• Amiracleoflove

Ivf till hösten 2012

Står i kö för ivf till hösten, är det några fler oförklarligt barnlösa som gör det och som skulle vilja följas åt? Hade varit roligt att prata med någon i samma sitiuation och dela med oss av tankar och funderingar, och följas åt på resan till ett plus

• Svar på tråden Ivf till hösten 2012
  • Amiracleoflove

Kanske redan finns en liknande tråd som jag inte sett, isåfall får ni gärna länka den

• Smultron 86

Hej! Här har du en till. Vi ska spara pengar under sommaren och göra IVF privat. Tänkte boka tid i augusti. Ni då?
    Vi gjorde en utredning i okt-11 där det enda som var fel var mina TSH-värden. Äter nu Levaxin och allt skall vara bra. Dock inget pluss ännu..
    Hur länge har ni försökt? Vart skall ni göra IVF?

• christinanieminen

Hej. 
    Vi har fått en remiss skickad till Huddinge, kontaktade vårdgarantikansliet för omkring en vecka sedan, och dom skulle ta hand om ärendet och skicka vidare remissen till Uppsala, Örebro, Linköping, eller Falun. 
    Hoppas på att få höra något i aug då alla kliniker öppnar igen efter sommar stängningen.

Vi har försök sedan maj 2010, Vi har lyckats en gång i maj förra åtet vilket slutade i missfall i vecka 7.
    Har Endometrios vilket antagligen är anledningen till att vi inte lyckas då jag har regelbunden ägglossning och min sambo har bra spermiekvalitet. 

• Amiracleoflove

Okej, vad kommer det sig att ni valt att börja med privat ivf? jag och mannen var också inne på privat först men vi har satt upp oss på kö på sahlgrenska, vi utreddes i slutet av 2010 och i början på 2011 så gjorde dom en titthålsoperation på mig för att gå igenom alla "delar" och se så att allt fungerade som det ska och det var inget fel, så då åt jag sedan pergotime i 1år för att förstärka ägglossningen och det gav inte heller någon graviditet så i maj 2012 fick vi "diagnosen" oförklarligt barnlösa och satt upp oss på kö för lvf.. Men då kan eran barnlöshet bero på dina tsh-värden? Kan vara skönt att veta varför iallafall, hoppas ni hinner bli gravida utan ivf

• Amiracleoflove

Christina, om man har endometrios är enda sättet att göra ivf då eller skulle inseminering vara bättre? Beklagar missfallet
    Det "goda" ur missfallet är iallafall att du vet att du kan bli gravid . Har du problem med cystor då? Är inte helt klar med vad endometrios är för något, jag blev själv utredd för det under våran utredning men då var det så mycket på en gång att man inte klarade av att ta in all information. Hoppas ni snart får ett plus på Stickan igen!

• christinanieminen

Jag tror det är IVF som gäller det var i alla fall vad min läkare sa, och man får väl lita på vad dom säger. 

När dom gjorde min titthåls operation så brände dom bort en del endo härdar i buken på mig, och det var direkt efter det som jag blev gravid. Och vad jag har förståt så vill dom inte operera för ofta efter som det kan göra mer skada än nytta. 

• Amiracleoflove

Ja, man får ju göra det.. Jag kunde tycka att jag och sambon kunde gjort inseminering först eftersom det inte är något fel på någon av oss, men dom mena på att processen är densamma med hormoner och ivf är det större chans att man blir gravid på så därför gör dom mer eller mindre bara inseminering om det är donatorsperma till dom som har en man som inte kan få barn...

Okej, beklagar åter igen.. Förstår om dom inte vill gå in och bränna bort hela tiden, och kan även förstå om du inte skulle vilja bli opererad fler gånger heller, hoppas ni snart får tid för ivf

• JohannaS03

Jag hoppar in. Vi har vårt första möte på Carl von linne i Uppsala 13 september. Precis som för dig Christina var det genom Stockholms landsting, men via vårdgarantin kom vi till Uppsala. Är jätteglad att ha ett datum även om det känns långt borta! Och är glad att det blev Uppsala så behöver vi inte åka så långt!

• Amiracleoflove

Åh vad roligt! Skönt att ni fått ett datum satt redan! tiden går fort, snart är ni där!

• Amiracleoflove

Hur länge har ni försökt Johanna? Och vad är eran orsak? Om du inte tycker det är för känslig fråga

Svar på tråden Ivf till hösten 2012