Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?
Hej. Om jag är gravid med en som missbrukat i flera år, kan det hända något med barnet då? Och är den risken stor eller liten?
Hej. Om jag är gravid med en som missbrukat i flera år, kan det hända något med barnet då? Och är den risken stor eller liten?
Nej jag blev orolig för att någon skrev att min barnmorska hade fel. Sen menade jag inte att min kille var pundare, utan att det finns de som är tunga missbrukare som får friska barn, samtidigt som rena människor kan få sjuka barn.
Sen var det inte att han rökte jag var orolig för. Utan att han missbrukade morfin innan jag märkte att jag var gravid. Så han var rädd att spermierna skulle vara så dåliga att barnet skulle få någon skada.
Jag undrar samma sak
Droger kodar inte om gener, så inte mycket och oroa sig över.
Vad är det för en drog?
Jag vet dock ingen drog som kodar om ens gener, men bara för droger inte gör detta så betyder inte att missbildade barn kan poppa ut ändå.
Sen under konsumtion så kan vissa droger olika effekter, cannabis tex gör spermierna lite slöare ock inte genetiskt omkodade.
Vad är det för en drog?
Jag vet dock ingen drog som kodar om ens gener, men bara för droger inte gör detta så betyder inte att missbildade barn kan poppa ut ändå.
Sen under konsumtion så kan vissa droger olika effekter, cannabis tex gör spermierna lite slöare ock inte genetiskt omkodade.
Ledsen droger kodar inte om gener.
Hade vi pratar om ett pågående missbruk, så kanske vi kunnat dra upp en del skador på en del droger.
Sen beror det på vad det är för drog också, när det kommer till havande mammor.
Och tobakens skador är de som brukar vara kopplade med droger, och som är välkända.
Ledsen droger kodar inte om gener.
Hade vi pratar om ett pågående missbruk, så kanske vi kunnat dra upp en del skador på en del droger.
Sen beror det på vad det är för drog också, när det kommer till havande mammor.
Och tobakens skador är de som brukar vara kopplade med droger, och som är välkända.