• Amiracleoflove

Ivf till hösten 2012

Står i kö för ivf till hösten, är det några fler oförklarligt barnlösa som gör det och som skulle vilja följas åt? Hade varit roligt att prata med någon i samma sitiuation och dela med oss av tankar och funderingar, och följas åt på resan till ett plus

• Svar på tråden Ivf till hösten 2012
  • Nskan

Hej! Jag hoppar in här jag också! Jag och min man har försökt bli gravida i 3 år. Efter ett år hade passerat så kvalificerade vi in oss i Barnlöshetgruppen där prover togs på oss båda. Inga fel! -"Återkom sommaren 2012" var svaret vi fick. Där vi bor måste man försökt aktivt i 3 år innan remiss skickas till IVF-kliniken. Men nu är nya blodprov tagna och remissen skickad! Kunde inte hålla mig så jag ringde dit förra veckan för att höra om kötid och sånt, fick svaret att vi ligger bra till och dom kommer att höra av sig inom kort. Oj vad vi längtar!

• JohannaS03

Nskan: tre år? Oj vad länge! Här är det bara ett. Konstigt att det är så olika!

• Nskan

Ja 3 år... Ja faktisk känns det helt sjukt att det är så olika beroende på vart man bor...

• Memsan83

Hej tjejer! Var på vul idag hos Min gyn. Åh så skönt att få komma till någon som direkt förstod o visade medkänsla!

Sa att det är fortfarande för tidigt att se men han såg en prick, som skulle kunna vara en blodfläck men den satt inte så som blod brukar(?) och var samma storlek som pyret skulle ha i fjärde veckan. Men det kändes positivt och han trodde att det var pyret, bekräftat av mina plus på stickorna! Dessutom satt pyret där den skulle, inget utomkvedsskap!

Han frågade om jag hade känt något, bara ont i brösten, har inte vågat känna något eftersom jag inte varit säker. Nu ska du vara glad över att du är gravid, sa han och så fick jag en bild på pricken! Blev så glad:)

Var fortfarande överstimulerad, men det sa han berodde på att jag var gravid.

Känns så mycket bättre nu gäller det bara att det ligger kvar i magen!!

Kram på er alla, hoppas på
    Många fina plus för er oxå!!

• JohannaS03

Åh vad härligt Memsan! Nu kan man väl få säga grattis på riktigt!!! Hoppas att pytte stannar nu!

• JohannaS03

Pyret skulle det va, jäkla iPhone...

• Memsan83

Hej allihopa! I måndags var jag påVUL igen hos min gyn, och vi såg hjärtat slå! Så underbart! Men vi ropar inte hej förrenns vi kommit över v. 14 minst!!
    Var i måndags i v. 7+2 och beräknad BF 25 maj 2013! Så nu är det bara att hoppas att pyret ligger kvar!
    Även om jag inte skriver särskilt ofta så läser jag allt ni skriver o tänker ofta på er! Önskar er allihopa ett stooort lycka till!!!
    Kram

• Amiracleoflove

Åh vad roligt!! Underbar känsla det måste vara!! Grattis igen!! Kram

• Memsan83

Tack alla underbara människor som skriver och lyssnar på vad man skriver på den här tråden!î?
    Nu hoppas jag att allt går bra för er! Hur ligger ni till? Vet ni på ungefär när det blir äggplock? Massor av kramar till Er!!!

• Amiracleoflove

Jag är också nyfiken på hur det går för er andra också .

Vi har inte satt igång med behandlingen än, väntar in mensen och på cd21 börjar jag spraya, v.47 har jag äggplock.

• Memsan83

Åh va spännande... Då sätter ni snart igång:)
    Förstår att det känns som en evighet men jag lovar, när du är inne i det kommer det att gå fort:)
    Kram

• JohannaS03

Jag tog första sprutan igår. Känns overkligt att det verkligen pågår just nu!

• Memsan83

Åh va spännande Johanna! Hur kändes det? För mig kändes det inte ngt, om man inte kom åt en nerv med nålen, då gjorde det ont! Men helt klart värt det när man tänker på vad man får i slutändan! När har du prel. Äggplock?
    Kram

• JohannaS03

Ja nu vet jag inte riktigt för vi började med sprutorna senare än vad vi sa när vi var där på besök. Men vi ska dit på VUL på onsdag så vi får väl höra då...

• Memsan83

Hoppas att allt går bra! Ska tänka på dig på onsdag, du får höra av dig så vi vet hur det går! :)

Kram

Svar på tråden Ivf till hösten 2012