Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Åkte extra till bm nyss och kollade blodvärdet eftersom jag är konstant i zombietillstånd... det låg på 128, det är ju bra... Hon tycker inte jag skall börja med järn ännu utan att jag skall kontakta vc och höra om man kan få bli sjukskriven en vecka eller så och vila upp mig...

• Tigerkakan

Kan någon skriva i mig? Sitter på mobilen...

Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg.. Vet ej kön...

• Tigerkakan
    Minerva85 skrev 2012-10-10 17:10:02 följande:
    Får man fråga hur långa ni är som fyllt i listan?

176 cm ungefär...
  • Tigerkakan

Jag tror inte heller man slutar oroa sig bara för att de blir myndiga... Kommer väl få magsår när sonen är ute och kör bil och grejer pm han brås på far sin....

• Tigerkakan
    viseversa skrev 2012-10-11 08:02:08 följande:
    GRATTIS=). Jag känner inte heller så mycket rörelser=(. Har också moderkakan i framvägg. Men är så orolig ändå. Någon gång ibland kan jag känna sprattel men sen inbillar jag mig att det bara är tarmarna som bråkar med mig. Är i v 18+3 idag. Har bf den 10/3-13 så vi ska få barn väldigt nära varandra. Väntar en flicka jag=)

Men viseversa... Jag ligger ju bara en dag före dig nu ju... Bf 9/3.. Jag har ju också moderkakan i framvägg och känner fortfarande mest fladder... Ibland vaknar jag liggande halvt på magen, då kan jag känna lite bökande där inne, så det är nog inte populärt när det blir så trångt...

Nu har jag tillbringat en dag hemma i lugn och ro. Nu väntar jag på att kl ska bli 11 för att lämna sonen på dagis igen för att vila ännu mer... Är fortfarande aptrött, sov dessutom jätteoroligt inatt.. Men samtidigt blir jag så rastlös nu när man "vilar" under tvång... Nu längtar jag nästan tillbaka till jobbet och nästa gång försöker jag bli sjukskriven några % under ett par veckor istället...
  • Tigerkakan
    Thesss skrev 2012-10-11 21:43:47 följande:
    För att bli av med alla bf inlägg så kan kanske trådstartaren lägga upp den på starttråden och så kan nya bara be henne skriva in dem i den... Så slipper vi mängderna inlägg om bf...

Jag tycker att jag börjat få gravidmage på sistone och jag är i vecka 18 nu...

det är bättre med en egen tråd isåfall... Annars kommer trådstarten bli jättelång om ts skall uppdatera den flera gånger...
  • Tigerkakan
    Flizz skrev 2012-10-14 08:40:48 följande:
    Ville bara kika in och säga att i onsdags kom vår lilla dotter v. 38+2 hon var 49 cm lång och vägde 3198 gram. Själv hann jag gå upp 5 kilo vägde mig igår och då visade vågen -6,7kg så vi får se hur det går nu tiden efter :)

Grattis!!
  • Tigerkakan
    Bräckehäxan skrev 2012-10-14 14:32:28 följande:
    Hörrni, jag känner mej verkligen helt upp och ner, ingen lust med nånting, vill bara va hemma i sängen, gråter för ingenting, känns riktigt piss!!! Har ångestkänsla för jobbet som jag egentligen älskar och tycker det är roligt att åka till.... Usch, gråter när jag skriver detta...

Har googlat depression och funderar på om jag hamnat i nån slags sådan... Funderar på att kontakta psykologen på MVC...

Jag tycker också det låter som att det mycket väl kan vara depression! Kontakta antingen psykologen via mvc eller så kan man gå via vc. Försök att få samtalskontakt så fort som möjligt! Inget kul att gå in i väggen under en graviditet och därför är det nog bra att få hjälp så fort som möjligt!

Jag gick in i väggen ett år innan vi fick sonen och jag förstår vad du menar med att allt känns menlöst! Tyvärr känns det som att risken är stor att jag hamnar där igen. Börjar känna igen symtom på det och har varit hemma en vecka från jobb nu. Skall se hur det blir när jag kommer tillbaka. Mår jag fort sämre igen kommer jag försöka bli sjukskriven något iaf. Nu måste man ju tänka på sig själv, bebisen och de barn man redan har. Ingen tackar en för att man går och sliter ut sig på jobbet!!
  • Tigerkakan
    viseversa skrev 2012-10-15 10:39:59 följande:
    Vägde mig i dag. Är i v 19+0 idag. Ligger fortfarande på -16 kilo som för 3 veckor sen. Så varken upp eller ner : ) känns bra. Annars mår jag bra. Förutom denna jävla oro hela tiden! Inga rörelser ännu. Inga tydliga i alla fall. Hur mycket rörelser känner ni andra i v 19 med moderkakan "fram"?

Jag fick första sparken igår. Då var ju jag i 19+0... Idag de första tydliga sammandragningarna, inte lika trevliga... men du får nog snart också känna sparkar ska du se...
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.