• Frankie86

Gravid efter IVF i september 2012

caroline 32 skrev 2012-11-28 21:45:04 följande:
    Har faktiskt lyckats gå på bio ikväll utan att kvälja en ända gång;). Sambon hade bokat extra bekväma stolar så jag låg lika bra där som hemma;)).
    Nupp om exakt en vecka, börjar bli smått nervös;(. Har faktiskt oxå bytt bm och har nu en jättemysig omhändertagande sådan. Jag sa till henne idag att hon just fått den mest hysteriska patienten ever;)). Då sa hon- med din historia får man vara precis hur hysterisk som helst, nu ska du bara tala om för mig vad DU behöver så försöker jag lösa det.
    Gissa om det kändes bra att höra?! Vi tidigarelade min inskrivning oxå så nu blir den 12/12.

Åh va skönt Caroline! Bra att du bytte bm. det är så otroligt viktigt att känna förtroende för sin bm.

En vecka kommer gå fort, jag håller tummarna för nupp :)

Va sent inskrivningen är ändå, jag hade min i tisdags, men det är väl olika överallt.

Skickar en stor kram till er alla fantastiska tjejer!
  • Frankie86

Vi fick brev hem om rul idag. Vi fick tid den 17 januari. Då är vi i v19. Känns skönt, längtar dit! :)

• Frankie86
    Helhjärtat skrev 2012-11-30 09:13:33 följande:
    9:e januari kl 8 är det min tur för RUL! :) herregud vad jag längtar! Bara 40 dagar kvar, men dom kommer snigla fram.

Åh va mysigt!!! det kommer gå jätte fort!

Snart är det första advent, och swisch säger det så är det jul och nyår! :)
  • Frankie86

V13 idag här med :) sååå skönt att dom börjar ticka på nu veckorna. Lycka till i morgon Caroline. Kan ni inte få barnvakt en liten stund i morgon så ni båda kan gå?

Vi ska använda vår emmaljunga citycross från 2010 som vi hade med dottern.
    Vilka minnen att börja planera barnvagn, jag har inte ens fått någon bebisdille ännu, men det kommer väl efter rul skulle jag tro :)

• Frankie86

Jag kommer också att vara hemma på heltid hela föräldraledigheten, pga ekonomiska anledningar.
    Sambon har eget företag tillsammans med sin mamma och bror, så han ska försöka att vara hemma hela sommaren med oss iaf.
    Och försöka ta fredagarna ledig med dottern, så tar jag på kommande bebisen.

Men jag har redan börjat planera för när jag ska gå hem från jobbet. hahaha. Om jag får må lika bra som jag gjorde med dottern så tänker jag jobba till 2v innan bf. Så nedräkningen har börjat till 31 maj ;)

• Frankie86
    Helhjärtat skrev 2012-12-04 12:22:56 följande:
    Men när ni säger att ni ska vara hemma hela föräldraledigheten, hur lång tid beräknar ni att det är då? Jag kommer nog gå hem ca 3-4 veckor innan om jag får må så bra som jag gör nu. Har några semesterdagar sparade som jag nog tänker ta ut då.

Jag är då hemma till planerad dagisstart. Om bebisen föds i juni så blir det dagisstart augusti 2014.

Så förhoppningsvis hemma 2v innan bf och sedan 1år och 2månader.

Om du mår bra Helhjärtat, så är det enligt min personliga mening mera värt att spara semesterveckorna och ta ut dom på sommaren istället, lite mera betalt och samtidigt spara på mammadagarna. ett litet tips.

Man blir ganska rastlös bara av att vara hemma 2v innan bf, så 3-4 skulle jag nog tråka ut mig själv  på =)
  • Frankie86
    Helhjärtat skrev 2012-12-07 08:59:59 följande:
    Var till bm idag för att jag varit torr och irriterad där nere och då frågade hon om jag även ville lyssna på hjärtljuden, jag som hade tänkt fråga det. Hon hittade ljudet på en gång och det slog med 153 slag i minuten. Känns som en stor sten släppt från mina axlar, nu vet jag att bebis mår bra. :)

Jobbigt med problem i underlivet. Men fantastiskt att du fick lyssna på hjärtat så här tidigt!
    Skönt att kunna slappna av :)

Jag kommer få göra det på nästa bm besök som är i v25, 7 mars!!! Så jävla långt fram.
    Men jag har ju rul där emellan.

Som omföderska får man inte gå lika tätt på besöken, lite tråkigt.
  • Frankie86

Usch va jobbigt för er tjejer :(
    Jag känner mig orolig för att jag mår hur bra som helst istället. Mådde illa med dottern men ingenting nu. Så det kanske är en son denna gång.

Nyss så upptäckte jag livmodern för första gången. Ligger på rygg i sängen lite kissnödig, och då ser och känner jag en bula precis under naveln. Brukar annars vara sladdrigt, men nu är det hårt. :)

Får väl försöka slappna av och njuta istället.

Men igår fick jag lite blod på pappret efter att vi haft sex, men jag misstänker att det är nån slemhinna som gått sönder för jag blev även om där nere
    Ingen hit, så nu får det dröja tills nästa gång.

• Frankie86

Tack tjejer! Jo vi brukar köra glidmedel, blev inte så igår. Lusten faller sällan på hos mig, men igår fick jag ett infall innan vi skulle på julbord. Gäller väl att passa på.
    Jag upplever att jag fått mer krämiga flytningar som gör att det känns ofräscht och kliar kliar. Förra grav. Så slapp jag alla underlivsbesvär, hade haft jätte mkt svamp innan men det var helt borta då.

Ja så häftigt att känna livmodern, blir så tydligt då. Men så här tidigt tror jag inte att jag kände livmodern med dottern? Måste bero på att den redan varit uttänjd en gång redan?

Jag är så knäpp, men jag önskar mig en till tjej. Men blir ju självklart glad för en son också.
    William har jag som förslag på kille :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012