![Frankie86](/avatar/thumb/frankie86/8bc2b06e0703c2a4462191d3f55ac0b5.jpg)
-
-
-
Haha nej jag har inte ens varit inne på fl appen. Skapligt läskigt!! Kanske dottern som sitter på ipaden, haha.
"Öh jo jag ville bara pocka på er uppmärksamhet,typ" ;)
Idag har måndagen sprungit förbi och i morgon går jag in i v14, fantastiskt.
Nu kommer jag våga berätta för lite fler i våran omgivning, dock inte på jobbet :)
Hur känner ni andra inför att berätta för bekanta?
Köpte nya mama idag, stod om dregen och Pernilla som försökt med Ivf i 4år. Bra att några kändisar pratar om något sånt jobbigt.
Kram på er! -
V14 idag och jag tror precis att jag kände lilla bebisen fladdra till där inne, precis under naveln i höjd med under mitt skärp.
Jag kände sånt lyckorus :) det kan inte vara något annat :) -
Hur gick det hos bm Caroline?
Jag ska till Gyn i dag pga besvär i underlivet, jag blir galen! Hoppas jag kan få något för det.
Tänkte passa på o fråga om jag kan få se den lilla igen innan jul. Det är en annan Gyn mot förra gången jag var på vul, kanske kan få ett ul nu. Är nog för stor för att se med vul. Nu. I v15 ( 14+2). Hoppas hoppas :)
Men främst vill jag bli av med mitt kli!! -
Tack helhjärtat. Jag har enorma mängder flytningar och det är dom som kliar. Så jag tror att det är bakteriell vaginos, hade det för något år sedan. Fick tabletter för det och sen var det bra. Andra flytningar och kli/sveda var symptomen då. så vi får väl se vad gyn säger idag. för jag blir galen!!!!!
-
det var svamp! :( Så jag fick lite tabletter utskrivet samt salva.
Sen till den bästa biten..
Jag ömkade lite om att jag kände oerhört fräsch för att vara gravid mm.
Så hon erbjöd mig att lyssna på hjärtat, som slog på så fint i 139slag/minut =)
Så nu kan jag andas ut och njuta, samt berätta för vänner och släkten!
hon tyckte jag skulle njuta av att jag mådde så bra och att detta var en toppen graviditet =)
Svävar på lyckoruset.. trots kliet ;)
-
Hej tjejer! Hur mår ni?
Jag har haft huvudvärk hela dagen och haft det kommande ända sen helgen :( inte mycket som hjälper.
Är det något att gå med till doktorn? Eller får jag bara höra att jag ska ta Alvedon?
Är dessutom jätte täppt i näsan så jag måste ta nässpray flera ggr om dagen :(
Var tvungen att gå hem tidigare från jobbet idag. Känns så trist!!! -
Hoppas verkligen det är okej med nässpray. Används tyvärr flitigt nu.
Åh mysigt med sparkar! Jag ligger varje kväll och känner ibland. Ibland känner jag fladder och ibland inte.
Börjar tro att jag har moderkakan i framvägg även denna gång, det gör ju att man känner lite senare. Men jag är ju "bara" i v16 ;)
Längtar till rul som är 17 januari! -
Helhjärtat skrev 2012-12-28 07:50:13 följande:Jag vet inte om det är rörelser jag känner. Har svårt och tro att det är tarmarna jag känner under naveln men är ändå inte säker på om det är bebis jag känner ibland. 12 dagar kvar till rul :)
Det är förmodligen bebisen fladder du känner. Den bör ju befinna sig under naveln nu.
Så länge du inte hör något kurrande efter buffarna så är det med största sanolikhet bebisen som buffar på dig :)
Det är ju så underbart.
Jag brukar ligga på kvällen innan jag ska sova och "prata" med bebisen.
Då lägger jag båda händer på livmodern och trycker lite varsamt, då brukar jag få lite svar tillbaka med små buffar. Så mysigt.
Skönt att du bara har 12 dagar kvar. Jag har inte börjat räkna ner ännu, 17 jan, så än är det några veckor kvar ;)