Inlägg från: jagvetefan |Visa alla inlägg
  • jagvetefan

Svårt att gå ner i vikt med lchf

Hur går det för er tjejer?

Här är en till som har svårt att gå ner... Går in i vecka 6 imorgon men har inte gått ner något alls... Lite tråkigt men jag har ett låååångt förflutet med pulverdiet så jag var införstådd med att det kan ta tid för kroppen att ställa om sig...

Skönt att ha hittat den här tråden så vi kan kämpa tillsammans!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
  • jagvetefan

Jo några kolisar om dan blir det allt! Jag fattar ärligt inte hur man nollar! ;)

Finncrisp köpte jag hem för jag trodde de var ok men det blir ju mycket kolisar om man äter för många! Så de äter jag inte längre... Åt Lchf-bröd oxå i början men det har jag oxå slutat med...

För mig går det ner på vågen en dag för att nästa dag ha gått upp igen... Det går verkligen upp och ner!! Typ varannan dag upp och varannan dag ner!! Skulle väl egentligen låtit bli att väga mig varje dag men kan inte sluta! ;)

Har du oxå gått på nån annan diet innan?

• jagvetefan
    Lavinen skrev 2012-10-02 08:25:08 följande:
    Jag vet...man får inte äta för många Crips men nån är det ju värt! Jag har också samma fenomen...väger mig ca två ggr i veckan och ena gången har jag gått ned ett kilo för att nästa gång gått upp det samma. Frustrerande speciellt när kläderna passar bättre än på länge. Fattar ingenting?

Andra dieter testade i omgångar: ViktVäktarna, Cambridge, GI, Nutrilett osv I have done it all babe Skrattande
    Inklusive LCHF... Men då körde jag utan kolisar alls och direkt efter en Cambridge-kur = Inte lyckat. Snart där efter blev jag akut opererad för gallsten. Så därför är jag nu rädd att bara äta fett för har man tendens att inte gallan tål det är det mindre lyckat.

Du då?! 

Jaaa så ser väl min historik ut oxå ungefär... Har aldrig testat GI dock... 2010 började jag med Cambridge och gick ner 41kg... Sen var jag tvungen att fortsätta pulvra för att hålla vikten i schack... Så de senaste 2½ åren har jag pulvrat kombinerat med mat... Det är låååång tid så jag förstår om det tar lite tid för kroppen att fatta... Från igår till idag gick jag ner 0,5kg! Skönt! Gissar att det var mensen som gjorde att jag gick upp lite före dess...

Hur går det nu för dig? Några framgångar?

Jag har känningar i njurarna nu... Men jag hoppas det går över...
  • jagvetefan

Grattis till minuset!! Här var det -0,3 ner idag... Skrattande 0,8 på 2 dagar!!

Vad skönt att din sambo oxå håller på! Det måste underlätta mycket!

Jag har ont bak i ryggen, rätt långt ner, eller på mitten kanske det blir...*Känner efter*, på båda sidor... Lite svårt att andas ibland känns det som... Men när jag körde Naturdiet en vända för typ 6år sedan fick jag jätteont då oxå, på samma ställe, och kom då på att jag drack för lite... Det tycker jag inte jag gör nu! så jag hoppas det går över...

Pones är rätt gott...

Sätt ugnen på 200 grader.

50gr smör
    3 dl pofiber
    2 tsk bakpulver
    2 tsk fiberhusk
    1 ägg
    1 dl grädde
    1 burk kesella
    Salt

Blanda alla torra ingredienser. Blanda i övriga ingredienser. Blanda med händerna tills det blir en deg som hänger ihop. Gör 6-9 bullar och grädda dem i 15-20min.

Ät med ordentligt med smör och ost på!

Testa! Första gången jag gjorde dem tyckte jag de var jättegoda... Nu har jag inte lust på dem alls!! Flört

• jagvetefan

Jag gick upp lite i början av veckan, förmodligen pga mensen men de senaste dagarna har jag gått ner. Totalt -0,9 på tre dagar... Jag tror att mejeriprodukter ställer till det för mig oxå för när jag slutade med det började jag gå ner... Trots light läsk! :)

• jagvetefan

Men jag hade kanske gått ner ännu mer om det inte vore för läsken iofs... Ska snart ta tag i mitt pepsi max beroende...!

• jagvetefan

Usch idag gick jag upp igen... Så tråkigt! Gjorde inget annorlunda igår förutom att INTE dricka Pepsi Max...

MÅSTE verkligen sluta väga mig varje dag... Man blir ju så less när det är + på vågen!

• jagvetefan

Ja man undrar ju varför, när man inte gjort annorlunda...! Iofs var jag inte på toan innan vägning idag... Kanske innehållet där vägde lite... Flört

Hur går det för dig då Lavinen?

• jagvetefan

Igår efter plusset kände jag starkt att jag skiter i det! Börjar med pulver igen ist där det händer nåt... Men så gick jag ner igen till idag så nu känns det bra igen! Så vi kämpar på!! :)
    Härligt att kläderna är större!! Här känns det inte riktigt så... Men jag hoppas det kommer! :)

• jagvetefan
    Lavinen skrev 2012-10-11 09:46:01 följande:
    Ska vi utmana varandra att röra på oss lite mer!? Kanske vi förlorar mer vikt snabbare då Skrattande
    Jag cyklade typ 3 km två gånger förra veckan iaf. Men behöver egentligen göra det minst fem!!

Bra idé!

Jag var duktig på att gå promenader ett tag men det har jag tyvärr kommit ifrån... Kanske skulle ta tag i det igen... Glad Man skulle haft en hund, så hade man blivit tvungen! Skrattande

• jagvetefan
    Lavinen skrev 2012-10-11 11:54:31 följande:
    Jag har två hundar men det hjälper tyvärr inte mig. Promenaderna blir inte tillräckligt långa för det Rynkar på näsan
    Men vi försöka motionera mer då! - Ska vi börja på måndag!? Ska nämligen resa i helgen...

Jag ska försöka men jag har ingen lust just nu... Flört 
Svar på tråden Svårt att gå ner i vikt med lchf