Inlägg från: snällochgla |Visa alla inlägg
  • snällochgla

abort är mord!!!

RLK skrev 2012-07-02 08:17:22 följande:
    Med andra ord menar du med parasit argumenten att så länge inte bebisen klarar sig utanför magen så är den inte värd att leva? Uppfattar jag dig rätt så? Alltså om bebisen är 23 veckor klarar den sig ofta och har rätt att leva då eller? Men 5 veckor innan , i vecka 18 så räknas den inte som människa utan en parasit för dig eller? Snacka om hjärtlösa argument!
    Ja men hur många aborter görs i vecka 18? Då krävs ju speciellt tillstånd och jag förutsätter att det då handlar om att barnet eller mamman är svårt sjuk? 
  • snällochgla

Min dotter gjorde medicinsk abort i vecka sju och då kom det ut en liten klump. Största delen var moderkaka och fostret var stort som en makaron (enligt barnmorskan). Alltså "barnet" var stort som en makaron! Det hade inte armar och ben som sprattlade och en mun som skrek mammmmmaa

• snällochgla
    Purplegirl skrev 2012-07-02 08:35:50 följande:
    Nej men det skulle ju ha fått det? den har ju anlag från början alltså blir det en individ. i och med att hjärtat slår i v 6 så släcker man ju ett liv om man tar bort fostret efter v 6. att tänka att det inte är mord är ju bara för att man inte ska må dåligt själv, att man försöker intala sig själv att man inte gör något fel.
    Tur att du inte arbetar som kurator på KK. 
  • snällochgla

Eller det kanske du gör? Filadelfias?

• snällochgla
    lollisen skrev 2012-07-02 11:29:16 följande:
    Mord? Eeehm? Jag har nog missat nåt tror jag, för jag trodde att mord var något man blev fälld för iom att man bragt någon om livet med ont uppsåt och med en viss planering? (rent juridiskt, men är inte så insatt dock)

Att abortera är en rättighet vi har här i Sverige och jag anser att det är hjärtlöst av människor att ytterligare spä på skuld i frågan. Det finns nog en himla massa skäl till att kvinnor "väljer" abort och det sker inte sällan med en massa jobbiga känslor som påföljd.

Att kalla abort för mord är helt irrationellt, befängt och påvisar en frånvaro av verklighetsförankring. !
    Instämmer i varje ord och ger tummen upp (båda). Men den som startat tråden vill ju provocera och förtjänar inga begåvade inlägg!!
  • snällochgla
    Ellaria skrev 2012-07-02 17:45:54 följande:
    Nej, det har jag inte sagt heller. Det är upp till kvinnan som bär fostret att avgöra om den har "rätt" att leva.
    Ursäkta att jag lägger mig i men aborter i vecka 18 borde väl vara rätt ovanliga? Det krävs ju verkligen speciella skäl och man måste ansöka hos Socialstyrelsen. 
  • snällochgla

Förr var det strumpstickor och att äta svavel från tändstickor etc etc som kvinnor tog till när de blev gravida och var ogifta eller helt enkelt inte orkade föda sitt 13-de barn. Massor dog av det.  Änglamakerskor fanns ju också att ta till när man inte lyckades med strumpstickan (såg på serien om August Strindberg och han och Siri Von Essen lämnade sitt första barn till en änglamakerska!!!)

Vi ska vara oerhört tacksamma till de kvinnor som genom decennierna kämpat så att vi idag kan bestämma själva om vi orkar/vill ta emot ett barn. Mannen går ju per automatik alltid skadeslös ur det hela. 

• snällochgla

En sådan här tråd borde självdött efter tre inlägg!! Men den drar blickarna till sig så rubriken var ju bra men kanske provokativ i överkant så därför bara 97 inlägg på snart tre veckor!! Fortsättningen är ju också genialisk? 
    "hur kan i göra abort på ungar"? Ungar? Du får tänka ett varv till TS och är du smart??? så kommer du på en tråd som får flera hundra inlägg. Men då måste du vara smart! Är du smart TS? 

• snällochgla
    majamajas skrev 2012-07-21 14:48:36 följande:
    Enligt mig, så finns det inga som helst fördomar mot abort! Min lilla "pojke", hade aldrig fått ett bra liv, jag lovar! Jag tyckte bara det var läskigt att den gamla läkaren som gjorde aborten, skulle visa mig den lilla skålen, där han/den låg i. Han var bara några cm. Kanske 5, eller sex. Men synen etsade sig fast. Nalle
    Det var det mest groteska jag hört på länge. Läkaren visar dig aborten? Var det när det precis blivit lagligt med abort i Sverige och det var en gammal doktor som var emot det! Var det en utländsk läkare? Fanns det övrig personal i sammanhanget och vad tyckte de? 
  • snällochgla
    majamajas skrev 2012-07-09 22:26:43 följande:
    Ahh, vad skall man säga? När jag gjorde "min abort", fick jag veta att det "var en liten pojke". Den var inte medicinsk, men en  helt vanlig "skrapning" i 9:e veckan. Det var länge sedan, men aldrig att jag glömmer bort det..Det var läskigt, att läkaren sa så.Gråter
    Googlade och läste att på ett foster i vecka 9 kan man inte avgöra fostrets kön. Läkaren som utförde din skrapning verkar ha haft en sadistisk läggning! Hur länge sedan var det?  
  • snällochgla
    snällochgla skrev 2012-07-23 07:38:48 följande:
    Googlade och läste att på ett foster i vecka 9 kan man inte avgöra fostrets kön. Läkaren som utförde din skrapning verkar ha haft en sadistisk läggning! Hur länge sedan var det?  
Svar på tråden abort är mord!!!