CMM skrev 2012-09-23 21:20:11 följande:
Kör hårt. KlasKristian och Chazz Michael Michaels är mina gamla signaturer.
Då får du ha tålamod och jag får hoppas att moderatorerna inte har behandlat årsgamla trådar alltför hårdhänt.
Till att börja med får du nöja dig med "helig svensk statsfeminism", ett påstående som varken kan bevisas eller motbevisas. Det fungerar säkert bra i en diskussion med likasinnade men om du har för avsikt att försöka nå fram till den som inte delar dina åsikter har det exakt samma effekt och syfte (?) som min benämning knallpulvergänget, det blir ett hinder för skilda åsikter att ens förstå på vilka grunder åsikterna är skilda.
För mig är det helt obegripligt att man kan tro på existensen av en helig svensk statsfeminism. Visst, det finns ett politiskt konsensus att man bör sträva mot ett jämställt samhälle, men du brukar själv skriva att du är för jämställdhet. För att jag överhuvudtaget skulle kunna ha möjlighet att värdera texter som lutar sig mot påståenden om existensen av statsfeminism skulle jag behöva ha svar på nedanstående frågor:
Hur definierar du helig svensk statsfeminism? Och vilka argument har du för existensen av en sådan? Vilken är bakgrunden till att det existerar en helig svensk statsfeminism? Finns det motsvarigheter i andra länder - eller är Sverige det enda landet som styrs av en helig svensk statsfeminism?
Och för att anknyta till den här trådens tema: Anser du att bruket av hen är ett uttryck för den heliga svenska statsfeminismen och att vi som använder ordet medvetet eller omedvetet är verktyg för dess strävan att med hjälp av språkförändringar göra folket mer mottagligt för den heliga svenska statsfeminismens budskap?