• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • Helhjärtat

Ja visst är det härligt att äntligen få gå över till en gravid-tråd. :) har BIM idag och har hjärtat i halsgropen för jag är så rädd att det ska skita sig idag. Igårkväll kom det en liten blödning med flytningarna och då trodde jag verkligen att nu är det kört så ställde in mig på att börja störtblöda, men nu på morgonen var det bara lite beiget kvar. :) fick ju lika fast lite mindre blod i fredags också. Tror att det är mina slemhinnor som är lite sköra.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ingen i våran närhet vet heller om det. Skulle också vilja vänta och ge det i julklapp men vet inte om jag kan hålla mig, :) är ju för tusan 3 månader dit. Det är säkert olika men jag tror dom brukar göra vul i v.7. Man vill ju bara få se det tickande hjärtat så man kan andas ut lite.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Är det någon av er som får livmoderkramper lite då och då? Helt plötsligt kan det komma som en ilning genom livmodern som håller i sig i några sekunder. Ungefär som mensvärk men lite mer hårt eller hur man ska förklara det. Blir oftast när jag byter ställning hastigt, typ sittande till liggande eller en snabb vändning,

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Precis, så tänkte jag också göra. Har redan behövt avboka såna besök två gånger och det är jobbigt nog att gå igenom det man gör så ska barnmorskan fråga ut en också. BIM idag enligt min app och ingen mens eller blödning :) jippi!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Nä eller hur, finns inget som heter mens just nu bara bebis. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Glida3: jag tänker också på vad jag äter. Redan när vi började med ivf så slutade jag dricka, kaffe dricker jag inte i vanliga fall heller och äter mer frukt och grönt. Folsyra har jag ätit i 2 år nu så ryggmärgsbråck hoppas jag inte att fostret får. Hur påverkar ett ryggmärgsbråck? Opererar man det?

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag har jag haft ont i svanken och "mensvärk" av och till hela dagen. Jag som gnällt på att jag inte haft symtom fick äta upp det idag. Men jag njuter som bara den :) tycker att det ska bli fredag nu så jag får ringa kliniken och boka in ett VUL.

• Helhjärtat

Hua vad trött jag är! Sov till 9 imorse och ändå är jag dödstrött nu och har varit i typ två timmar. Nä bums i säng.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Imorgon ska jag köpa ett digitalt graviditetstest, testdagen till ära. Har haft rejält med mensvärk idag, känns precis som att mensen ska komma så jag vet inte hur många gånger jag sprungit på toa och kollat. Vill bara på ul nu och se ett hjärta. Hade ni andra fått tid för vul?

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012