• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Var till bm idag för att jag varit torr och irriterad där nere och då frågade hon om jag även ville lyssna på hjärtljuden, jag som hade tänkt fråga det. Hon hittade ljudet på en gång och det slog med 153 slag i minuten. Känns som en stor sten släppt från mina axlar, nu vet jag att bebis mår bra. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Det här besöket är ju egentligen inte inräknat i dom ordinarie utan jag bokade in det själv eftersom jag hade problem. Annars hade jag nog inte fått lyssna på hjärtljuden förens runt vecka 25 jag med. Förresten, vecka 15 idag! Det rullar på :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja, det förvånar mig inte om det är en flicka :) har typ bara tjejer i släkten. Men har drömt att jag fått en son så vi får se.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Frankie86: om du blir öm och blöder lite vid sex kan jag tipsa om glidmedel/olja om ni inte redan använder det. Då slipper man eventuell friktion som gör att man blöder.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Blir inte så mycket sex här heller trots att jag mår bra. Men mina slemhinnor i underlivet är svullna och torra (pga graviditeten) så det blir mer friktion när jag rör mig så jag är alldeles röd och irriterad. Så bara han rör mig där nere så gör det lite ont. Men fick order av bm att smörja med intimkräm/olja två gånger om dagen och använda mycket glid vid sex. Hoppas det blir bättre så sexlusten dyker upp igen..

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Det här med namn har jag spånat på sen vi började bebisverkstan för 2 år sedan, har en lista på datorn med pojk och flicknamn som jag gillar. Har tänkt att när man närmar sig förlossning får man gallra ur så det bara finns ett fåtal namn kvar. Har en massa favoriter, får väl se vad killen tycker. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Fy, nu har jag haft huvudvärk i över en vecka. :( alla värden var bra hos bm, hon tyckte jag skulle kontakta husläkaren så imorgon ringer jag och bokar tid. Vill inte trycka i mig mer Alvedon ( som knappt hjälper!) även om bm säger att det är ofarligt att äta det.

• Helhjärtat

Ringde husläkaren och fick en tid för min huvudvärk.. Hoppas dom hittar felet och att det går att fixa så det inte är ett graviditetssymtom för då blir jag knäpp.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Fick lite konstigt bemötande av läkaren jag träffade, men han hittade inget fel så jag får fortsätta med Alvedon och se glad ut. Suck. Har börjat bli lite konstigt bemött på jobbet med av cheferna. Känns mest som att man är till besvär. Pratade med min chef igår om att inom ett par månader vill jag säga ifrån mig de tyngre arbetsuppgifterna pga foglossning och att jag känner press över att klara så mycket fast jag är gravid. Då suckade han mest över att han behöver ta in någon annan som kan göra mina sysslor och att det blir svårt att hitta någon då det är brist inom den yrkesrollen på vårat företag. Inte konstigt att man känner sig lite pressad..

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Härligt glida!!! Imorgon går jag också in i vecka 16. Har fått en härlig liten kula som synshela dagen, men på kvällen blir den så stor att det läns som att huden ska spricka. Blir så spänt, undrar hur det ska gå när magen blir stor, stor!

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012