Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

sophiie skrev 2012-11-05 20:02:50 följande:
    Någon som har ansök graviditetspenning?

Hur lång tid tog det innan no fick ett beslut från fk?

Jag skickade mina papper förra fredagen. Är nervös varje gång jag kollar brevlådan... För drygt två år sedan tog det en vecka innan jag fick mitt svar. Är kvar på samma arbetsplats med samma brukare (enda skillnaden är att det är tyngre då de blivit sjukare...) så jag är ganska positiv. Är dessutom sjukskriven 50% redan som jag skickade in intyg samtidigt på..
  • Tigerkakan
    Snigelkott skrev 2012-11-06 08:04:11 följande:
    Jag tänker på bebisen som "hon" HELA tiden och får ständigt rätta mig till "den". Är rädd att jag kommer programmera mig själv att förvänta mig en flicka och därmed ha svårt att ta till mig en eventuell pojke. Tror inte jag skulle tycka mindre om honom dock, bara vara lite mindre självklar till en början. Är det nån som förstår hur jag menar eller låter jag helt hemsk?
    När jag väntade sonen sa ALLA att det är en tjej. De var helt övertygade och all skrock som magform hjärtljud osv tydde på det.. Vi hade bara tjejnamn och man var inställd på tjej. Men trots detta så kallade jag alltid bebisen i magen för han... Det bara slank ur mig.. Och sen när bebisen kom ut var snoppen och pungen det enda jag såg och utbrast ganska förvånat att "det är ju en kille" så kändes det ändå så självklart att det skulle vara en grabb liksom..
    Nu säger jag han även denna gången, så det blir nog en kille till...
  • Tigerkakan
    sophiie skrev 2012-11-06 08:28:23 följande:
    Tigerkakan, jag försöker vara positiv gällande g-penningen. Är också på samma arbetsplats men en annan chef över mig har skrivit i blanketten från fk. Lite annorlunda formulerat :(
    Håller tummarna för oss!
    Men vhef skrev ingenting typ varken denna eller förra.. Hon skrev typ bara att hon håller med om min beskrivning om hur arbetsdagen ser ut och att hon inte kan omplacera mig för tunga lyft och hot och våld förekommer överallt... Det gick ju bra förra gången. Skulle det inte göra det denna kommer jag ju garanterat överklaga iaf! Men i värsta fall så blir det sjukskrivning och hoppas att de godkänner det..
    Är redan nu sjukskriven 50% som sagt och är bara i v23. Har fått foglossning och det blir bara värre och även börjat få åderbråck "down there" och det skall man ju inte lyfta för mycket med osv.. Så jag får se hur länge jag klarar jobba öht...
  • Tigerkakan

Varit hos bm.. Vågen visade 99,9. Fortfarande under 100.. klockan var dock 17 och jag kom precis från middagsbordet... Så jag tröstar mig med det.. Men +2 kilo är väl godkänt i v 23 ändå..

• Tigerkakan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-07 18:39:14 följande:
    ABSOLUT!!!

Xist skrev 2012-11-07 18:39:36 följande:
    Helt okej :) Fast jag varit överviktig har jag gått upp mellan 5-10 kg med varje.

Tack! Med förra hade jag gått upp fyra kilo vid den här tiden.. Sen gick jag upp 5 till på bara några veckor.. Det skall jag försöka undvika denna gång!
  • Tigerkakan

Jenma: oj, det lät tufft! Tyckte min var lång med sina 22,5 h... Hoppas verkligen att min också går lite fortare nästa gång iaf!!

• Tigerkakan
    Jenma24 skrev 2012-11-09 15:20:32 följande:
    Ja 22,5 h går ju inte av för hackor!  Hoppas våra nästa förlossningar blir lite kortare!

Ja den avslutades dessutom med sugklocka, annars hade han väl aldrig kommit ut.. Men nästa ska bli bättre! Det har jag bestämt!
  • Tigerkakan
    Minerva85 skrev 2012-11-09 16:38:48 följande:
    Vilken sötnos Emmaosv!

Är det något av er tjejer som ska få göra tul?

Jag får göra i januari. Kommer va i v 33 tror jag då.. Eller om det var 31? Minns inte säkert.. Jag gör det för att jag är rädd att nästa barn skall bli stort det också..
  • Tigerkakan
    NovemberApril skrev 2012-11-09 16:53:57 följande:
    Grattis till en superdupersöt liten bebis, Emmaosv.

Jag har nog åkt på världens sämsta virus. Började med halsont och röda samt vita prickar i halsen, sen kom dunderförkylning. Helt otroligt hur mkt snor man får plats med i sig själv (ursäkta ordvalet haha), sen feber, en huvudvärk också magsjuka på detta. Känner mig mer död än levande. Önskar er alla en trevlig helg i alla fall. Kram tjejer!

Krya på dig!

Hoppas inte det är det jag har framför mig... Är i stadiet sjukt ont i halsen och börjar bli lite snorig.. Vill inte bli sjuk!!
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.