Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Slemmis, hur går det?

Här går man in i v 30 idag och vikten är ca +6 kilo. Men det är så mycket stress nu och godis och skräpmat för att jag har haft så mycket i tankarna... Längtar till julen ska vara över så man kan få lite lugn och ro innan bebisen kommer...

• Tigerkakan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-23 13:56:11 följande:
    det rullar på.. andra hela natten jag sovit så jag är lite förvånad... inte lite sömn heller, sov till 10.30 *S*

Hade någon enstaka värk i natt, långdragen, kan ju haft fler men sovit igenom dem.

Blodtrycket har stigit ytterligare men det finns ju inte så mycket att göra mer än att vila vila och vila och det börjar jag ju ledsna på nu faktiskt.

Åh, vad skönt att du fått sova ordentligt!! Det behöver du, det drar säkert snart igång med buller och brak och då behöver du vara så utvilad du bara kan!

Men jag förstår att du blir trött på att vila och bara väntar på att det ska va över.. Minns hur jobbigt jag tyckte sista veckorna var förra gången.. Än är jag inre där själv men vänta en månad eller två så låter det nog annorlunda..
  • Tigerkakan

Jag svullnar också och jag är ju bara i v 30... Fötterna trivs bäst utan skor, stödstrumpor är ett måste nu och har dessutom börjat få karpaltunnelsyndrom i händerna... vill inte tänka på hur detta kommer se ut innan bf i mars...

• Tigerkakan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-27 14:03:56 följande:
    Värkar m 3 min emellan...bm positivt överraskad. Kl 15 görs utvärdering om jag ska få mer gel eller om de ska ta hål på hinnorna...om de ens behöver göra ngt...
    Ojoj! Spännande! Hoppas du snart har henne i famnen!
  • Tigerkakan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-28 08:34:28 följande:
    Att bli igångsatt är fan inte roligt...värkar i går från 15-21 en minuts mellanrum... .totalt verkningslösa..fick till slut Citodon, morfin och lite annat för att sova...vaknade vid sex..slemproppen har gått Frukost och den kom upp likqv fort...

:( trodde ju att det var igång ordentligt ju! Hoppas det blir idag då!!
  • Tigerkakan

Åh, stort grattis slemmis!! Vad skönt att hon är ute nu! Hoppas allt gick bra och skönt att det kommit igång med amning och så redan...

• Tigerkakan
    sophiie skrev 2012-12-30 23:37:31 följande:
    En dag kvar på 2012. Skulle inte bli förvånad om bebisen skulle jävlas och komma ut nu. Vill verkligen ha ett januari eller februari barn.

Höll på vrida om nacken på min gubbe idag.

Dottern höll på att röja, jag satt i soffan efter en lång dag både på barnens hus, Ikea och lagat mat åt våra besökare, härligt att syster och sambo på mat men ack..

Hur som helst, rullar ögonen åt dottern som bara var för mycket. Då kläcker gubben ut, hur ska du orka när bebben är här?

Då tänkte jag, hade jag haft ork hade jag rört på fläsket och skrikit åt dig vad jag tycker.. Typ 5 cm från ditt ansikte...

Vilken kommentar, vet att den inte var menad just så jag tog det. Men skulle njuta om han kunde vara gravid under en vecka.. Då jävlar..

Min sambo brukar kunna fälla liknande kommentarer... Blir galen!! Han minns att jag sov mig igenom första graviditeten, men förstår inte varför jag är så trött och orkeslös nu när vi har en tvååring och inte kan sova som jag behöver.... En bebis på insidan och en tvååring på utsidan och bägge suger ju musten ur en....

Och sen har han börjat jämföra vem som gör mest här hemma... Visst förstår jag att det är tungt att göra det mesta hemma fast man jobbar, men det är ju inte kul att vilja göra massa men att kroppen säger stopp.... Två månader kvar här nu...
  • Tigerkakan

Ja det är konstigt att samtidigt som de driver en till vansinne så känner man hur hjärtat svämmar över av kärlek till dem...

• Tigerkakan
    flickan zombie skrev 2013-01-01 08:35:36 följande:
    Firade nyårsafton på förlossningen. Nu är min tjej också här!! Född först i malmö 2013. : )

Grattis!!
  • Tigerkakan

Någon som har adress till apoteket hjärtats box om man måste anmäla sig först? Har hämtat ut från kronans och apoteksgruppen redan...

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.