• JohannaS03

Ivf till hösten 2012

Jag hoppar in. Vi har vårt första möte på Carl von linne i Uppsala 13 september. Precis som för dig Christina var det genom Stockholms landsting, men via vårdgarantin kom vi till Uppsala. Är jätteglad att ha ett datum även om det känns långt borta! Och är glad att det blev Uppsala så behöver vi inte åka så långt!

• JohannaS03

Vi har försökt sen nov 2011 och man har inte hittat nåt fel på oss. Det bara blir inget!!! Och jag är inte rädd för att berätta:)

• JohannaS03

Smultron 86 skrev 2012-08-22 17:01:00 följande:
    Åh jag är så glad!! Vi var på läkarbesöket idag, och vi får starta direkt vid mens med sprutorna (vilket är om typ 3 dagar!!) Så ska hämta alla läkemedel imorgon..
    Så jäkla skönt att komma igång! Men jag får ingen näs-spray, bara sprutor, är det skillnad mellan olika ställen eller långa och korta metoden?
    Jag har också undrar och funderat på vad det är som avgör om man får korta eller långa metoden. Verkar som att båda metoderna används av klinikerna. Nån som vet?
  • JohannaS03
    Memsan83 skrev 2012-08-29 21:01:29 följande:
    Hej allesammans! Om en timme tar jag ägglossningssprutan! På fredag är det dags för äggplock! Så nervös, oroar mig oxå för att det ska göra ont! Jag och min man ska ju ta nya uppdaterade bröllopsbilder i helgen, så hoppas att jag slipper att ha ont då! Kram på er!

Håller alla tummar jag har!
  • JohannaS03

Jag undrar också Memsan!!!

Infomöte på torsdag, fattar inte att det är dags, fick ju tiden för tre månader sen...

• JohannaS03

Ja jag hoppas också det är så trött på att stå i kö!!! Vi går på Carl von Linné i Uppsala!

• JohannaS03

Grattis till plusset! Men jag förstår att du har svårt att vara glad om du oroar dig för utomkvedes! Tråkigt att så många läkare verkar otrevliga ochoengagerade har läst många inlägg om sånt den senaste tiden! Men håller tummarna och hoppas att det går bra!

• JohannaS03

Vi var på vårt uppstartsbesök i torsdags. Ska sätta igång med spray 23 september och ÄP blir preliminärt v 42. Så skönt att vara igång och ha en tidsplan!

• JohannaS03

Nskan: tre år? Oj vad länge! Här är det bara ett. Konstigt att det är så olika!

• JohannaS03

Åh vad härligt Memsan! Nu kan man väl få säga grattis på riktigt!!! Hoppas att pytte stannar nu!

• JohannaS03

Pyret skulle det va, jäkla iPhone...

• JohannaS03

Jag tog första sprutan igår. Känns overkligt att det verkligen pågår just nu!

• JohannaS03

Ja nu vet jag inte riktigt för vi började med sprutorna senare än vad vi sa när vi var där på besök. Men vi ska dit på VUL på onsdag så vi får väl höra då...

Svar på tråden Ivf till hösten 2012