• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Apropå snö och halka, gjorde en vurpa idag. Satt mig på rumpan när jag gick hem från affären, som tur var gick det i slow motion så jag hann reagera. Men blir så rädd att bebben tagit skada, fast har inte ont alls så det är säkert lugnt. Kanske värre om det varit mer våldsamt.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Vecka 16 lät jätte långt bort men det är bara 1,5 vecka kvar så är jag där också :)

• Helhjärtat

Jag funderar på att boka in en gravidmassage imorgon. Låter hur skönt som helst men har bara vart på massage en gång i hela mitt liv, lite nervös, för man är ju rädd att det ska släppa lös en massa gifter och grejer. Vad tror ni, ska jag impuls boka en massage?

• Helhjärtat

Barnvagn har jag kollat på sen innan ivf, men ändå inte riktigt bestämt mig. Men är ganska sugen på en kronan duo s, ska bara provköra den lite så man får känna om den är lika bra som dn ser ut. Bor på landet men med asfalterade vägar så vill ha en lite rejälare vagn än typ bugaboo. Försäkringskassan däremot har jag noll koll på, killen och jag har pratat lite om hur vi vill vara föräldralediga och om vi får ihop det skulle vi vilja vara hemma ett år i var. Hur kommer ni andra fördela föräldraledigheten?

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Men när ni säger att ni ska vara hemma hela föräldraledigheten, hur lång tid beräknar ni att det är då? Jag kommer nog gå hem ca 3-4 veckor innan om jag får må så bra som jag gör nu. Har några semesterdagar sparade som jag nog tänker ta ut då.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Frankie: ok, ja kanske är sant som du säger, smartare att spara dom dagarna till sommaren.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Det blev en gravidmassage idag. Tydligen hade jag en del knutar på vänster skuldra, fy vad ont det gjorde när hon knådade ut dom. Men otroligt skönt och avslappnande. Måste unna mig sånt oftare.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag är jag glad att jag kom hem hel från jobbet. Har 30min biltur och fy tusan vilket väder. Tror även att jag kände ett litet sprattel i magen idag. Stod helt stilla i kassan på jobbet och så plötsligt känner jag som ett slajmigt bubbel/sprattel vid blygdbenet. Inget ljud eller mera rörelser, bara det. Fan vad jag vill att det var bebis!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag kanske bra inbillar mig så mycket att jag tror att jag känner något bara för att jag är så rädd att den inte lever. :) ska fråga bm på fredag när jag ska dit av annan orsak om man får lyssna på hjärtljuden eller om det är för tidigt kanske. Jag håller tummarna för att det går iaf.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Någon här som har erfarenhet av angelsound/doppler? Blev lite sugen på att köpa en sån om det kan göra mig lugnare. Finns för 440kr , det kändes inte så farligt dyrt.

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012