• Amiracleoflove

Ivf till hösten 2012

Står i kö för ivf till hösten, är det några fler oförklarligt barnlösa som gör det och som skulle vilja följas åt? Hade varit roligt att prata med någon i samma sitiuation och dela med oss av tankar och funderingar, och följas åt på resan till ett plus

• Svar på tråden Ivf till hösten 2012
  • Amiracleoflove

Kanske redan finns en liknande tråd som jag inte sett, isåfall får ni gärna länka den

• Amiracleoflove

Okej, vad kommer det sig att ni valt att börja med privat ivf? jag och mannen var också inne på privat först men vi har satt upp oss på kö på sahlgrenska, vi utreddes i slutet av 2010 och i början på 2011 så gjorde dom en titthålsoperation på mig för att gå igenom alla "delar" och se så att allt fungerade som det ska och det var inget fel, så då åt jag sedan pergotime i 1år för att förstärka ägglossningen och det gav inte heller någon graviditet så i maj 2012 fick vi "diagnosen" oförklarligt barnlösa och satt upp oss på kö för lvf.. Men då kan eran barnlöshet bero på dina tsh-värden? Kan vara skönt att veta varför iallafall, hoppas ni hinner bli gravida utan ivf

• Amiracleoflove

Christina, om man har endometrios är enda sättet att göra ivf då eller skulle inseminering vara bättre? Beklagar missfallet
    Det "goda" ur missfallet är iallafall att du vet att du kan bli gravid . Har du problem med cystor då? Är inte helt klar med vad endometrios är för något, jag blev själv utredd för det under våran utredning men då var det så mycket på en gång att man inte klarade av att ta in all information. Hoppas ni snart får ett plus på Stickan igen!

• Amiracleoflove

Ja, man får ju göra det.. Jag kunde tycka att jag och sambon kunde gjort inseminering först eftersom det inte är något fel på någon av oss, men dom mena på att processen är densamma med hormoner och ivf är det större chans att man blir gravid på så därför gör dom mer eller mindre bara inseminering om det är donatorsperma till dom som har en man som inte kan få barn...

Okej, beklagar åter igen.. Förstår om dom inte vill gå in och bränna bort hela tiden, och kan även förstå om du inte skulle vilja bli opererad fler gånger heller, hoppas ni snart får tid för ivf

• Amiracleoflove

Åh vad roligt! Skönt att ni fått ett datum satt redan! tiden går fort, snart är ni där!

• Amiracleoflove

Hur länge har ni försökt Johanna? Och vad är eran orsak? Om du inte tycker det är för känslig fråga

• Amiracleoflove

Johanna, okej det är precis som oss, oförklarligt, ibland kan jag tycka det är fruktansvärt jobbigt att det inte finns en förklaring till varför, men samtidigt så får man vara glad för att båda är fullt friska på den fronten

• Amiracleoflove

Memsan, duktig du är som gått ner så mycket! Beklagar mf, skönt att ni också fått datum satt när ni ska börja! Har hört att Carl von linne ska vara en bra klinik

• Amiracleoflove

Vad roligt att du känner så!! Ska hålla tummar och tår för er, eller rättare sagt för alla i tråden! Du får uppdatera hur det går när du börjat med nässpray, du blir nog den första i tråden som börjar då

• Amiracleoflove

Oj, ja det händer då aldrig att den är för tidig ;-p.. Det måste gå att lösa på något sätt, inte ska du behöva skjuta upp det en mens Du får uppdatera hur det är sen att använda nässpray och allting, jätte nyfiken

• Amiracleoflove

Okej, vad roligt att höra när du berättar , har inte varit på informationsmötet än, men är det så att sprayen sänker hormornerna och sedan sprutorna ökar upp dom igen?
    Bra, med schema så man vet , ska man spraya samma tid varje dag?

• Amiracleoflove

Jaha okej, vad spännande . Du får fortsätta uppdatera om vad som händer och sker. Hur lång tid tar det ungefär från det att man varit på infomöte till att man påbörjar behandlingen?

• Amiracleoflove

Åh vad roligt, skönt att du svarar bra på behandlingen , jag är väldigt spruträdd så dom ser jag inte fram emot, tycker du de funkar bra att ta dom själv? Jag ringde igår för att kolla hur det går med min kallelse då det har gått 3månader sedan jag fick brevet om att vi står i kö för ivf, jag fick till svar att dom fick mer att göra i våras än dom räknade med så nu är väntetiden 4månader istället.. Så det är väl bara att vänta tills slutet av september, känns så tråkigt när man gått och sett fram emot detta och det känns som man inte gör annat än väntar, men förhoppningsvis så ska ju detta ge oss en knodd och då kommer de vara värt denna väntan .

• Amiracleoflove

Hur har det gått memsan83?? )
    Och hur går det för er andra?

Vi har varit på info möte, dom fick in en avbokning så vi fick komma in tidigare, det är kö för äggplock så i november kommer äggplocket ske .. Skönt nu när man vet lite mer när saker och ting kommer ske!

• Amiracleoflove

Åh vad spännande! Håller alla tummar och tår!

• Amiracleoflove

Vad roligt Johannas03, hoppas ni får sätta igång fort efter infomötet och inte behöver stå i kö för äggplock som vi . Vilken klinik går ni hos?

• Amiracleoflove

Okej. Ja, visst känns det som att det är ett evigt väntande hela tiden.

• Amiracleoflove

Vad roligt Johanna! Underbart att ha en tidsplan!

Memsan, Grattis till plusset!!

• Amiracleoflove

Åh vad roligt!! Underbar känsla det måste vara!! Grattis igen!! Kram

Svar på tråden Ivf till hösten 2012