• Amiracleoflove

Ivf till hösten 2012

Står i kö för ivf till hösten, är det några fler oförklarligt barnlösa som gör det och som skulle vilja följas åt? Hade varit roligt att prata med någon i samma sitiuation och dela med oss av tankar och funderingar, och följas åt på resan till ett plus

• Svar på tråden Ivf till hösten 2012
  • Smultron 86

Nu har vi bokat tid!! Ska på första läkarbesöket den 22aug. Är så himla nervös! Ska bli grymt spännande. Hur går det för er andra??

• Memsan83

Jag skulle ju börja med sprayen egentligen den 1 aug men nu fick jag min mens tre dagar före! Beräknad tid, hur ofta händer det!? Så nu kommer jag få börja redan den 29 juli. Blir lite struligt eftersom vi är bortresta då. Vet inte om det är nässprayen som behöver vara kyld, ska ringa för säkerhetsskull och fråga. Vi ska bo på b

• Amiracleoflove

Oj, ja det händer då aldrig att den är för tidig ;-p.. Det måste gå att lösa på något sätt, inte ska du behöva skjuta upp det en mens Du får uppdatera hur det är sen att använda nässpray och allting, jätte nyfiken

• Memsan83

Nej, jag vill ju inte skjuta upp det en månad till!
    Självklart ska jag uppdatera när jag börjar med sprayen, ska träffa läkaren igen på torsdag för att fråga om när jag ska börja med sprutorna osv.
    Ha en jättemysig sommar allihopa!

• christinanieminen

Igår ringde dom från örebro det är där vi kommer få göra äggplock och återföringen och allt annat får vi göra i södertälje till och med informations mötet  :) så nu väntar vi på att dom ska kontakta oss när remissen kommer tillbaka till dem (det var där jag gjorde utredninge) :)

• Memsan83

Nu har jag sprayat i en vecka, första dagarna hade jag huvudvärk och så fick jag en enorm svettattack! Bara dröp av svett på spraydag två, men det gick över efter kanske tio minuter. Känner kittlingar i näsan efter sprayandet och lite senare får jag nysattacker. Annars har allt gått bra, har dock haft problem med att komma ihåg om jag tagit sprayen, så nu har jag gjort ett schema som jag kryssar i varje dag jag tagit sprayen. Kanske blir lättare när jag börjar jobba, när det blir bättre rutiner.
    Hur går det för er?

• Amiracleoflove

Okej, vad roligt att höra när du berättar , har inte varit på informationsmötet än, men är det så att sprayen sänker hormornerna och sedan sprutorna ökar upp dom igen?
    Bra, med schema så man vet , ska man spraya samma tid varje dag?

• Memsan83

Ja, precis sprayen sänker hormonerna och sprutorna stimulerar en ägglossning. Har inte kännt av sprayen något mer men min läkare sa att jag skulle få fler biverkningar efter mens, så bara att vänta och se( börjar med mens idag!)
    Nej man behöver inte spraya samma tid men. Två spray på morgonen och två på kvällen( en i vardera näsborre) nu har ju jag synarel. Finns en annan spray också, men den tror jag att man bara tar en gång( men jag är osäker).

Hoppas att det ska gå bra för alla nu!

• Amiracleoflove

Jaha okej, vad spännande . Du får fortsätta uppdatera om vad som händer och sker. Hur lång tid tar det ungefär från det att man varit på infomöte till att man påbörjar behandlingen?

• Memsan83

Idag gjorde jag ultraljud och skulle ha lämnat blodprov också, men behövde inte lämna blodprov, jag hade svarat bra på sprayen. Så för ca två timmar sen tog jag min första spruta! Ska ta dem varje kväll vid samma tid + nässpray en gång på morgon och en gång på kvällen, fram tills onsdag då jag ska göra ett nytt ultraljud o blodprov. Ser allt bra ut så är det bara och fortsätta! Kanske tar vi ut ägg i nästa vecka! Så skönt att det börjar hända saker!
    Jag var ju på infomöte i maj på cvl
    Men eftersom de hade semesterstängt så fick jag börja i juli. Så jag tror att det går rätt så fort. Hade de inte haft stängt så hade jag fått börja redan i maj.
    Så nu är det bara att hålla tummarna!
    Hoppas att alla mår bra!

Svar på tråden Ivf till hösten 2012