Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?
Hej. Om jag är gravid med en som missbrukat i flera år, kan det hända något med barnet då? Och är den risken stor eller liten?
Hej. Om jag är gravid med en som missbrukat i flera år, kan det hända något med barnet då? Och är den risken stor eller liten?
Ja, risken är ju att hans spermiekvalitet inte är så bra...
Är du gravid ts? Berätta för mvc så kan du få råd och hjälp och tätare kontroller så du slipper vara orolig.
Ja det är jag. Och min kille skaffade hjälp med en gång han fick reda på att jag var gravid, Han vill bli helt ren och kämpar med detta. Men många år av missbruk ligger bakom, och han är jätteorolig. Jag har inte ens funderat på det, men känner mig också orolig nu :(
Risken är jättestor. Jag är själv dotter till en missbrukare och har tagit väldigt stor skada av det. Det bästa du kan göra är att bara låta barnet träffa pappan då han är drogfri/nykter, och lämna dem inte ensamma. Ditt barn ska inte behöva växa upp med att se en missbrukande förälder varje dag.
Skulle rekomendera dig att prata med en bm eller dr istället för att lyssna på folk som egentligen inte har en aning!!!
Om vi säger som så här, dem enda skador ditt barn har en ökad risk att få med en pappa som är missbrukare, är psykiska när hon växer upp OM han fortsätter!!!
Lycka till ts