Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Låter ju sjukt att man inte ens kan få ha mailkontakt med sin bm ens...

Här har de telefontid mån-tors övrig tid finns telefonsvarare som man kan prata in namn och nummer så de kan ringa upp när de har möjlighet. Tror de försöker ringa varje dag. Har alltid väntat till telefontiden själv...

• Tigerkakan

Novemberapril: skönt att du fick en tid idag och att du blev tagen på allvar! Håller tummarna att det inte försämras nu utan att det bara är nått tillfälligt nu och att du snart är piggare igen!!

• Tigerkakan

Vi har haft timvikarier utan fast schema som fått graviditetspenning beviljad. Då skrivs ju anställningsbeslut månad för månad som du jobbar. Så tror inte du måste ha anställning så för att få det beviljat. Sen vet jag inte hur vanligt det är att man som lärare får det beviljat, jag jobbar i vården så där är det ju oftast inga problem.

• Tigerkakan
    AnitaAndersson skrev 2013-01-17 09:12:02 följande:
    Igår på Bf dagen föddes Lilly kl.16.19. 4180gr och 51cm. Det gick fort då vi kom in till förlossningen strax efter 15 :)

Grattis! !
  • Tigerkakan

Jag är i v 34 och ska till bm idag och väga mig. Har inte varit där sen innan jul och då låg jag på +4 kilo (102 kilo tror jag att jag vägde). Nu räknar jag med att ha gått upp nästan lika mycket till. Äter inte som man bör, kan knapp röra på mig pga foglossning och har dessutom börjat lägga på mig en del vätska..

• Tigerkakan

Älskade min tens! Nu har jag mest ont i muffen och använder den inte så ofta längre. Men är skönt som avslappning...

• Tigerkakan

Grattis flodda!

Här har man fem veckor kvar till bf imorgon men är såå trött på det nu. Vill bara att sista månaden ska swisha fram så man får bli klar med det här.

• Tigerkakan
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-07 14:09:12 följande:
    Någon mer här inne som har gjort IVF och testar för mycket?
    Jag är på rd 10 med en 5-dagars blasto.

Testade ju som sagt GRAVID 1-2 veckor i morse mer morgonurin. Fick för mig att jag ville ha ett clearblue plus OCKSÅ så jag köpte ett sådant test runt 9 och tog det runt 10-10.30 och fick detta

Bör jag vara orolig över hur pass svagt detta plus är????
    Det ser ur som mitt gjorde (visserligen en spontan graviditet). Nu är jag i v 36...
    Så jag vågar säga grattis! =)
  • Tigerkakan
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-07 20:55:03 följande:

Tack! Det börjar mer och mer sjunka in och jag börjar nog tro på det
    Ja det brukar ta ett tag innan man fattar...
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.