abort är mord!!!
hur kan ni göra abort på ungar??? det är ju mord blir så upprörd när man läser om kvinnor som har skaffat barn men sen ångrar sig och gör abort!!!!! skydda er ifall ni inte vill ha barn era mördare!!!!
hur kan ni göra abort på ungar??? det är ju mord blir så upprörd när man läser om kvinnor som har skaffat barn men sen ångrar sig och gör abort!!!!! skydda er ifall ni inte vill ha barn era mördare!!!!
Eller det kanske du gör? Filadelfias?
Mord? Eeehm? Jag har nog missat nåt tror jag, för jag trodde att mord var något man blev fälld för iom att man bragt någon om livet med ont uppsåt och med en viss planering? (rent juridiskt, men är inte så insatt dock)
Att abortera är en rättighet vi har här i Sverige och jag anser att det är hjärtlöst av människor att ytterligare spä på skuld i frågan. Det finns nog en himla massa skäl till att kvinnor "väljer" abort och det sker inte sällan med en massa jobbiga känslor som påföljd.
Att kalla abort för mord är helt irrationellt, befängt och påvisar en frånvaro av verklighetsförankring. !
Haha, vilken dåre...
Lycka till stenålders-TS, inte en chans att du vinner den här debatten.
Själv tycker jag att vår lagstiftning ang abort är helt okej även om jag inte skulle gråta blod om man sänkte abortgränsen men som sagt jag är rätt nöjd med hur vi har det i Sverige. Däremot tycker jag att det är synd att så många andra som är för fri abort har en helt makaber syn på liv. Man får under inga omständigheter problematisera abort i Sverige för då blir direkt anklagad för att vara en bindgalen frikyrklig idiot som vill bränna bögar på bål. Ett foster har tydligen bara ett värde om mamman vill ha den, är den oönskad så har de inget som helst värde. Det pratas om cellklumpar och parasiter och man jämför med cancer. Vi är alla cellklumpar i sådana fall och alla är vi parasiter. De flesta av oss som lever utanför livmodern klarar oss inte heller utan hjälp från andra. De människor som behöver dygnet runt hjälp av andra människor har ju också rätt att leva.
Jag tror verkligen inte att vi har fri abort i Sverige pga av de som fattat beslutet anser att foster inte har något värde utan det handlar om vilka konsekvenser det får för samhället att det föds barn vars föräldrar inte vill eller kan ta hand om dem. Det är också den orsaken som får mig att vilja ha kvar rätten till fri abort i Sverige. Tråkigt nog finns många friabortförespråkare som inte kan hantera att vi är många som ÄNDÅ (trots att vi är för fri abort) anser att ett foster är ett litet liv som man faktiskt ska försöka ta hand om och endast ha abort som sista utväg.