• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Det händer mycket i magen nu känner jag. Har haft växtvärk i ett par dagar nu och magen känns mer trög och stor. Tror det börjar flyttas om en del där inne. Om en vecka borde livmodern börja titta upp över bäckenbenet.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag frågade chefen om jag visste ungefär när jag ville gå på mammaledighet. Kändes så jäkla skumt att prata om det. Allt känns fortfarande som en dröm. Som att jag ljuger för chefen. Men om allt går som det ska jobbar jag bara i ca 6 månader till :) sjukt

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Baby lei: ja det känns precis som att mensen ska komma. Jätteskum känsla när man vet att den inte kommer att komma.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag går jag in i vecka 11! :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Känner ni livmodern än? Alltså över blygdbenet. Vill känna att den faktiskt växer. När jag trycker på magen så är det iallafall alldeles ömt. Men vågar inte trycka hårt.. Vet att bebis är skyddad där inne., men ändå. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Härligt rosa fjäril. Det är väl vid den här tiden som symtomen börjar släppa? Iallafall om man ska tro på gravidinfon på nätet. Hoppas illamåendet släpper helt för dig så du hinner njuta också.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag har jag haft en hel del växtvärk. Skönt att känna nåt men kan inte låta bli att springa på toa och kolla så det inte finns något blod. Men inet blod. :) och Foglossningen kommer nu inte bara när jag jobbat långa dagar utan varje dag när jag stått en längre tid. Fortsätter det att bli värre i den här takten så vet jag inte hur länga till jag orkar jobba. Aja sånt är livet.. Står ut så länge jag kan. Än är det hanterbart iallafall :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Frankie: det står i min gravidapp denna vecka att illamående kan börja släppa vid den här tiden i graviditeten. Då stämmer ju det in på dig. Förstår att du blir orolig. Man vill ju ha bekräftelse varje dag på att det finns något där inne.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Rosa fjäril: baby gruppen har jag på telefon.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag vill också göra ul igen för att se att det lever.. Hm kanske ska kolla om det finns något privat i närheten. Är ju långt till rul i januari. :) hela två månader. Hehe låter jättelite när an säger det så men 8 veckor är ändå 8 veckor!

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012