Inlägg från: Anonym (pf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pf)

Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?

Pentra skrev 2012-10-07 20:54:36 följande:

Antar att läsförståelse inte är din starka sida...? ( Man kan ju spekulera i varför... :-/ ) Vad jag sa, fast med andra ord, var att om man är slav under droger av något slag så måste man låta kroppen göra sig av med dessa innan man avlar barn. Och attt man måste vara vid sina sinnens fulla bruk. Detta är ytterst viktigt för att ge det blivande barnet en så bra start som möjligt. . . . När det gällde rökning så syftade jag på vanlig laglig tobaksrökning. Och då menade jag personer som alltså röker cigaretter dagligen eller med en hög frekvens. Då tar det faktiskt upp till ca 18 månader för kroppen att göra sig av med gifterna från det cigarettrökandet. Faktiskt. . . . Suck...gällande alkohol, så, självklart kan man gå på krogen och ta sig några drinkar eller en fylla någon enstaka gång, om man nu tycker att det förgyller livet, så länge som man låter kroppen återhämta och sig så att alkoholen går ur kroppen. Men, rör det sig om missbruk så är det ju en annan sak, som jag också sade förut... Det är skillnad på bruk och missbruk... . . . Och, nej, jag var inte på krogen igår. Det var ca två år sedan som jag drack alkohol på krogen, och då drack jag 1/2 cider, om du nu nödvändigtvis vill veta.... . . . Och vad menar du med att jag inte skall skrämma TS?! Jag antar att TS knappast ställde frågan för att hon ville att folk skulle svara tillbaka med lögner... . . . Salome, Pentra
    Källa på ovanstående/att mannens missbruk orsakar fosterskador?
  • Anonym (pf)
    Anonym skrev 2012-10-07 21:12:35 följande:
    Drogmissbruk sätter sina spår i fettcellerna hos mannen.alltså spermierna,generna 
    Haha! Källa på detta med tack?

Älska FL, folk bara basunerar ut massa "sanningar" (som de hört i omklädningsrummet i simhallen för tio år sedan). Skrattande Ingen källkritik what so ever.
  • Anonym (pf)
    Anonym skrev 2012-10-07 21:15:57 följande:
    Googla på ämnet,står hur mycket som helst om mannens missbruk och skador på arvsmassan
    Snälla, hjälp en lat sate som mig med en enda liten fjuttig länk så kollar jag resten själv sedan.
  • Anonym (pf)
    Anonym skrev 2012-10-07 21:42:47 följande:
    Om du är så lat kan jag ge dig flera länkar,dom finns på engelska också om du vill
    Jag testade att googla just det nu, och hittade ingen tillförlitlig källa (kollade iofs inte så noga), för du menar väl inte att vad folk skrivit på olika forum är någon slags tillförlitlig källa?

Shippa gärna över ett par länkar :) Engelska går bra, jag har många år på universitet i nacken.
  • Anonym (pf)

Och vill bara understryka att jag INTE är intresserad av fakta som backar upp faktumet att kvalitén på spermie blir sämre efter drogmissbruk, det har jag aldrig ifrågasatt - utan att mannens drogmissbruk ger fosterskador.

• Anonym (pf)
    Anonym skrev 2012-10-07 21:51:08 följande:
    Hoppsan och ändå hittar du inte på googel
    Och inte du heller tydligen (efter sisådär 10 inlägg där vi ber om länkar) Skrattande
  • Anonym (pf)

Men snälla, du har saxat en text på tyska?! Vilken gemene man kan tyska i den utsträckningen att man kan tyda en vetenskaplig rapport (om det nu är det?) och dess innehåll korrekt tror du?

Dessutom var texten bara ett par sidor lång, med andra ord; alldeles för kort för att innehålla bevis som är så invecklade som de texter och dravel du skrivit ovan.

Jag bad om länkar för att jag inte hittade någon som helst vetenskaplig grund som täcker era påstående. Visst är det härligt att se när någon sitter inne på såååå mycket kunskap med såååå många källor, men vill inte dela med sig för att... tja, det är fel dag helt enkelt.... Skrattande

• Anonym (pf)
    Anonym skrev 2012-10-08 11:57:01 följande:
    Forskning från Dr Carlton E Turner och Akiro Morishima
    Men SNÄLLA, hosta fram en länk eller hänvisa åtminstone till en specifik forskning som styreker ditt påstående. HUR kan det vara så svårt?? Att Dr Carlton Turner forskar på cannabis säger ju N-A-D-A.
  • Anonym (pf)
    Pentra skrev 2012-10-09 16:44:15 följande:
    *svammel svammel*
    Du är ju hopplös. Återigen skriver du bara rakt av en massa påståenden (jag orkade inte ens läsa igenom hela skiten) som inte kan styrkas på ett vetenskapligt sätt.

Ta homeopaterna som ett exempel. Där kan man hitta artiklar från "raketforskare" som påstår det ena och det andra, att vatten har minne, att "lika botar lika" osv. Låter trovärdigt och för någon som aldrig hanterat källor och källkritik på högskole/universitetsnivå (jag skulle egentligen vilja sträcka mig till gymnasienivå, men nåväl) är det nog svårt att sålla ut bullshit och fakta. En rapport är inte samma sak som en VETENSKAPLIG rapport. Vetenskapligt blir det först när det bevisats.

Bara att du skriver att hjärnan MÅSTE ha koffein sänker din trovärdighet i botten. Jag har aldrig druckit kaffe i hela mitt liv, och jag skulle vilja påstå att jag är både smart och framstående på det intellektuella OCH sociala planer. Hur förklarar du det?
  • Anonym (pf)
    Pentra skrev 2012-10-10 00:15:00 följande:

Jag har heller aldrig druckit något kaffe hittills i mitt liv... Man kan få i sig koffein på annat sätt än att dricka kaffe. Tyvärr så antog jag att du var så begåvad att du visste det, men, ursäkta, där hade jag uppenbarligen fel... Ber återigen så hemskt mycket om ursäkt... . . . . Förutom alla vitaminer och mineraler så behöver hjärnan även fett, glukos och koffein för att kunna utvecklas och fungera normalt och effektivt. Dessa forskningsrön är inte nya... . . . . Så, även om jag inte är någon forskare så vet jag ändå vad jag vet eftersom jag tillskansat mig mina kunskaper genom att jag har haft mycket kompetenta, duktiga, väldigt insatta och ytterst kunniga lärare som har förklarat och visat detta och mycket annat på ett utförligt sätt. . . . . Ett exempel av många, som inte var svårt att hitta alls: Ur tidningen Die Welt 2010-11-24: Koffein und Zucker machen Gehirn leistungsfähiger. . . . . Wer Koffein und Zucker gleichzeitig zu sich nimmt, macht sein Gehirn effizienter. Das zumindest legt eine Studie spanischer Forscher nahe. . . . . Spanische Wissenschaftler haben die Hirnaktivität von 40 Freiwilligen beim Konsum verschiedener Getränkevarianten überwacht. Ergebnis: Diejenigen, die einen Drink mit Koffein und Glukose – Traubenzucker - zu sich genommen hatten, benötigten für die gleiche Leistung in einem Aufmerksamkeitstest weniger Hirnressourcen als die Kontrollgruppen, deren Getränke lediglich eine der Substanzen oder nur Wasser enthielt. . . . . Artikeln i sin helhet finns på: www.welt.de/wissenschaft/article11193416/Koff... . . . . /Pentra
    Du skrev i inlägget ovanför att man skulle dricka ca tre koppar kaffe om dagen, men ok.

Nuff said, du fortsätter länka dina tyska texter som ingen begriper något av, och som sagt knappast är vetenskapliga. Efter att ha hållit föreläsningar hela dagen om kost orkar jag inte fortsätta undervisandet på familjeliv. Jag känner mig trots allt lugn, tror ingen går på ditt dravel eller tar dina påstående seriöst, så nu går jag och äter en kaka istället och låter dig fortsätta härja i tråden bäst du vill. Du har fel. Hela tiden.

Peace out.
  • Anonym (pf)
    Anonym skrev 2012-10-11 09:44:17 följande:
    Han har fortfarande inte tagit en drog sen han fick reda på graviditeten. Han har slutat med de mediciner han äter mot smärta till och med. I början mådde han jättedåligt, men nu börjar det bli bättre, och han går hos en läkare som  hjälper honom. Jag tänker ge honom en chans, för han är världens bästa människa, och jag tänker inte lämna honom för att jag blivit gravid. Han sköter sig bra och vi ska behålla barnet. Sen pratade jag med min barnmorska som sa att om hans spermier hade tagit skada, så hade det handlat om kvaliten på dom bara. Dock är jag ju gravid, så nu beror allt på mig om hur barnet ska må. Pappans spermier kan inte ge fostret skador när jag väl blivit befruktad. Så nu vet ni hur det ligger till, och jag kommer alltså inte ta bort barnet eller lämna min kille.
    SKÖNT att du har rett ut det, och att du fått det bekräftat från pålitligt håll! Något annat trodde jag faktiskt aldrig.

Du kanske har skrivit tidigare i tråden vilken drog det handlade om?

Lycka till i framtiden, och framför allt; GRATTIS! Skrattande
Svar på tråden Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?