• FMGA

Jag hatar HEN!!!

nihka skrev 2012-09-23 17:04:03 följande:

Märkligt. Min bild är lite annorlunda. Av vad jag läst här tycks det vara så att om man inte helhjärtat och okritiskt skriver under på att den som använder ordet hen är en genustaliban/extremfeminist/ultrafeminist/batikhäx a/rödvinsalkoholist är man en genustaliban/extremfeminist/ultrafeminist/batikhäx a/rödvinsalkoholist.

Dessa personer som sysslar med personangrepp framstår som extremister, ett tydligt tecken på extremism är att man inte tål att få sin världsbild ifrågasatt.
    Hmm, jag tycker att jag har läst de flesta inlägg i den här tråden utan att hitta något som okritiskt hyllar genusvetenskapen. Men jag antar att man kan läsa in mycket mellan raderna om man har den ambitionen.

• FMGA
    Aaliyah skrev 2012-09-23 17:06:22 följande:
    FMGA: Du är min nya idol.
    Tack!

Jag kan väl avslöja så mycket att jag aldrig har definierat mig som feminist. Jag är bara pappa till en flicka som allteftersom hon blivit äldre fått se sitt utrymme som människa krympa. Det finns så mycket förväntningar på hur flickor och pojkar antas vara. Och i dessa tider med minskade anslag till skolor ökar förväntningarna från skolan på ordentliga flickor att de ska fungera som stötdämpare för stökiga pojkar som ju ändå bara är pojkar och dessutom uppfostra dem lite.

Utrymmet krymper. Och att mot den bakgrunden tvingas höra på knallpulvergängets självömkande gnäll om att vi män eller pojkar är förfördelade kan ibland upplevas en smula påfrestande. 
  • FMGA
    nihka skrev 2012-09-23 17:21:37 följande:

Jag har inte sett det heller. Kanske är det protesterna över att det finns en plan för ett övertagande av landet som sedan öppet eller dolt ska styras av feminister som ska decimera alla män som uppfattas att man okritiskt hyllar genusvetenskapen?
    FMGA skrev 2012-09-23 17:09:16 följande:
    Hmm, jag tycker att jag har läst de flesta inlägg i den här tråden utan att hitta något som okritiskt hyllar genusvetenskapen. Men jag antar att man kan läsa in mycket mellan raderna om man har den ambitionen.

Vi kanske ska ställa frågan till Element var i tråden vi kan hitta detta okritiska hyllande av genusvetenskapen.

Så får hen möjlighet att visa hur okritiskt vi läst tråden, så okritiskt tydligen att vi inte ens har noterat de okritiska hyllningarna till genusvetenskapen. 

• FMGA
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 17:31:47 följande:
    *suck*

Nu var jag ju tvungen att skriva igen eftersom moderator av okänd anledning plockade bort ett av mina inlägg, så jag får väl skriva om det, och nu fasen bryter det inte mot några regler! Inte för att det gjorde det första gången för den delen.

Gammalt svar till FMG

Jag tolererar inte dina obehagliga insinuationer som du smugit in i dina senaste inlägg riktiade till mig.
    Tror du på fullaste allvar att jag tänker diskutera med en person som beter sig som du? Ska inte ens ta upp hur omöjligt det blir för mig att besvara dig när du skriver om saker som inte ens existerar. Hos mig har du inget att skaffa förrän du lägger ner de snirkligt formulerade personangreppen riktade mot min person.
    FMGA skrev 2012-09-23 16:49:56 följande:
    Jag brukar försöka anpassa mig till den jag diskuterar med - även om jag självklart misslyckas ofta.

Ur mitt perspektiv är vår diskussionen onödig eftersom den inte har med sakfrågan att göra.

Jag rekommenderar fortfarande att du tittar på dina inlägg i den här tråden ur perspektivet "Hur behandlar jag själv de jag diskuterar med? Vilken respekt visar jag dem?

Mitt perspektiv angående den här trådens psykologi är att den angavs redan från början av TS som förklarade att hen mår mycket dåligt av att andra använder hen. Det innebär förmodligen att tråden fungerar som en avstjälpningsplats för hen-motståndare där de kan lägga sina affekter på hög och i stället fungera bättre i ett vanligt sammanhang där hen kan dyka upp när de minst anar detta.

Ur det perspektivet hade det varit bättre att skapa en sluten diskussionsgrupp, typ: "Vi som hatar hen". 
    Där hade samstämmigheten blivit total; begrepp som helig statsfeminism, batikhäxor eller talibanfeminister hade aldrig blivit ifrågasatta.

Men eftersom tråden är offentlig får nog hen-hatarna vackert finna sig i att få sitt hat ifrågasatt.

Du och jag har väl knappt haft något att göra med varandra - och en personlig diskussion oss emellan har nog små förutsättningar att leda någonstans.

Men vad jag säger är att valet är ditt: Som man ropar får man ofta svar.

Och: Klicka gärna på visa endast Jellybeanbaby i syfte att se hur du brukar ropa.

• FMGA
    FMGA skrev 2012-09-23 17:46:49 följande:
    Oj, såg inte ditt inlägg.

Du borde ha någon slags inläggsspegel så du fick möjlighet att se dig själv så som du är; Jelly. Jag syftar inte på din sexuella läggning eller så, utan på den människa du är.

Jag rekommenderar att du försöker få hjälp med att tolka dina reaktioner. 
    VAD SA JAG NYSS!!???? MÄNNISKA!
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det har jag inte en susning om. Mina möjligheter att veta vad du sa nyss är mycket begränsade. 

Du kanske kan skriva upp vad du sa nyss - eller be någon familjemedlem hålla reda på dina uttalanden.

Lycka till! 
  • FMGA
    CMM skrev 2012-09-23 18:26:39 följande:
    Just FMGA, å andra sidan, gillar själv att lägga sig på en ovärdigt låg nivå då och då också. Hen själv ser det emellertid troligen som att "prata med pöbeln på pöbelns språk".
    Vi har ju haft ganska många diskussioner genom åren du och jag och du vet ju mycket väl att jag är man.

En klar nackdel med hen är ju att det kan användas i förolämpande syfte men min tro är att det bara är pojkarna med knallpulverpistoler som fyrar av i det syftet

Tror du sköt dig själv i foten där, men det gör ju inte så mycket mot bakgrund av de vapen du har förmåga att bruka. 

Fast nog är det roligt att det ska till en henhatare för att hen ska missbrukas i avkönande syfte.

Det är också min uppfattning att det är er själva ni utgår från när ni försöker bedöma hur andra använder hen. 
  • FMGA
    Element skrev 2012-09-23 18:30:34 följande:
    Man kan polera en skit hur mycket som helst, det är fortfarande skit. Att du formulerar dig elegant förändrar inte det faktum att dina svar är barnsliga och syftar till att nedvärdera de som inte håller med dig.
    Mm. Var i tråden hittar vi de okritiska hyllningarna till genusvetenskapen?
  • FMGA
    Aaliyah skrev 2012-09-23 18:48:16 följande:
    Så du menar att eftersom många förnekar att det finns en statsfeminism så betyder det att den finns?
    Och inte nog med detta - det är dessutom ett okritiskt hyllande av genusvetenskapen.
  • FMGA
    Element skrev 2012-09-23 18:54:27 följande:
    Skrapar du botten i tunnan? Jag tror ingen här lider av dåligt korttidsminne.
    Jo, jag trodde nog att du skulle kunna komma med något annat än att dina observationer av ett okritiskt hyllande till genusvetenskapen betydde att du noterat att folk inte tror att det finns en helig svensk statsfeminism.

Din tunna var alltså tom - och det var därför den skramlade så mycket. 
  • FMGA
    Element skrev 2012-09-23 19:41:25 följande:
    Inte lika tom som din, den verkar ju fylld av vanföreställningar att din dotters livsutrymme beskärs på grund av yttre krafter.
    Hmm, det där var nog inte riktat till dig.

Om du någon gång tar dig bort från den där knallpulverreligionen där batikhäxor och helig svensk statsfeminism är måltavlor för skjutglada småpojkar så rekommenderar jag ett eller gärna flera besök i svenska skolklasser.

Du kommer då att kunna finna samma fenomen i nästan varje klass. Några bråkiga småpojkar och gissningsvis blivande knallpulverskyttar skriker ut sitt "allt ljus på mig" vilket  tar en orimligt del av lärarnas begränsade resurser i anspråk. Lösningen blir nästan alltid att låta ordentliga flickor fungera som stötdämpare för - och uppfostrare av - pojkarna. Själv anser jag att skötsamhet inte ska vara ett straff och att 7-15-åriga flickor inte ska behöva ta hand om ouppfostrade småpojkar.

Det vore önskvärt att skolan fick så stora resurser att de här pojkarna kunde få en för dem adekvat uppfostran, annars är risken påtaglig att det kommer att bli en kontinuerlig tillströmning av gnälliga småpojkar som aldrig fått lära sig att ta personligt ansvar till knallpulvergänget som samlas vid Pär Ströms gnällverkstad.

Blev lite OT det här. Din tankemöda angående okritiskt hyllande av genusvetenskap leder alltså till att du konstaterar att ett förnekande av den heliga svenska statsfeminismen är liktydigt med ett okritisk hyllande av genusvetenskap.

Tror du att din argumentationsteknik har någon som helst bäring bland andra än de som redan är med i din sekt?

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!