Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Thesss skrev 2012-09-18 09:04:52 följande:
    Måste höra med er andra, kan ni ligga och sova på magen fortfarande?

Jag gör det och känner inget konstigt, borde väl börja kännas obehagligt nu... Är ju ändå i vecka 15...

Samtidigt så är inte magen lika uppblåst längre som i början, tamarna har väl börjat fungera igen ;)  

Jag ligger som perpen. Ibland lägger jag en kudde framför som stöd. Vaknar ibland på mage och är jag då kissnödig så börjar det bli ganska obehagligt nu i v 18...
  • Tigerkakan
    Nathalieeliasson skrev 2012-09-19 22:16:15 följande:
    Imorgon är de dags för vul, behöver jag säga att jag är nervös... Med ett mf och nu sist ett ma känns det som det inte är menat att jag ska vara gravid...

Håller tummarna att allt är bra där inne!
  • Tigerkakan
    Nathalieeliasson skrev 2012-09-20 11:28:11 följande:
    Det såg bra ut, en liten räka på 19 mm och hjärtat slog för fullt. så borde vara i vecka 9

Härligt!!
  • Tigerkakan

Här har det heller inte varit prat på extra kontroller! Inte så länge allt ser bra ut på de vanliga besöken!

Nu går jag iofs lite oftare än vad man gör som omföderska. Men det har mer att göra med min rädsla att behöva föda stort barn igen...

Nu är det bara 4 dagar kvar till rul här... Är nervös och pirrig! Hoppas allt är bra och att man inte blir flyttad för mycket.. Inte åt fel håll iaf...

• Tigerkakan

Ingrid: Hoppas verkligen det sätter igång nu om det inte redan gjort det!!

Imorgon är det dags här--- RUL!!!! Längtar som en tok samtidigt som jag är apnervös...

• Tigerkakan
    viseversa skrev 2012-09-23 20:26:24 följande:
    Ska ni ta reda på könet? =). Jag själv är så nyfiken att jag inte kunnat låta bli. Ska kolla även denna gång. Känslan säger dock väldigt starkt att det är en flicka =). Men vi får se! Den 3 okt vet vi!
    Nä vi kommer nog inte kolla.. Kollade inte med sonen heller.. Men jag är mycket mer nyfiken denna gång.. Men vi kanske ångrar oss när vi väl är där och frågar ändå...
    Spännande! Snart dags för er med så ju...
    Det är en del som skilljer från förra ggn så det kanske är en tjej här med?
  • Tigerkakan

Jag trodde jag var i vecka 19 men är på väg hem från rul nu så nu vet jag att jag bara är i vecka 17... Blev flyttad 13 dagar... Men allt var bra med bebis iaf... Så det känns bra trots allt!

• Tigerkakan

Lilla Hallonet: Säg inte att tiden går såå sakta efter man blivit tillbakaflyttad.!!. Blev ju flyttad från 18+1 till 16+1 idag på rul... Tycker mars låter sjukt mycket längre bort än februari...
    Men å andra sidan, då har vi ju lite bättre tid till att få över sonen till en juniorsäng och fixa allt annat man skulle behöva få i ordning så här innan...

• Tigerkakan
    LillaHallonet skrev 2012-09-24 21:15:37 följande:
    Tigerkakan; så har du något att pilla på med iaf.

Kändes som att tiden stod still innan man var "ifatt" igen. Men du har ju som du säger lite att stå i så du kommer bog inget märka.
    Ja jag känner på mig att de närmsta veckorna kommer gå sjukt sakta.. Men sen hoppas jag det går fort igen för jag tycker ändå att det gått väldigt fort hittills...
  • Tigerkakan

Jag behövde inte göra glukosbelastning för två år sedan trots att kurvan stack iväg och de misstänkte stort barn. Denna gång väger jag mer, men läkaren jag pratat med tyckte jag skulle göra det denna gång eftersom jag är rädd att gå över om bebisen visar sig bli stor denna gången också... Men min bm har inte nämnt något om det hittills... Skall dit om tre veckor så får väl se vad hon säger då...

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.