abort är mord!!!
hur kan ni göra abort på ungar??? det är ju mord blir så upprörd när man läser om kvinnor som har skaffat barn men sen ångrar sig och gör abort!!!!! skydda er ifall ni inte vill ha barn era mördare!!!!
hur kan ni göra abort på ungar??? det är ju mord blir så upprörd när man läser om kvinnor som har skaffat barn men sen ångrar sig och gör abort!!!!! skydda er ifall ni inte vill ha barn era mördare!!!!
Abort är inte mord. Man tar bara bort ett foster.
Fostret är inte ens medveten om sin existens. Det är lika mycket värt, i mina ögon, som ett träd.
Du kan kalla oss mördare hur mycket du vill.
Det gör inte att du har rätt.
Ja, jag har tagit bort ett liv. Men jag har tagit bort ett liv för att bespara det lidande. Inte olikt vad man gör med ett sjukt djur eller ett djur ingen kan ta hand om.
Jag anser inte att människans värde är högre än djurens.
Att du orkar gå upp så i varv... Uppenbarligen är inte abort mord eftersom det är tillåtet. Det är väl ingen som tvingar DIG att göra abort? Hur skadas du av att någon annan gör det? Du har inte den blekaste aning om huruvida människor du möter på stan har gjort abort eller ej så hur kan det möjligen skada dig personligen?
Ta en valium så ska du se att du mår bättre.
Jag kan tycka att till viss del är abort mord och till viss del inte.
Det finns ju så många som har sex oskyddat och vet att dom kan bli gravida men skiter i det för njutandets skull. Och som gör abort efter varje samlag (som de blir gravida av då).
Dom som gör så tycker jag man ska tvingas till att använda p-medel för att de gör de medvetet. Jag har hört att man får göra abort i Sverige max 3 gånger, vet ej om det stämmer.
Men sen om man gör abort för barnets skull så är det helt okej, men då ska man skydda sig efter det också.
Nej, abort är inte mord. Abort är att göra sig av med, enligt definition, en parasit.
Då måste jag erkänna att jag är en mördare.. trodde det var ett bra val vid den tidpunkten eftersom jag varken hade boende eller pengar, ingen pappa till barnet och själv var i tonåren...
Vill även påpeka att JAG HADE SKYDD SOM FALLERA!
Tråkigt eller?
Så ca. vecka 9 är väl inte så ovanligt att göra abort?
se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/09weeks/