• Smultron 86

Ivf till hösten 2012

Hej! Här har du en till. Vi ska spara pengar under sommaren och göra IVF privat. Tänkte boka tid i augusti. Ni då?
    Vi gjorde en utredning i okt-11 där det enda som var fel var mina TSH-värden. Äter nu Levaxin och allt skall vara bra. Dock inget pluss ännu..
    Hur länge har ni försökt? Vart skall ni göra IVF?

• Smultron 86

Va kul att vi är många som snart skall sätta igång! På Carlanderska har dom semesterstängt till den 13aug, så hade tänkt ringa så fort dom är tillbaka och sätta igång. Hoppas dom inte har för lång väntetid bara.

Funderar på det här med arbete/studerande, jobbar ni? Vad skall ni säga på arbetet när ni måste åka ifrån då och då under behandlingen?
    Själv går jag på högskolan sista året och har en del praktik nu till hösten, så är nervös över hur allt skall klaffa, men det får lösa sig! På något sätt.. Hur har ni planerat?

• Smultron 86

Nu har vi bokat tid!! Ska på första läkarbesöket den 22aug. Är så himla nervös! Ska bli grymt spännande. Hur går det för er andra??

• Smultron 86

Åh jag är så glad!! Vi var på läkarbesöket idag, och vi får starta direkt vid mens med sprutorna (vilket är om typ 3 dagar!!) Så ska hämta alla läkemedel imorgon..
    Så jäkla skönt att komma igång! Men jag får ingen näs-spray, bara sprutor, är det skillnad mellan olika ställen eller långa och korta metoden?

Svar på tråden Ivf till hösten 2012