• Anonym (ej mördare)

abort är mord!!!

hur kan ni göra abort på ungar??? det är ju mord blir så upprörd när man läser om kvinnor som har skaffat barn men sen ångrar sig och gör abort!!!!! skydda er ifall ni inte vill ha barn era mördare!!!!

• Svar på tråden abort är mord!!!
  • Helle333
    Anonym (ej mördare) skrev 2012-07-01 16:24:25 följande:
    hur kan ni göra abort på ungar??? det är ju mord blir så upprörd när man läser om kvinnor som har skaffat barn men sen ångrar sig och gör abort!!!!! skydda er ifall ni inte vill ha barn era mördare!!!!

Är det bättre att det föds ännu fler oönskade barn?
  • Helle333
    Anonym (ej mördare) skrev 2012-07-01 16:29:02 följande:
    ja du har tagit bort ett liv vilket gör dig till en MÖRDARE och egoistiskt bara för att spara på ditt lidande!!!

Om man inte vill ha barn blir man oftast inte en bra förälder om man behåller barnet. Är det bättre att barnet ska leva med en förälder som inte vill ha det, inte älskar det som det förtjänar osv osv osv? Hade du själv velat leva med en eller två föräldrar som öppet inte ville ha dig?
  • Snufsilufsan
    Tonky skrev 2012-07-01 16:35:47 följande:
    Abort är inte mord. Man tar bara bort ett foster. 
    Fostret är inte ens medveten om sin existens. Det är lika mycket värt, i mina ögon, som ett träd.  
    Och när "trädet" ploppat ut? Är det nåt magiskt som händer då? Ingen större skillnad precis på ett BARN i magen dagen före förlossning och ett BARN dagen efter en förlossning. Men uppenbarligen finns det varelser med samma intelligens som ett träd oavsett ålder...
  • Snufsilufsan
    Ellaria skrev 2012-07-01 16:37:08 följande:
    Nej, abort är inte mord. Abort är att göra sig av med, enligt definition, en parasit.
    Då kanske man skulle göra sig av med spädbarn också?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Snufsilufsan skrev 2012-07-01 16:59:33 följande:
    Och när "trädet" ploppat ut? Är det nåt magiskt som händer då? Ingen större skillnad precis på ett BARN i magen dagen före förlossning och ett BARN dagen efter en förlossning. Men uppenbarligen finns det varelser med samma intelligens som ett träd oavsett ålder...
    Är det många aborter som görs i nionde månaden menar du?

Det är ganska mycket "magiskt" som händer mellan exempelvis vecka 6 och vecka 36.
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • majamajas
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-07-01 16:58:10 följande:
    Vad är det vi ska se?
    hur fostret ser ut, och hur "långt det har kommit" i utvecklingen till v. 9.

get it? Däremot har jag inte uttalat mig om huruvida abort är fel, eller rätt, det är helt den enskildes beslut.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    majamajas skrev 2012-07-01 17:04:57 följande:
    hur fostret ser ut, och hur "långt det har kommit" i utvecklingen till v. 9.

get it? Däremot har jag inte uttalat mig om huruvida abort är fel, eller rätt, det är helt den enskildes beslut.
    Jag förstår att länken handlade om det, det jag inte förstår är relevansen till diskussionen.
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • J   a   d   e   d

TS kunde du inte ha bemödat dig med att försöka få till en seriös frågeställning eller något mer användbart diskussionsunderlag. Det här är bara pinsamt.

Kiss me beneath the milky twilight
Svar på tråden abort är mord!!!