Fakir 1sept
Vi är ett gäng som kör igång med fakir 1/9. Här ska vi peppa och stötta varandra! Vi ses 1/9 tjejer! Alla som vill haka på är självklart varmt välkomna!
Vi är ett gäng som kör igång med fakir 1/9. Här ska vi peppa och stötta varandra! Vi ses 1/9 tjejer! Alla som vill haka på är självklart varmt välkomna!
Favoritar denna tråd. Mjukstartade med fakir igår, men var bara tvungen till att äta upp mitt "godis" som jag hade kvar i kylen - typ 10 st färska hallon.
Sist jag körde fakir så blev det 5 dgr, vilket resulterade i -1,7 kg. Jag var väldigt nöjd. Nu ska jag i alla fall försöka i en vecka. Är jätteless på kokta ägg, men har ändå det som "reservmat" i fall jag skulle bli jättehungrig.
Angående champinjoner så innehåller de, enligt Livsmedlesverkets databas, 3g kolisar/ 100 g. Läste igår på nån sida som påstod att det innehöll 0,3 g/ 100 g.
Vet inte om jag kör i en hel månad... För att fakir ska bli hållbart för mig i längre period så funderar jag på att införa små mängder med grönsaker som alfagroddar (1g), spenat (1g) och isbergssallad (2g). Var det det som blev UFO då?
Tips på annat grönt som innehåller max 2g/ 100?
Lunchen blev en stekt köttbit med äggsmör gjort på ett ägg.
Middag blir en köttfärsfylld omelett.
Har läst på flera ställen att champinjoner innehåller 0.3 g /100 g. Men ser lite olika överallt. Men innehåller de så lite så kan man ju absolut tillsätta lite sånt för att stå ut en månad :)
Ja precis Chicky, det kallas UFO när man tillsätter lite kolhydrater med fortfarande håller sig under 5g per dag.
Variera äggen lite så minskar risken att du tröttnar :)
Kokta, stekta, äggsmör, äggröra, omelett.
Lägger ner detta projekt på studs.
Vaknade upp väldigt illamående. Skakade. Likblek. Yr.
Tog en smörgås och mådde genast bättre igen.
Fortsätter med vanlig LCHF istället. Lycka till ni som mår bra och fortsätter!
Vad hände, Boost? Hur länge körde du?
Igår körde jag noll kolisar och idag började jag morgonen med 3 km på löpbandet på fastande mage. Är ganska nöjd med tanke på att jag knappt har rört på mig på hela sommaren.
Kommer att införa lite spenat, alfagroddar... Och hur var det med champinjoner? 0,3 eller 3 g kh? Hoppas jag får hänga här ändå, även om jag inte kör 100% fakir :)
Om man bortser från listan på godkända livsmedel enligt fakir och tänker <5 g kolisar/ dag, visst borde det vara ok att äta ost? Jag undvika mejerier, men i ost finns det ju inget som är blodsockerhöjande och innehåller knappt några kolisar alls.
Vad är er syn på detta? Gör det ngn skillnad, tror ni?
Godmorgon alla fakirare! 1 september idag! Hur går det för er som redan börjat? Idag kommer jag att ta en MBC till frukost, ägg