnet är svårt att sia exakt om, men det kan gälla både fysiskt och psykiskt... (Ren logik alltså! För de som inte förstår är det bara att se sig omkring i värden...men det kräver att man har någotsånär förmåga till logiskt tänkande, förstås...samt vilja att söka efter och inse sanningen...och inte låta egoism och okunskap styra...) När det gäller jämförelsevis rökning så behöver BÅDE den blivande mamman OCH den blivande pappan att sluta röka 18 månader INNAN själva befruktningen för att inte det blivande barnet skall få några som helst efterverkningar som föräldrarnas rökning annars kan ge... Vid tyngre droger än så så är tidsaspekten betydligt längre, ja, kanske tom livslång...dvs att skaffa barn är inte tillrådligt eftersom missbrukaren är skadad för livet. . . . Alla barn har rätt att födas så friska som möjligt, så därför är det de blivande föräldrarnas skyldighet att se till att vara så friska (både fysiskt OCH psykiskt) och så hälsosamma som möjligt samt avgiftade från ev droger. Men, som de flesta känner till, så går droger hand i hand med ett, mer eller mindre, skadat psyke... /Pentra