Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Fidelis ad urnam skrev 2013-02-08 14:34:34 följande:
    När kom ert illamående och er trötthet?
    Den här veckan har jag varit fruktansvärt trött. Sov en timme efter jag kom hem från skolan idag. Men så vaknade jag kl 6 och var jättekissnödig men ville ogärna gå upp då vår ena hankatt då får för sig att det är OK att skrika utanför sovrumsdörren då.
    Igår vaknade jag kl 4 :-O

Mådde jätteilla i morse, trots frukost. Höll i sig i flera timmar.  
    Tröttheten kom en vecka innan jag fick plus ungefär.. Alltså när testen fortfarande var negativa så somnade jag så fort jag satte mig ner och kunde sova i timmar på dagtid...
    Illamåendet kom runt v 8-9 och höll i sig till v 14 ca.
  • Tigerkakan
    Nathalieeliasson skrev 2013-02-08 21:01:51 följande:
    Har ni oxå börja få mjölk i tuttarna? Med min son fick jag det redan i vecka 20. Nu har jag fått det i vecka 30.
    Kan klämma ut någon droppe om jag vill och har kunnat göra länge. Är i v 36 och har för mig att jag läckte vid den här tiden förra gången...
  • Tigerkakan

Har eran bm svårt att känna bebisens läge? Min är osäker på om det är huvud eller rumpa ner. Jag tror själv den snurrar fortfarande. Den ligger högt iallafall och vill inte fixera sig. V 37 imorgon.

• Tigerkakan

Sophiie: jag ska tillbaka på tisdag så hon får känna igen, är hon osäker blir det ul. Men jag tror ju som sagt den snurrar en del fortfarande....

Hon lyssnade runt med dopplern och hittade inga hjärtljud uppe i magen så hon tyckte denborde ligga rätt..

• Tigerkakan
    FruFantomen skrev 2013-02-09 16:29:48 följande:
    Jag har varit på ett extra UL bara för säkerhets skull. BM var 90% säker på att huvudet var nedåt men ville vara säkrare. Huvudet var nedåt också. Däremot så har lillen gått från fixerad till ruckbar från vecka till vecka. Jag hoppas det beror på att jag har ett rymligt bäcken :P

Jag skall på ett extra ul men det är i v 39 så är hon osäker vill hon ju kolla upp det tidigare.

Sonen fixerade sig aldrig och hon trodde inte denna skulle göra det då den ligger så högt... hon sa att det kan bli så när bebisarna har stora huvuden som bägge mina haft/har... känns inte direkt betryggande, men denna är mindre än sonen var åtminstone...
  • Tigerkakan

Skriver sällan, men läser allt!

Jag förstår dig väl viseversa! Jag är ju beräknad dagen före dig och den här väntan är verkligen inte rolig längre.... även om jag ärinställd på gå över så hoppas man ju slippa. Sonen är född på +9 men sambon vill inte att jag skall gå över mer än 4 dagar denna gång. Passar mig fint men tyvärr kan jag ju inte bestämma det själv...

• Tigerkakan

Tog eda förra gången. Inga problem att sätta den, blev tappad ett par ggr under fl och fick kateter efter. Men det kändes inte alls. Dock blev jag värksvag av den och hoppas klara mig utan denna gång.

• Tigerkakan

Jag var förhoppningsvis på mitt sista bm-besök för denna graviditet. 39+1 idag och vikten ligger på +12 kilo sen inskrivningen. Lite mer än jag tänkt men är nöjd ändå. Gick upp mer förra gången. Alla värden är bra och har ny tid hos bm om en vecka och bedömning om igångsättning om 1, 5 vecka.

• Tigerkakan
    viseversa skrev 2013-03-04 18:46:28 följande:
    Tigerkakan ja vi är verkligen på slutvarvet när man bara väntar. Längtar så efter min bebis.

Jag längtar också nu... vill bara få förlossningen överstökad, börja bli

lite nervös inför den nu när det är så nära....
  • Tigerkakan

Jag var på tul runt v 33 och då beräknades den väga ca två kilo. I v 39 beräknades den väga 3,5. I går morse i v 39+4 föddes en kille på 3430 gram och 51 cm lång. Så den måste inte bli stor.

• Tigerkakan

Förstår dig! Jag trodde jag skulle vara gravid till midsommar ungefär sista veckan. Men helt sådär så gick vattnet.. så plötsligt är det dags!

• Tigerkakan

Förstår dig! Jag trodde jag skulle vara gravid till midsommar ungefär sista veckan. Men helt sådär så gick vattnet.. så plötsligt är det dags!

• Tigerkakan

Vattnet gick strax efter kl 20. Hade precis bänkat mig för att se mästerkockarna. Misstänkte ingenting när jag hörde/kände något brista i hönan typ som en vsttenballong. Inga värkar, de började en timme senare som sammandragningar med lite sting i. Sedan tog det ytterligare 2-3 timmar innan de började göra ont och då kom de med drygt fem minuter mellan. Så från vattenavgång till han var ute 11, 5 timme. Men från fem cm tog det bara en timme drygt till han var ute.

Jag tycker också det vore komiskt om det gick offentligt, för någon annan... haha... stog hemma på bsdrummet med handdukar mellan benen och ändå rann det längst benen de första två timmarna...

• Tigerkakan

Tack alla!

Ställde mig på vågen förut. -7, 5 kilo. 4, 5 kvar till inskrivningsvikten, sen plus de som satt från innan. Jaja, läka lite till sen ska barnvagnen invigas!

• Tigerkakan

Viseversa: tror nog snart att det kommer dra igång när proppen går så sent...

Kan bjuda på en bild när jag startar datorn.

• Tigerkakan

Tack! Han är en liten kopia av sin bror! Ska blisspännande att se hur hans personlighet är i jämförelse....

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.