• Anonym (ej mördare)

abort är mord!!!

hur kan ni göra abort på ungar??? det är ju mord blir så upprörd när man läser om kvinnor som har skaffat barn men sen ångrar sig och gör abort!!!!! skydda er ifall ni inte vill ha barn era mördare!!!!

• Svar på tråden abort är mord!!!
  • Anonym (c)

Du kan kalla oss mördare hur mycket du vill.
    Det gör inte att du har rätt.

Ja, jag har tagit bort ett liv. Men jag har tagit bort ett liv för att bespara det lidande. Inte olikt vad man gör med ett sjukt djur eller ett djur ingen kan ta hand om.
    Jag anser inte att människans värde är högre än djurens.

• Anonym (ej mördare)
    Anonym (c) skrev 2012-07-01 16:27:37 följande:

Du kan kalla oss mördare hur mycket du vill.
    Det gör inte att du har rätt.

Ja, jag har tagit bort ett liv. Men jag har tagit bort ett liv för att bespara det lidande. Inte olikt vad man gör med ett sjukt djur eller ett djur ingen kan ta hand om.
    Jag anser inte att människans värde är högre än djurens.

ja du har tagit bort ett liv vilket gör dig till en MÖRDARE och egoistiskt bara för att spara på ditt lidande!!!
  • Anonym (c)
    Anonym (ej mördare) skrev 2012-07-01 16:29:02 följande:
    ja du har tagit bort ett liv vilket gör dig till en MÖRDARE och egoistiskt bara för att spara på ditt lidande!!!
    Inte mitt lidande. Barnets.

Du är bra rabiat du.
  • TrailerTrash

Nej abort är inte mord då skulle fängelserna vara överfulla..

I love the smell of shit in the morning
  • Anonym (Feg)
    Anonym (c) skrev 2012-07-01 16:27:37 följande:
    Du kan kalla oss mördare hur mycket du vill. Det gör inte att du har rätt. Ja, jag har tagit bort ett liv. Men jag har tagit bort ett liv för att bespara det lidande. Inte olikt vad man gör med ett sjukt djur eller ett djur ingen kan ta hand om. Jag anser inte att människans värde är högre än djurens.

Klokt skrivet. Jag skulle nog själv aldrig kunna göra abort. Jag hade mått för psykiskt dåligt av det och även om jag inte ser det som mord så hade jag precis som du skrev känt att jag tagit ett liv. Jag kan se flera anledningar till att göra abort. Förälderns livssituation, skador på fostret och annat som inte ger barnet ett fullvärdigt liv... Jag tycker som TS att A och O är att man har skyddad sex om man inte vill ha barn men nått kan alltid gå fel. Jag hade aldrig kunnat göra abort själv men jag fördömer heller inte de som gör det.
  • Anonym

Jag blev gravid efter en våldtäkt, så det svider att bli kallad mördare för det har jag kallat mig själv många gånger. Vad ens skäl än må vara så är abort ett otroligt svårt beslut för de flesta. Jag tycker att folk gör abort för lätt, och jag ångrar att jag gjorde min trots omständigheterna.

Svar på tråden abort är mord!!!