• Januari05

Svårt att gå ner i vikt med lchf

Nu ger jag snart upp....

Har hållt på med lchf i ca 2 månader men går inte ner som jag vill.
    Ena dagen ner två kg för att nästa dag ha gått upp de igen.
    Jag blir sååå trött och frustrerad, känns som om jag kan ge upp det här med lchf snart.
    Tror att jag varit inne på alla sajter som finns angående lchf men jag hittar inte vad jag gör för fel. SUCK! 

Jag skulle vilja ha tips och ideer på hur jag ska göra för att lyckas med detta, ge upp vill jag inte (än).

Är det någon som vill kämpa tillsammans med mig?

• Svar på tråden Svårt att gå ner i vikt med lchf
  • Lavinen
    jagvetefan skrev 2012-10-03 21:20:06 följande:

Jaaa så ser väl min historik ut oxå ungefär... Har aldrig testat GI dock... 2010 började jag med Cambridge och gick ner 41kg... Sen var jag tvungen att fortsätta pulvra för att hålla vikten i schack... Så de senaste 2½ åren har jag pulvrat kombinerat med mat... Det är låååång tid så jag förstår om det tar lite tid för kroppen att fatta... Från igår till idag gick jag ner 0,5kg! Skönt! Gissar att det var mensen som gjorde att jag gick upp lite före dess...

Hur går det nu för dig? Några framgångar?

Jag har känningar i njurarna nu... Men jag hoppas det går över...
    Det var bra jobbat att fixa 41 kg med Cambridge! Jag gick på ren-kur i 7 veckor och gick ned 13...men sedan blev det pannkaka av alltsammans. Igen. Nu behöver jag förlora typ 30 kg. Minst. Har BMI 35 vilket inte är skönt för kroppen. Ont i knän, höfter å rygg... Drygt. 

Grattis till viktnedgång!! Jag har också fått resultat på vågen - 1 kg Glad Glad Hade också mens just så det kanske gjorde sitt till. Min sambo går ju på samma diet som mig förresten. Han går förstås ned snabbare och mer. Inte helt otippat. Men det ger ju mig en sporre att vi gör nåt rätt iaf - även om min viktnedgång går segare. 

Har du känningar i njurarna? Hur känns det då? Jag fattade aldrig att det var gallan som jag hade ont i då jag blev opererad... Det finns då mycket man kan åka på.

Har du nåt bra brödrecept?! 
  • jagvetefan

Grattis till minuset!! Här var det -0,3 ner idag... Skrattande 0,8 på 2 dagar!!

Vad skönt att din sambo oxå håller på! Det måste underlätta mycket!

Jag har ont bak i ryggen, rätt långt ner, eller på mitten kanske det blir...*Känner efter*, på båda sidor... Lite svårt att andas ibland känns det som... Men när jag körde Naturdiet en vända för typ 6år sedan fick jag jätteont då oxå, på samma ställe, och kom då på att jag drack för lite... Det tycker jag inte jag gör nu! så jag hoppas det går över...

Pones är rätt gott...

Sätt ugnen på 200 grader.

50gr smör
    3 dl pofiber
    2 tsk bakpulver
    2 tsk fiberhusk
    1 ägg
    1 dl grädde
    1 burk kesella
    Salt

Blanda alla torra ingredienser. Blanda i övriga ingredienser. Blanda med händerna tills det blir en deg som hänger ihop. Gör 6-9 bullar och grädda dem i 15-20min.

Ät med ordentligt med smör och ost på!

Testa! Första gången jag gjorde dem tyckte jag de var jättegoda... Nu har jag inte lust på dem alls!! Flört

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
  • Lavinen

Pones nästa! Tack för recept! Jag köpte LCHF-bröd hos bageriet idag. Ska bli intressant att se hur det smakar. Såg gott ut och endast 1,5 kolisar.

Jag hoppas att njurbesvären försvinner kvickt. Jag har ännu inte märkt nåt som är sämre än innan påbörjad LCHF-kur. Snarare tvärtom! Åt tabletter mot halsbränna men den är som bortblåst Cool

Har inte gympat nåt än... Kanske ska ge mig ut ikväll. Heja heja!!

Till middag blir det kesoplättar. Riktigt gott, om du inte redan har testat. 

• Lavinen
    jagvetefan skrev 2012-10-04 22:09:56 följande:
    Nej det har jag inte testat! Hur gör du dem? :)
    Lätt plätt Skrattande
    250 g Keso
    2 ägg
    1 msk Fiberhusk
    1 tsk vaniljsocker
    lite salt
    Mixa med stavmixer en liten stund. Stek på medelvärme ca 2 msk/plätt.
    Servera med Vispad grädde, frysta hallon och bacon.
    Smarrigt!!!!! 
  • Faile

Tips på jätteenkelt och gott lchf-knäcke som underlättar lite i vardagen

3 ägg
    3 dl valfria torrvaror ( mandelmjöl, sesamfrön, pumpakärnor, kokosflingor, solrosfrön, hackade nötter osv ) .

Rör ihop med gaffel i en bunke och häll ut på en plåt med bakplåtspapper, smeta ut lite med gaffeln beroende på hur tunt du vill ha det. Salta eller krydda lite om man vill. 
    175 grader i ca 15 minuter ( kan skilja nån minut beroende på ugn )
    50 grader i 1 timme.

Själva hoprörningen och det tar bara några minuter, så det är snabbt gjort.       

Sluta jiddra, börja trolla!
  • jagvetefan

Jag gick upp lite i början av veckan, förmodligen pga mensen men de senaste dagarna har jag gått ner. Totalt -0,9 på tre dagar... Jag tror att mejeriprodukter ställer till det för mig oxå för när jag slutade med det började jag gå ner... Trots light läsk! :)

Svar på tråden Svårt att gå ner i vikt med lchf