Bräckehäxan skrev 2012-10-14 14:32:28 följande:
Hörrni, jag känner mej verkligen helt upp och ner, ingen lust med nånting, vill bara va hemma i sängen, gråter för ingenting, känns riktigt piss!!! Har ångestkänsla för jobbet som jag egentligen älskar och tycker det är roligt att åka till.... Usch, gråter när jag skriver detta...
Har googlat depression och funderar på om jag hamnat i nån slags sådan... Funderar på att kontakta psykologen på MVC...
Jag tycker också det låter som att det mycket väl kan vara depression! Kontakta antingen psykologen via mvc eller så kan man gå via vc. Försök att få samtalskontakt så fort som möjligt! Inget kul att gå in i väggen under en graviditet och därför är det nog bra att få hjälp så fort som möjligt!
Jag gick in i väggen ett år innan vi fick sonen och jag förstår vad du menar med att allt känns menlöst! Tyvärr känns det som att risken är stor att jag hamnar där igen. Börjar känna igen symtom på det och har varit hemma en vecka från jobb nu. Skall se hur det blir när jag kommer tillbaka. Mår jag fort sämre igen kommer jag försöka bli sjukskriven något iaf. Nu måste man ju tänka på sig själv, bebisen och de barn man redan har. Ingen tackar en för att man går och sliter ut sig på jobbet!!