• FMGA

Jag hatar HEN!!!

CMM skrev 2012-07-26 22:30:34 följande:
    Du är långt ifrån ensam om att använda "hen" på det sättet dock. Att jag tog just dig som exempel var för att det, i och med att det var så pass färskt förmodligen, var det som låg närmast i minnet just för stunden.
    Visst, jag kan förstå att man tycker att "hen" är fult eller onödigt - men jag har så mycket svårare att förstå att ordet framkallar så enormt starka reaktioner.Jag använder själv inte hen talspråkligt, men jag förklarade det i något sammanhang för mitt barn och responsen var att den förväntade, ett milt ointresse men inga som helst problem att förstå vilken funktion det fyller i språket.

Det mest intressanta med "hen" för mig är nog psykologin hos somliga av motståndarna, som antingen tycks innebära en sådan  total blockering att de blir oförmögna att förstå en betydelse som t o m mycket små barn kan ta till sig utan några som helst problem eller också att det bär iväg alldeles bort i tok som för några här i tråden som  i bästa fall ägnar sig åt åsiktsfascism och förklarar för användarna vilket deras egentliga syfte med hen är eller i värsta fall går in i en ren sagovärld befolkad av batikhäxor som omger sig med ett hov av rödvinspimplande vaginaltalibaner.

Hen är egentligen en skitsak, vilket inte hindrar att det är mycket roande att få om ens någon har betytt så mycket för spridandet av användningen här på FL som Faber och Jelly.
  • FMGA
    PerG skrev 2012-07-26 23:18:05 följande:
    Ordet "snippa" väckte ju samma typ av avsky för ett par år sedan (och hos vissa gör det så fortfarande) men nu har det ordet kommit att bli betydligt mer accepterat och jag tror att många inte höjer så mycket på ögonbrynen längre över det.. Kanske kommer "hen" gå samma väg till mötes?

Och jag ska erkänna att jag har blivit betydligt mer positivt inställd till "hen" än jag var innan just pga att det aktualiserats så enormt i denna och den andra tråden så att jag har reflekterat över det på ett sätt som jag inte gjort tidigare! Så dessa trådar har nog haft motsatt effekt (eller så är det en sinnrikt konstruerad PR-kupp i en konspiration av rödvinspimplande vaginalfeminister! ;)
    Det är nog helt accepterat nu, åtminstone i skola och förskola.

Inte hen alltså, men snippa.

Faktiskt mycket befriande att det  finns ord på barns könsorgan som tycks sakna sexuella konnotationer för oss vuxna, men det kanske ändras med tiden.

Dessutom funkar de inte ens som svordomar: Du din jävla snippa eller snopp är inte särskilt effektivt. 
  • FMGA
    Daddy Cool skrev 2012-07-26 23:47:57 följande:
    Håller med Glad
    En skitsask, jomenvisst.

Men mot bakgrund att få mänskliga områden är så präglade av att vi män är normen som just språket kan åtminstone inte jag annat än förundras över att ett litet könsneutralt hen framkallar sådan ångest att talibanernas enklaaver i Sverige t o m börjar jucka med sina gosedjur.

Förunderligt! 
  • FMGA
    Faber skrev 2012-07-28 11:19:46 följande:
    Hur vet du vllka som är på ICA?
    Antar att du syftar på Ica, livsmederlskedjan.

Nej, det vet jag inte, men om du tänker bege dig till Ica och spana efter batikhäxor bland hyllorna så kan du ju passa på att förse dig med några påsar nötter när du ändå är i farten.
  • FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-28 12:14:59 följande:
    Ett slags moderna häxor, som liksom alla onda häxor är ute efter att sabotera för de arma, lidande och ack så felfördelade männen. De tar små barn till rödkulla för att skära av dem snoppen eller fylla igen deras vagina, och försöker med magiska "styrdokument" förtrolla hela Sverige till ett könlöst, grått land. De känns igen på kort hår, bitter uppsyn, hatisk blick mot allt av manskön och framför allt batik-t-shirts.

Obestämd
    Och så pimplar de rödvin medan de smider djävulska planer på att avköna svenskarna med hjälp av en kort trollformel som skrivs "hen".l

• FMGA
    Anonym skrev 2012-07-28 12:23:54 följande:
    Jag är så korkad så jag fattar inte hur du menar! Jag har aldrig sett någon med en batik-T-shirt. Är du ironisk eller finns det kvinnor 2012 som har batikfärgade kläder? a la 1970! Vilka menar du?
    Testa att googla "batikhäxa", så får du en hel del exempel på hur ordet används - och förövrigt vilka sajter Faber tycks hämta sin inspiration från.

Faber är alltså en flitig användare av benämningen batikhäxa. 
  • FMGA
    Anonym skrev 2012-07-28 12:28:47 följande:
    ??????? "avköna"? Men vem var det som "uppfann" ordet? Var det en batikhäxa? 
    Jag är ledsen, jag tror varken på tomtar, troll eller häxor.

Men om du klickar på "visa endast" under Fabers signatur kan du läsa om hans spaningar och hans teorier om att det är batkhäxor som har upprättat hemliga styrdokument där de har tecknat ned trollformler som t ex "hen". 
  • FMGA
    CMM skrev 2012-08-24 10:17:43 följande:
    Aaapppappappapapp, så får du inte tycka för då kan allas vår elitdebattör FMGA komma med talibanpiskan!

DET FINNS INGEN STATSFEMINISM! 
    Jag tror att det är fanatismen mer än bristande intellektuell förmåga som gör att talibanen brister i källkritik.

Faber har fått sällskap, inte bara av dig, i sin jakt på batikhäxor och kamp mot den heliga svenska statsfeminismen. Och tydligen var det tråden om den vanlige hederlige mannen som protesterar mot sin extremfemistiska frus tilltag att kalla sin son hen och klä honom i klänning genom att själv klä sig i klänning som triggade igång er igen.

Ingen begär väl heller egentligen  att ni ska förstå något av källkritik, det är väl grundförutsättningen för talibaniserandet att  man saknar förmåga  och vilja  att ens göra en trovärdighetsbedömning av något som stöder den egna sektens trosuppfattning.

Själv är jag rätt övertygad att den tråden är fabricerad  av en av dina trosfränder. I alla trådar som handlat om hen - och det är inte få - förklarar talibanen hur hen används av genusfascisterna medan alla henanvändare förklarar hur de tänker.

Tacka fan för att talibanen blir frustrerad när inte talibankartan stämmer med verkligheten - och då startar talibanen  små trådar för att övertyga andra - och inte minst sig själv - om den svenska statsfeminismen och genusfascismens härjningar.

Ärligt talat tycker jag att du och Faber framstår  som drogade  Don Quixotear när ni slåss mot väderkvarnar som statsfeminism och batikhäxor.

Jag tror inte att ni har förutsättning att växa som män genom att ge feminismen skulden för egna misslyckanden som just män. Tvärtom krymper ni på alla plan, inklusive det kanske mest väsentliga.
  • FMGA
    CMM skrev 2012-08-24 22:36:29 följande:
    Jag ska nog inte skriva allt jag tänker just nu, då blir jag avstängd. Man undrar om du är lika dryg i verkligheten som här - för din omgivnings skull hoppas jag verkligen inte det.
    Men det är ju det som är så himla kul med er som sjunger i gosskören. Ni älskar att sjunga ut om feministers fanatism, batikhäxor och andra mer eller mindre inbillade  företeelser som gosskören känner oro inför, men  om någon bara knystar om att ni sjunger falskt gör ni er till de mest kränkta av offer.

Jag kan väl erkänna att jag tycker om att peta på den inbilska dumdrygheten. Och att jag fann dina reaktioner i vår gamla  trätotråd om Egalia roande. 

Du får mycket gärna skriva vad du tycker, jag anmäler aldrig och tvivlar på att någon annan heller skulle göra det i detta fall.

Hur gick det förresten när du blev så kränkt att du anmälde mina inlägg? Åtminstone skrev du ju att du skulle göra det: jag noterade bara att mina inlägg inte togs bort.

Kanske du fick svaret att om man själv aldrig drar sig för att kalla åsiktsmotståndare fanatiker så borde man kanske inte börja snyftgråta när man själv blir kallad fanatiker.

I verkligheten möter man inte så mycket dumdryg uppblåsthet som här på FL, men visst jag gillar att peta på den även IRL.

Och jag tror vare sig på förekomsten av batikhäxor eller helig svensk statsfeminism. Det är bara hjärnspöken hos dem som bildar sig en uppfattning om feminism utifrån ett inlägg på FL, ett inlägg där den vanlige mannen sätter feministen på plats och ger  igen med feministens egna medel genom att ta på sig klänning.

• FMGA
    Faber skrev 2012-08-25 20:23:33 följande:
    Ett edikt som förbjuder ordet på allmän plats borde utfärdas då det strider mot naturen.
    I talibankontrollerat område kan man säkert utfärda föreskrifter för vilka ord som får användas och dessutom ha makten att kunna straffa dem som bryter mot föreskriften.

Men vi befinner oss i Sverige och här är dina möjligheter rätt begränsade. Du kan fortsätta att kämpa mot hen-användandet här, vilket inte kommer att ha någon annan effekt att du alltmer  framstår som den åsiktstaliban du är.

Du kan naturligtvis anordna demonstrationer mot henandet, några proselyter har du ju. Du kan också försöka bilda ett politiskt parti vars yttersta mål är att avskaffa grundlagarna och skapa regler för vad folk får säga i det nya Talibanien.

Jag skulle verkligen uppskatta synen av ett helt gäng talibaner i en gemensan demonstration skanderandes:

Stoppa batikhäxornas härjningar. Värna det fria ordet. Förbjud användandet av hen.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!