Erya skrev 2012-09-13 21:40:12 följande:
Det är ju det man får göra, de förlöser barn varje dag och borde ju kunna sin sak :) får man i alla fall hoppas :P
Dock råkade min mamma ut för inkompetent narkossköterska (1982 så ett tag sen ;)) när det var dags för andra barnet (ja nästan på tredje ocksp men där kom läkaren in och stoppa)
Första kejsarsnittet märkte de att bedövningen bara hade tagit på halva sidan (låg ner på sidan när hon fick den) så andra kejsarsnittet sa mamma till att hon måste sitta upp för att den ska fungera, men sköterskan lyssnade inte utan sa att hon visste minsann hur man skulle göra, så mamma la sig snällt på sidan, efter en stund kom förlossnings läkaren in, kände efter och upptäckte att (hmmm) mamma bara var bedövad på ena sidan :P sköterskan fick en utskällning för att inte ha lyssnat och så fick mamma (som dessutom är sprut rädd) ännu en spruta.
Men som sagt, detta var första halvan av 80-talet, man kan ju hoppas att de faktiskt lyssnar på omföderskor om vad som faktiskt fungerar på dem :P
Jag har jobbat på operation, på narkos sidan och kan säga att tyvärr finns det fortfarande såna rövhåls sköterskor (ursäkta språket) Som tror sig veta bäst och lyssnar inte på patienten. Men de är få, de som jag träffat. De flesta är kompetenta underbara narkospersonal. Väldigt skickliga!