• Jag1977

Fakir 1sept

Vi är ett gäng som kör igång med fakir 1/9. Här ska vi peppa och stötta varandra! Vi ses 1/9 tjejer! Alla som vill haka på är självklart varmt välkomna!

• Svar på tråden Fakir 1sept
  • Jag1977

Igår blev det både rött vin och en öl till förrätten... :-/ Men nu kör jag vidare! Har 3,5kg som SKA bort! Det är mitt första delmål. Sen har jag 5kg kvar som ska bort innan nyår. Då har jag uppnått min målvikt!! Men dessa 3,5kg ska bort med fakir!

• Martina 76
    Jag1977 skrev 2012-09-02 12:00:18 följande:
    Igår blev det både rött vin och en öl till förrätten... :-/ Men nu kör jag vidare! Har 3,5kg som SKA bort! Det är mitt första delmål. Sen har jag 5kg kvar som ska bort innan nyår. Då har jag uppnått min målvikt!! Men dessa 3,5kg ska bort med fakir!
    Då har vi ungefär samma sträcka kvar du och jag. Men själv kör jag inte fakir utan snarare någon variant av paleo. Jag tillåter begränsade mängder av grönsaker men inga mjölkprodukter, nötter, choklad, LCHF-glass etc. Utan äter bara riktig "mat". 

Inne på dag 2. Inväntar otåligt resultat!  
  • Jag1977
    Martina 76 skrev 2012-09-02 14:14:07 följande:
    Då har vi ungefär samma sträcka kvar du och jag. Men själv kör jag inte fakir utan snarare någon variant av paleo. Jag tillåter begränsade mängder av grönsaker men inga mjölkprodukter, nötter, choklad, LCHF-glass etc. Utan äter bara riktig "mat".  Inne på dag 2. Inväntar otåligt resultat!  

Jag tror vi kör ungefär samma. Kör inte helt fakir men en mycket strikt LCHF utan mejeri och, håller mig till rent protein, rent fett men lägger till Endel kolhydratfattiga grönsaker. Känns som att fakir är närmare min mathållning än vanlig LCHF just nu. Min sambo kör paleo så jag antar att jag kör nåt mittemellan Idag: ingen frukost, endast vatten. kaffe med rejält med kokosolja till lunch. Middag blev köttfärs stekt i vitlök med lite zucchinispaghetti. Jag har börjat köra endast kaffe med kokosolja fram till middagen, känner att min kropp mår bra av det.
  • Martina 76
    Jag1977 skrev 2012-09-02 17:38:39 följande:

Jag tror vi kör ungefär samma. Kör inte helt fakir men en mycket strikt LCHF utan mejeri och, håller mig till rent protein, rent fett men lägger till Endel kolhydratfattiga grönsaker. Känns som att fakir är närmare min mathållning än vanlig LCHF just nu. Min sambo kör paleo så jag antar att jag kör nåt mittemellan Idag: ingen frukost, endast vatten. kaffe med rejält med kokosolja till lunch. Middag blev köttfärs stekt i vitlök med lite zucchinispaghetti. Jag har börjat köra endast kaffe med kokosolja fram till middagen, känner att min kropp mår bra av det.
    Jag kör två MBC om dagen - en till frukost och en till middag. Där mellan blir det en "ordentlig" måltid med mycket grönsaker och andra nyttigheter. Landade igår på ca 1500 kcal, varav 140g fett. Idag blir det nog något mindre.
  • Jag1977
    Martina 76 skrev 2012-09-03 06:39:15 följande:
    1.1 kg på två dagar. F-n, tänk om  jag äntligen har hittat "min" metod?!?!?!

Härligt!!! Nu jäklar ska de sista kilona bort!!!!!
  • tiiitti

Då startar jag fakir på nytt idag, och denna gången ska jag hålla det.

Provade göra MBC till frukost igen, och den gången gick det bättre. Tog lite vaniljpulver i, och då smakade den bättre.

• Martina 76
    tiiitti skrev 2012-09-03 08:49:05 följande:
    Då startar jag fakir på nytt idag, och denna gången ska jag hålla det.

Provade göra MBC till frukost igen, och den gången gick det bättre. Tog lite vaniljpulver i, och då smakade den bättre.

Jag älskar verkligen MBC! Kom på mig själv med att stå och äta smör rätt av kl 0530 i morse medan jag gjorde i ordning dagens första. Jag älskar verkligen smör!!! F-n vad äcklig jag är!
  • Martina 76

Det känns som att jag  har en helt sjuuuuuk förbränning i kroppen. Idag har jag varit så varm! Ligger på ca 150g fett, 50g protein och 10 g kolisar om dagen. Känns skitbra!

• Jag1977
    Martina 76 skrev 2012-09-03 19:03:39 följande:
    Det känns som att jag  har en helt sjuuuuuk förbränning i kroppen. Idag har jag varit så varm! Ligger på ca 150g fett, 50g protein och 10 g kolisar om dagen. Känns skitbra!

Härligt!! Vilken koll du har på vad du stoppar i dig.... Jag har ingen koll på gram... :-/ idag blev det kaffe+kokosolja till frukost.1st Grillad kycklingfilé med grönsallad och ostkuber till lunch. Kaffe+kokosolja till middag. Dock kände jag mig yr och lite illamående nu på kvällen, så jag tog ca 1,5dl stekt köttfärs med lite riven ost på..... Har jag ätit på tok för mycket tror du?! Vill ju verkligen boosta viktnedgången!
Svar på tråden Fakir 1sept