Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Här är en till tjockis som är på smällen, i v9 (8+4).
    Vägde 98 på inskrivningen för en vecka sedan och det var 9 kg mer än på inskrivningen med sonen för 2 år sedan... Magen är svullen men ser inte riktigt ut som bebismage ännu. Hoppas det dröjer en månad till så man är förbi v 12...

• Tigerkakan

Vi har inte berättat för någon förutom bm typ...
    Är säker på att mamma förstått och kanske någon mer. Men vi vill hålla det hemligt ett tag till om det går...

• Tigerkakan

Madde: Ja det förstår jag med din söta mage! Jag vill inte riktigt inse att jag är supersvullen på kvällen men tack och lov så kan jag gömma mig inomhus så jag slipper visa mig.. Tror inte jag kommer klara mig i tre veckor till. Skall jobba nästa helg, ser det som provet ifall jag kommer undan med magen...

Johlin: Vilken fin kommentar/tanke! Det är ju precis så det är!

• Tigerkakan

Madde; Ja jag räknar med att jag snart får ringa chefen jag med.. Har varit mammaledig sedan innan jag plussade och kommer gå in i v11 när jag kommer tillbaka så är beredd på att ryktet kommer gå då... Vi får väl se.. Måste ju berätta ganska snart iaf då jag skall söka havandeskapspenning så lika bra de vet om det en stund innan..

• Tigerkakan

Jag skulle också tipsa om bonprix kläder... Där har de större storlekar. Jag kan ofta ha från de vanliga kedjorna om de inte är smala i modellen. Som jag tycker det mesta är nu för tiden...

• Tigerkakan

Madde: Ja det är ju jättestor skillnad! Jättefin mage!
    Längtar till min ser sådär härligt bebismageaktig ut... Jag är bara tjock... :-/

• Tigerkakan
    Whoeix skrev 2012-07-20 19:44:15 följande:
    Ja det är helt klart skillnad! Supersöt mage! Längtar och hoppas så att jag har en likadan om några veckor!
    Just nu ligger jag i sängen med ont och pulserande i ländryggen, och är rädd för ytterligare ett Mf.
    Jag förstår att du är orolig, men försök att inte ta ut massa negativt i förväg.. Jag var likadan igår med ont i ryggen och läste massa dåliga saker.. Men idag är det som bortblåst och alla andra symtom kom tillbaka med full kraft! Så jag tror allt är ok där inne...
    madde90 skrev 2012-07-20 19:47:33 följande:
    Tack.. Glad
    Känns bara så overkligt att jag redan visar en "kula" jag är ju trots allt bara i v. 11.. Men sonen dröjde de nog till efter v. 20 innan de syntes som de gör nu...

Hoppas ni med får en fin mage snart... 
    Haha, ja det går tydligen fortare när man inte är förstföderska... På mig började det synas runt v18 kanske förra gången. Nu får det gärna hålla sig undan i tre veckor till så jag kommit förbi v12 men jag är lite tveksam iom att jag redan är svullen.. Är bara själva kulformen som saknas....
  • Tigerkakan
    Whoeix skrev 2012-07-20 20:03:35 följande:
    Tigerkakan: hade du? Var i ryggen satt det onda?
    Jag försöker tänka positivt men det är så svårt..är så orolig för ett till MF.
    Molar och pulserar i hela nedre ryggen. Inte någon annan stans.
    NU får det bli den 31e och mitt VUL! :)
    Mitt satt i svanken typ. Kändes som om jag var riktigt trött i ryggen typ och värkte ganska bra på kvällen..
    Det är ju vanligt med molvärk/växtvärk i början. Vissa känner det i magen och andra i ryggen.
    Det är säkert helt normalt!
  • Tigerkakan
    Pudel skrev 2012-07-20 21:19:16 följande:
    Lite bilder med vanliga kläder.

Ser jag gravid ut?

Håller in klänningen

klänningen hänger utan att jag håller den
    Tycker du ser gravid ut ja!
    Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.