• Amiracleoflove

Ivf till hösten 2012

Står i kö för ivf till hösten, är det några fler oförklarligt barnlösa som gör det och som skulle vilja följas åt? Hade varit roligt att prata med någon i samma sitiuation och dela med oss av tankar och funderingar, och följas åt på resan till ett plus

• Svar på tråden Ivf till hösten 2012
  • Amiracleoflove

Åh vad roligt, skönt att du svarar bra på behandlingen , jag är väldigt spruträdd så dom ser jag inte fram emot, tycker du de funkar bra att ta dom själv? Jag ringde igår för att kolla hur det går med min kallelse då det har gått 3månader sedan jag fick brevet om att vi står i kö för ivf, jag fick till svar att dom fick mer att göra i våras än dom räknade med så nu är väntetiden 4månader istället.. Så det är väl bara att vänta tills slutet av september, känns så tråkigt när man gått och sett fram emot detta och det känns som man inte gör annat än väntar, men förhoppningsvis så ska ju detta ge oss en knodd och då kommer de vara värt denna väntan .

• Memsan83

Åh vad tråkigt att behöva vänta ännu en månad:(

Jo, det går rätt så bra med sprutorna, fjärde sprutan igår gjorde faktiskt lite ont och jag har haft fruktansvärd huvudvärk, tack och lov att man har fina arbetskollegor som kommer med huvudvärkstabletter!

Imorgon är det dags att ta ultraljud och ge blod igen så får vi se vad som händer efter det! Hoppas att allt ska gå bra nu så att vi kan få göra äggplocket snart!
    Kram

• Memsan83

Jaha, måste fortsätta med sprutorna i fem dagar till med en högre dos. Känns som om man inte kommer vidare liksom! Men man hade väl hoppats på att allt skulle gå som på räls och att allt skulle fungera på första försöket. Så trist!
    Hur går det för er andra?

• Smultron 86

Åh jag är så glad!! Vi var på läkarbesöket idag, och vi får starta direkt vid mens med sprutorna (vilket är om typ 3 dagar!!) Så ska hämta alla läkemedel imorgon..
    Så jäkla skönt att komma igång! Men jag får ingen näs-spray, bara sprutor, är det skillnad mellan olika ställen eller långa och korta metoden?

• Memsan83

Hej allesammans! Om en timme tar jag ägglossningssprutan! På fredag är det dags för äggplock! Så nervös, oroar mig oxå för att det ska göra ont! Jag och min man ska ju ta nya uppdaterade bröllopsbilder i helgen, så hoppas att jag slipper att ha ont då! Kram på er!

• JohannaS03

Smultron 86 skrev 2012-08-22 17:01:00 följande:
    Åh jag är så glad!! Vi var på läkarbesöket idag, och vi får starta direkt vid mens med sprutorna (vilket är om typ 3 dagar!!) Så ska hämta alla läkemedel imorgon..
    Så jäkla skönt att komma igång! Men jag får ingen näs-spray, bara sprutor, är det skillnad mellan olika ställen eller långa och korta metoden?
    Jag har också undrar och funderat på vad det är som avgör om man får korta eller långa metoden. Verkar som att båda metoderna används av klinikerna. Nån som vet?
  • JohannaS03
    Memsan83 skrev 2012-08-29 21:01:29 följande:
    Hej allesammans! Om en timme tar jag ägglossningssprutan! På fredag är det dags för äggplock! Så nervös, oroar mig oxå för att det ska göra ont! Jag och min man ska ju ta nya uppdaterade bröllopsbilder i helgen, så hoppas att jag slipper att ha ont då! Kram på er!

Håller alla tummar jag har!
  • Memsan83

Har haft äggplocket nu, gjorde lite ondare än vad jag trodde det skulle göra, men fick lite mer morfin så då gick det bättre:)

De fick iallafall ut åtta ägg, så imorgon ska de ringa för att berätta om några har överlevt! Sen är det dags igen på söndag, dags för att sätta in ett befruktat ägg och hålla tummarna för att det ska överleva i mig oxå!

Så skönt för er andra att oxå få komma igång, det kommer att gå jättebra för oss och om ett år så sitter vi allihopa med våra små bebisar:)

Eller hur!!

Kram på er!

• Amiracleoflove

Hur har det gått memsan83?? )
    Och hur går det för er andra?

Vi har varit på info möte, dom fick in en avbokning så vi fick komma in tidigare, det är kö för äggplock så i november kommer äggplocket ske .. Skönt nu när man vet lite mer när saker och ting kommer ske!

• JohannaS03

Jag undrar också Memsan!!!

Infomöte på torsdag, fattar inte att det är dags, fick ju tiden för tre månader sen...

Svar på tråden Ivf till hösten 2012