• Frankie86

Gravid efter IVF i september 2012

Åh va skönt Caroline!! Heja heja :)
    Är det någon kvar för rul nu?

Så underbart härligt att känna lillen i magen varje dag nu. Det bökas på för fullt där inne nu :)

• Frankie86
    Rosa fjäril skrev 2013-01-23 15:00:56 följande:
    Allt såg perfekt ut

Åh va skönt! Grattis :)

kan ni börja "njuta" nu? =)
  • Frankie86

Vad härligt lillflickan! Det är så underbart :)

Våran lille kille är nog vaken jämt känns det som, det bökas i magen till och från hela dagarna :)
    Så underbart!

Idag har vi dessutom gjort 50% av graviditeten :) tjoho!!

• Frankie86

Idag går jag in i v23! :) det är så härligt att känna lillkillen hela tiden nu. Det sparkas och buffas för fullt där inne :)
    Magen har växt en del också samt att jag lagt på mig ca 6kg sen jag blev gravid. Trist men sant. Jag får skylla mig själv, det är knappast någon annan som häller onyttigheter i min mun ;)

Väntar på att få gå till bm den 7 mars för mätning och lyssna på hjärtat :) tror dock hon tänkt fel. Jag skulle få komma i v25, men då är jag inne i v26. Vill ju gå nu! :)

Jobbigt med halsbränna och hård i magen, jag får halsbränna ibland, beroende på vad jag ätit. Typ rödlök, det ger halsbränna :(

Nu får våren gärna komma. Längtar efter fågelkvitter och takdropp :)

• Frankie86
    Rosa fjäril skrev 2013-02-12 12:21:52 följande:
    Frankie: räknar inte hon 24+ då då men du är i vecka 25?!

Hon måste ju räkna 25+ då jag är i v26. Vi har alltid annars pratat om min vecka som nu t.ex. v23(22+).
    Men hon måste väl ha tänkt galet, för detta bokades in i december nångång =)
  • Frankie86

Helhjärtat: du behöver absolut ingen fleeceoverall. Tänk samma princip som när du klär dig själv, annars blir risken att man klär på dom för mycket. Långärmad body och kortärmad body funkar alldeles utmärkt. Filt kan vara bra att ha och någon tunn bomullsmössa för dom små öronens skull.

Men varken tossar eller overall behövs på sommaren. Ett litet tips bara :)

Så skönt med att få bebis till sommaren, underlättar liten :)

Vi har inte köpt så mycket än, spjälsängen, skötbordet, vagn, babyskydd och babysitter har vi kvar sen dottern.

Men det kliar i fingrarna, jag vill börja fixa i lillkillens rum :)

• Frankie86

Idag var det min tur att gå till bm. v25+0 idag. Sf mått 24 och hjärtljud 142 :) lilla pojken sparkar på bra där inne. Så härligt det är att känna hans rörelser hela tiden nu :)

Han stretade emot när vi skulle lyssna på hjärtat och sparkade mot apparaten flera gånger :)

Nästa besök är nu 2 april och sen blir ett tul i v32 :)

• Frankie86

Åh vad tiden går fort nu! Helt otroligt! Gick in i v29 idag och har 83 dagar kvar.
    Som vi väntat och längtat och nu springer bara tiden förbi :)

Jag ska på tul den 23/4.
    Känner mig rätt tung, vid förra mötet hos bm hade jag gått upp 7kg, förra graviditeten gick jag upp 22kg totalt, hoppas på att jag kan hålla mig lägre denna gång :)

Men börjar bli så trött nu, tredje trimestern, bara att hålla ut :)

• Frankie86

Åh idag var jag på hm och köpte en massa pojkkläder i storlek 56-62 :) hade 20% alla barnkläder vid ett köptillfälle :) kommer hem och lägger i ordning allt, ser då att jag redan har en massa bodys i 56 som jag ärvt från min syster, oops ;) men kunde inte låta bli det fann så söta pyjamas och bodys, extra kul att köpa när vi vet kön :)

Nu är det inte mycket kvar, 65dagar kvar till bf. Var på omfödersketräff i torsdags, kul att prata förlossning och smärtlindring med andra omföderskor :)

Ser verkligen fram emot förlossning och träffa bebisen nu :)

• Frankie86

Caroline, fy fan vilka onödiga kommentarer.
    Jag har också tul i morgon, kul att få se lillen igen :)

Nu börjar det bli tungt, sammandragningar titt som tätt. Men nu har jag bara 25 arbetsdagar kvar :) och min vikarie började för 3v sen, så nu kan jag slappna av och sluta stressa :)

Längtar mer och mer efter förlossningen, har. Bf 17/6 men både hoppas och tror att han kommer innan, iaf 1dag innan som dottern gjorde :) kan ju hoppas iaf :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012