-
Skönt!!Mennenajja skrev 2012-09-11 16:05:29 följande:Läkarbesöket gick som förväntat. Grodan levde och mådde bra, blödningarna kom från moderkakan som låg långt ner men inte för öppningen. Så nu ska jag lägga till mig i bf-listan och presentationstråden :€
-
Stor kram!!!Messalina01 skrev 2012-09-11 19:08:13 följande:Det visade sig att det fanns en anledning till att jag inte fått nån doppler att fungera...
Började blöda idag, in till gynakuten.
Dött sen v 9, gick egentligen in i v 14 idag.
Fuck my life.
Till alla er som bara får barn på löpande band, kul för er, men ta för fan inget för givet... ha så kul.... -
Ringde mvc och rådfrågade om ryggen som jag har ont i, hon kunde inte säga om det va foglossning såhär tidigt. Men eftersom detta är mitt femte barn så va det inte alls omöjligt sa hon. Jag får låna ett sånt bälte och se om det kan hjälpa mig något.
Sen får jag göra ett snabbt ul med för jag har haft ont i magen i samband att detta med ryggen började värka. Hoppas verkligen att allt ser bra ut!!! Är såå orolig.
Imorgon kl 11 får jag veta. Har inte känt mig gravid sen illamåendet släppte. Att man ska var så nojjig och stressa upp sig själv så här! Jag vill bara kunna slappna av och njuta av graviditeten.
Dum som jag var igår så laddade jag ner en app på telefonen och trodde att jag skulle kunna höra hjärtat på det sättet. Men såklart så hördes inget. Jag bara lurar mig själv när oron tar över. Och det blev ju inte bättre med oron för det. Hur dum får man lov att vara!
-
Så skönt Friida!
Idag kl 11 får jag göra en snabbkoll med UL. Har haft så ont i ryggen och molvärk i magen. Har en dålig känsla att det inte har gått bra. Känner mig inte gravid och min mage har inte vuxit någonting alls.
Jag är så inställd på att det är slut här. Har tom drömt att jag inte går hela vägen ut.. varför ska hjärnan spöka så med en?!!
Jag hoppas såklart att allt är toppen!!!!! -
Tack!! Jag hoppas med det bara är hjärnspöken som driver med mig..
-
Idag går jag in i v13! Äntligen 12+0!!! FÅr se nu efter 11 om jag kan fira detta eller inte..
Hjärtefröjd skrev 2012-09-13 09:54:46 följande:Usch, jag oroar mig verkligen hela tiden just nu och skulle vilja göra UL nu, nu, nu. Min BM tycker såklart det är helt omotiverat, men jag är så orolig just för att jag inte har nån mage, mår precis som vanligt och inte känt det minsta "bökande".
Dock tror vi ju att vi hörde hjärtljud i förrgår... men tänk om det var nått annat?
Förstår dig precis! Som tur är fick jag prata med en förstående BM igår och får komma och göra en snabbkoll med ul idag. Jag har ju haft så ont i ryggen och har samtidigt haft molvärk i magen. Känner mig inte gravid trots att jag har haft symtom tidigare, Men nu tycker jag att det borde synas på mig lite iaf då jag ändå har fött några st barn. Men nej, ingen bebismage, bara gått upp i vikt.
Är så orolig och kan verkigen inte slappna av! Snart får jag veta iaf om bebis lever eller inte... Nervös är bara förnamnet... -
Välkommen!Bumblan skrev 2012-09-13 10:38:20 följande:
Hej,
Ger mig till känna efter att ha följt er ända sen starten... Vågar egentligen inte skriva i trådar för jag får hela tiden för mig att det kommer göra att det händer något med bebisen. Skitfånigt, men man är ju rädd att ta ut något i förskott helt enkelt. Hade ett MA i februari (skulle annars fått bebis nu i början av september) och det är väl det som spökar i huvudet. Allt såg bra ut på KUB den 27/8, så jag hoppas att denna bebis vill stanna kvar.
Nu kände jag att jag ville skriva lite då jag sett att flera är oroliga osv. Det finns en jättebra sida som heter niomånader.se, där beskriver de det många känner:
"Vecka 13
Du: Mot slutet av tredje månaden har livmodern trängt upp ur bäckenet och in i bukhålan. En erfaren barnmorska kan kanske känna den precis ovanför blygdbenet, men det är inte ovanligt att det dröjer ännu ett tag innan den känns tydligt. Illamåendet, kräkningarna och tröttheten avtar normalt runt vecka 13 men du kan fortfarande känna mer eller mindre för vissa födoämnen. En del omföderskor kan känna av fostrets rörelser, men det är väldigt ovanligt.
Fostret: Alla organ har nu bildats och nu återstår finjusteringar. Fostret kan fortfarande inte överleva utanför livmodern då organen inte är mogna. Mognaden sker under resten av graviditeten. Nu ska ditt barn växa till sig för att klara livet utanför livmodern. Fostret kan öppna och stänga sin mun, suga och svälja, gäspa och sträcka på hela kroppen, kan även snurra runt. Fostret är ca 9 cm långt och väger ca 20-35 gram.
Bra att komma ihåg
I början av den här perioden hamnar du i något som jag kallar ”läskiga fasen”.
Antagligen har ditt illamående försvunnit helt, du mår plötsligt nästan som vanligt och tom svullnaden som du upplevde runt din mage/livmoder kan ha försvunnit spårlöst. Det är lite läskigt va?
Ska man då bli orolig? Nä, egentligen inte – men det blir man ju ändå. Eller hur?
Det är så där det ska vara. Kroppen har nu anpassat sig efter dina nya hormonnivåer som graviditeten har orsaket och under ett par veckor, tills magen och de riktiga rörelserna kommer, kommer allt att ske på insidan.
Varje sekund sker något otroligt och häpnadsväckande inne i din livmoder – du kan bara inte se det. Men vänta...för lite senare i denna period kommer du att se att det är någon som bor därinne!"
Att magen inte dyker upp förrän bortåt vecka 14-24 är fullt normalt, så att den inte har dykt upp tidigare behöver man inte oroa sig för. Men jag vet hur de är, går också och längtar efter en mysig gravidmage. Än så länge är det mest fläsk...
Skriver in mig i presentationstråden så småningom så ni får veta lite mer om mig.
Just nu känner jag mig världens lyckligaste på hela jorden! Jag som helt säker på att det va något fel fick svar på skärmen idag att jag har en pigg liten bebis i magen med ett hjärta som SLÅR!
Jag går in i v12+0 idag men hon mätte och fick till att jag skulle vart 12+5 idag??! haha underbart!
PÅ måndag ska vi göra KUB och nu är jag inte alls lika nervös. Jag tror att vad vi än får för resultat så känns det inte så farligt.. (just nu iaf).
Bild finns i bildtråden på guldklimpen!
-
Cantaton skrev 2012-09-13 11:55:29 följande:Iiiiiiiih!!! Underbart!!Ja det känns helt overkligt skönt! Som min man sa till mig med.. jag visste väl det hela tiden Men inte så lätt att sluta tänka på dåliga banor när man väl börjat.. :-/LurvensFrö skrev 2012-09-13 11:56:47 följande:
Gud så underbart! Grattis!! :) Kände på mig att allt var som det ska. ;)
Nu ska jag göra allt för att inte släppa in dessa tankar som bara förstör!
-
Ja det är skönt. Jag är en "oroare" så jag kommer säkert ora mig fler gånger. Men nu ska jag göra allt att inte låta det bli så "allvarligt" Dessa veckorna har vart jobbiga då jag inte känt mig gravid alls i princip. Ingen mage och allt vart som "vanligt" annars.msminnie skrev 2012-09-13 12:06:30 följande:Grattis! Gud vad skönt att få se bevis på sin lill* och att den lever och mår bra :)
Skönt att slippa oroa sig ett tag nu då :)
Nu blir det KUB på måndag och sedan RUL den 29 oktober. Förhoppningsvis börjar man känna av bebisen snart så då får man ju lite mer bevis att allt är som det ska.
Ju längre tiden går desto mer brukar jag slappna av. Det är nu i början då man känner sig så maktlös. vad som än händer så kan man inget göra egentligen. Ju senare det är så har man iaf en liten chans att göra något för att rädda om det skulle gå snett. Vilket vi hoppas att det inte gör för någon här. -
I will notLurvensFrö skrev 2012-09-13 12:16:48 följande:
Ja nu får du se till och njuta poch inte glömma den känslan! :)