Smultron86, jag arbetar heltid och i och med mitt utomkvedsskap så vet nu nästan alla på jobbet vad jag går igenom, som tur är har jag en kollega som också går igenom ivf. Jag får jättemycket stöd från henne, tyvärr går det inte så bra för henne, har gjort fyra försök med ivf och inget har tagit:(. Jag håller tummarna för att det ska fungera för henne denna gång!
Sen har jag en kollega som blev gravid ungefär samtidigt som mitt utomkvedsskap.
Sen har jag oxå väldigt förstående chefer som oxå gått igenom ivf. Så det känns tryggt, sen jag började prata om att vi skulle börja med ivf är det jättemånga som också har haft svårt att bli gravida. Det är konstigt att man inte pratar om det mer?
Jag tror att de har förståelse om du berättar hur det är, jag har för mig att det är ungefär två dagar + första besöket, som man behöver vara ledig och det är väl främst heldagar eftersom vi ska till Uppsala, om man är närmare räcker det nog med en en och en halv dag totalt, nu har ju vi iochför sig distansstimulering så det kanske blir lite oftare om man är närmre. Sen är det ju blodproven och vaginalaultraljuden också. Men två dagar i Uppsala för uttag och insättning av ägg. Blodprov i ultraljud