• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Och jag har 8 dagar kvar. Kan tiden gå liiite fortare tack. Men jag har ändå börjat känna mig lite lugnare, för jag har inte blödit något förutom beiga flytningar och jag har inte haft ont mer än molvärk, så nånting måste det finnas där inne. Det man är orolig för är ju om hjärtat slår. Läste någonstans att om hjärtat börjat slå är det typ 1% risk för missfall. Det låter ju jäkligt bra!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja, junibebis ska det bli inget annat!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Imorgon går jag in i vecka 8, helt sjukt! Och det är det längsta jag nått då jag fick X i vecka 8 förra gången. 1vecka kvar till vul! :) magen har blivit ganska stor nu och drygt att dölja men eftersom det bara är svullet så ser jag mest tjock ut när jag sitter. Ser det bra ut på vul nästa vecka ska vi berätta för våra föräldrar efter det. :) måste bara komma på ett roligt sätt att säga det på. Hur kommer ni berätta eller om ni redan gjort det?

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Nej vi har faktiskt inte sagt till någon att vi gjort behandling. Förutom min chef för att jag skulle slippa ljuga vid sjukskrivning. Vi valde att hålla tyst pga att vi skulle slippa känna oss stressade.

• Helhjärtat

Grattis rosa fjäril! Så himla kul :) det måste vara en otrolig lättnad att ha det överstökat och få se att det fanns ett hjärta som slog. jag har så jävla svårt att fatta att jag är gravid. Glömmer det flera gånger om dagen, enda riktiga symtomet är ömma bröst och super svullen mage på kvällarna.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Visst var det någon som skulle göra vul idag?

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Underbart glida! :) längtar tills på torsdag då jag förhoppningsvis får samma härliga besked!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Grattis Johanna!!! Välkommen i tråden!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Måste bara fråga er, om ni trycker lite på magen ner mot blygdbenet är det ömt för er då? Gjorde det imorse för jag ville känna att något finns där men kände absolut ingenting. Tycker det borde ömma runt livmodern. Är så rädd att det inte finns något foster på vul på torsdag. :(

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Välkommen alla nyplussade :) om tre dagar får jag äntligen svart på vitt vad som finns där inne. Det märks att jag är nervös inför det för inatt drömde jag att jag fick missfall. Så när jag vaknade var jag tvungen att tänka till vad som verkligen hade hänt för drömmen var så verklig. Igår hade jag äntligen en del molvärk igen och även om det gör lite ont så njuter jag för det känns som en bekräftelse.

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012