• Anonym (Hon)

Jag HATAR missbrukare!

Jag verkligen avskyr och grovt hatar alla slags missbrukare. Dom är inget  värda i mina ögon. Ser ner på missbrukare. Det är falska och opålitliga människor. Dom är så svaga och det ända dom tänker på är sitt missbruk. 

Jag bryr mig inte om hur tufft dom har haft det och vad orsaken är till att dom börja missbruka. Jag tycker man ser dessa missbrukare överallt i varenda hörn. Dom är bara en stor belastning för samhället.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-27 22:58
    Många förbannade missbrukare har fått all hjälp dom kan få men ändå väljer dom att fortsätta med sitt missbruk. Det är ingen som tvingar dom att ta knark eller supa. Man har alltid val här i livet och väljer man att knarka/supa bort sitt liv så är man dum i huvudet. Skyll fan inte på omständigheter och tuff uppväxt. Jag själv har haft en tuff uppväxt men inte fan knarkar/super jag för det.
    Jag brukar inte gå och tänka på hur mkt jag hatar missbrukare men när jag ser en a lagare eller en påtänd pundare så känner jag bara hur vidriga o misslyckade dom är. Jag skulle aldrig skämma ut mig och prata med en sån människa. Och NEJ JAG ÄR INTE EN OPATISK MÄNNISKA. Jag har hjälpt många men det är såna som förtjänar det. Jag skulle aldrig hjälpa en missbrukare när jag veta tt det bara är onödigt.

• Svar på tråden Jag HATAR missbrukare!
  • sekretess
    sekretess skrev 2012-05-27 22:00:26 följande:
    både och alla som blivit utsatta osv ska inte tvingas till emati av alla sorter...det är upp till vad som hänt o skett med..
    o i vissa läge ska  man inte ha empati för då vaknar dom aldrig o förstår illa det gått o slutar aldrig.
  • Meddelande borttaget
  • sekretess
    ruuu skrev 2012-05-27 22:14:10 följande:
    Jag stör mig på naiva och trångsynta människor som dig. Tar en missbrukare alla dar i veckan hellre än en ignorant fördomsfull idiot.
    det mär hemskt för dom som sitter i det ..det borde finna mer hjälp att få än vad det gör. men det kan va ett helvete för dom som lever med det också det är ingen dans på rosor  ..man behöver inte hata personen men sitoationen ...som tillslut blir ohållbar om dom inte får hjälp...o det är samhället som måste göra det inte en vanlig individ..det går inte.
  • Meddelande borttaget
  • sekretess
    ruuu skrev 2012-05-27 22:44:01 följande:
    Ja det finns ju inte en människa i världen som vill vara missbrukare.. De är sjuka och behöver vård och hjälp.
    visst , men det kvittar hur mycket emati eller ej det finns , så e det samhället som måste hjälpa till o självklart missbrukaren med , en vanlig människa  kan inte hjälpa till med det ,det e viljan hos missbrukaren o samhället ...
  • Sockertoppen27
    sekretess skrev 2012-05-27 22:47:41 följande:
    visst , men det kvittar hur mycket emati eller ej det finns , så e det samhället som måste hjälpa till o självklart missbrukaren med , en vanlig människa  kan inte hjälpa till med det ,det e viljan hos missbrukaren o samhället ...
    Och vad mer ska samhället göra? Ska man kedja fast dom? Alla får väl ta eget ansvar. Vill man knarka bort sitt liv så varsågod. Samhället ska inte böna och be för att dom ska sluta. 
  • unknown02
    Sockertoppen27 skrev 2012-05-28 00:07:57 följande:
    Och vad mer ska samhället göra? Ska man kedja fast dom? Alla får väl ta eget ansvar. Vill man knarka bort sitt liv så varsågod. Samhället ska inte böna och be för att dom ska sluta. 
    för att sluta att kanrka så måste det till vård o hjälp  och en egen vilja hos missbrukaren det är väl för fan samhället det finns dom som vill ha hjälp som inte erersurser finns till med , så e det med allt., tror du att en vanlig människa ska o kan  hjälpa till, o der räcker att säga sluta .nej en människa måste ta  avstånd....
  • schizoliv
    tobiq skrev 2012-05-27 21:12:21 följande:
    Men jag har aldrig sagt att jag hatar missbrukare, jag avskyr missbruket och ser definitivt ned på "partyknarkarna" som inte har en aning om hur illa det kan gå, eller bara inte bryr sig för att det verkar kul.
    Hade jag fått välja hade det inte det inte existerat varken alkohol eller droger, då det bara leder till förstörda människor och förstörda familjer. Tyvärr är det ju bara önsketänkande.
    Vet inte hur man tänker där.
    När man pratar om partysuparna, så drar man inte in alkoholister.
    Varför ska man med "partyknarkarna" dra in missbrukarna för?

Missbrukarna utgör en mycket liten minoritet av de som nyttjar droger.

Sen hade ju det säkert varit en trevlig utopi att inte alkohol och droger skulle existera.
    Men förstörda familjer hade vi fått ändå, sen hade vi inte haft alkohol och droger att skylla på längre.
  • schizoliv
    Sockertoppen27 skrev 2012-05-28 00:07:57 följande:
    Samhället kan ju sluta använda stickan till att tackla problemet.
    Så kanske mer folk frivilligt kunde söka vård.

Och man kan tex köra Polens nya policy när polis kommer i kontakt med en drogkonsument.
    Där istället för låta rättsväsendet ta hand om dom.
    Skicka dom till en psykolog, som utvärderar om vård är nödvändigt.
    Finns många vägar att gå, men dagen system skapar bara mer missbrukare.
    Och skickas man till hassela, ja då har man det inte lätt längre.
  • AnnA1985
    Många förbannade missbrukare har fått all hjälp dom kan få men ändå väljer dom att fortsätta med sitt missbruk. Det är ingen som tvingar dom att ta knark eller supa. Man har alltid val här i livet och väljer man att knarka/supa bort sitt liv så är man dum i huvudet. Skyll fan inte på omständigheter och tuff uppväxt. Jag själv har haft en tuff uppväxt men inte fan knarkar/super jag för det.
    Jag brukar inte gå och tänka på hur mkt jag hatar missbrukare men när jag ser en a lagare eller en påtänd pundare så känner jag bara hur vidriga o misslyckade dom är. Jag skulle aldrig skämma ut mig och prata med en sån människa. Och NEJ JAG ÄR INTE EN OPATISK MÄNNISKA. Jag har hjälpt många men det är såna som förtjänar det. Jag skulle aldrig hjälpa en missbrukare när jag veta tt det bara är onödigt.
    Fortsätter de med sitt missbruk har hjälpen misslyckats, det borde du fatta själv!
    Och du, grattis att du valde livet utan att ta till alkohol och droger, trots tuff uppväxt!
    Tycker du är en jävligt trångsynt människa som tycker att ALLA missbrukare är vidriga och misslyckade!
     Jag kan förstå till viss del varför en del människor väljer missbruket...
    Känner en tjej som har diagnoserna asbergers, är schizo affektiv och bipolär... här om helgen sa hon "när jag dricker alkohol så försvinner rösterna i mitt huvud... det är så skönt med lugn och ro. jag skulle vilja dricka imorn igen..." Denna tjej är 22 år. Jag kan faktiskt förstå henne att hon vill bli påverkad igen, jag skulle även förstå om hon blev alkoholist då psykiatrin inte hjälper henne utan bara medicinerar och byter preparat stup i ett. Jag vet även att om hon får chansen till mer medicin så tar hon allt hon kan få... för att det är BEROENDEFRAMKALLANDE!

• nostalgi
    Anonym (Hon) skrev 2012-05-27 02:46:46 följande:
    Jag verkligen avskyr och grovt hatar alla slags missbrukare. Dom är inget  värda i mina ögon. Ser ner på missbrukare. Det är falska och opålitliga människor. Dom är så svaga och det ända dom tänker på är sitt missbruk. 

Jag bryr mig inte om hur tufft dom har haft det och vad orsaken är till att dom börja missbruka. Jag tycker man ser dessa missbrukare överallt i varenda hörn. Dom är bara en stor belastning för samhället.

De där A-lagarna, behöver vi inte ens prata om. De tillhör en minoritet. Det värsta med missbruk är, allt det "dolda". Alla föräldrar som super, och röker på, men endå försöker att hålla fasaden uppe: De sköter sina jobb, de har barn, de är "sociala". De betalar månadens räkningar, och ligger aldrig tilbaka med hyran. De tar krediter, men hamnar bara hos KF. Någon gång ibland, och då tar de ett nytt lån, för att betala av den, så fort som möjligt.

MEN även de jävla skitföräldrarna, fattar tydligen inte, vilken "psykisk misär", de utsätter sina barn för.

De har fina mobiler, de har de kläder de de vill ha. OSV. Men när 14 åringen vill ha hjälp med matteläxan en lördagskväll, är det kört. Ingen svarar, ingen kan hjälpa, därför att de har druckit alkohol. Eller rökt på.

Så det allra största problemet med missbruk, finns inte "på bänken på torget", men i hemmen, där de små barnen skall vistas, och växa upp. jag vet, för mina "föräldrar" söp. Bara på helger, förvisso. Men jag hade inte "tillgång till dem då", de fanns inte. Många gånger önskade jag hjälp med läxan, men det funkade inte på helgen. Det gick inte ens att kommunicera med dem. Sa' man någonting, blev svaret: "Skall du inte gå och lägga dig nu, hjärtat"?Kräks
  • schizoliv
    nostalgi skrev 2012-06-02 19:49:48 följande:
    De där A-lagarna, behöver vi inte ens prata om. De tillhör en minoritet. Det värsta med missbruk är, allt det "dolda". Alla föräldrar som super, och röker på, men endå försöker att hålla fasaden uppe: De sköter sina jobb, de har barn, de är "sociala". De betalar månadens räkningar, och ligger aldrig tilbaka med hyran. De tar krediter, men hamnar bara hos KF. Någon gång ibland, och då tar de ett nytt lån, för att betala av den, så fort som möjligt.

MEN även de jävla skitföräldrarna, fattar tydligen inte, vilken "psykisk misär", de utsätter sina barn för.

De har fina mobiler, de har de kläder de de vill ha. OSV. Men när 14 åringen vill ha hjälp med matteläxan en lördagskväll, är det kört. Ingen svarar, ingen kan hjälpa, därför att de har druckit alkohol. Eller rökt på.

Så det allra största problemet med missbruk, finns inte "på bänken på torget", men i hemmen, där de små barnen skall vistas, och växa upp. jag vet, för mina "föräldrar" söp. Bara på helger, förvisso. Men jag hade inte "tillgång till dem då", de fanns inte. Många gånger önskade jag hjälp med läxan, men det funkade inte på helgen. Det gick inte ens att kommunicera med dem. Sa' man någonting, blev svaret: "Skall du inte gå och lägga dig nu, hjärtat"?Kräks
    Jag tar inga lån för hantera ekonomin, har par hundra tusen på bankkontot.
    Inte för det är mycket, men det funkar för mig.
    Ska sälja lägenheten nu och köpa mig ett hus.
    Någon fasad behöver jag inte skapa mig, men självbevarelsedrift har jag, så berättar inte att jag tar mig en röka då och då.
    För stigmatiseringen är så tydlig, ser ju bara på den mall du slängde upp här.
    Förstår inte varför folk inbillar sig så mycket om cannabis, är ju som en religion att stigmatisera utan att de kan förklara varför.
    Frågar man sen vad ni baserar sig åsikt på, ja då blir det det ska du skita i det är min åsikt.
    och så håller det på.....
    Bästa är jag jobbar minsann med missbrukare, jaha, och resten som inte är missbrukare som är majoriteten räknas då inte Skrattande
    Sen raljerar dom att dom vet bäst i sin lilla bubbla Skrikandes
  • Daniel12

Jag föreslår att du går ut på stan och berättar för några missbrukare vad du tycker om dem. När de fått höra dina svador kommer de säkert ändra på sina liv, eftersom de blir rädda när du säger att du hatar dem och ser dem som svaga människor som inte är något värda.

Lycka till!

• Daniel12
    nostalgi skrev 2012-06-02 19:49:48 följande:

Det är långt värre med småbarnsföräldrar som har dolt missbruk än några A-lagare på parkbänken. De förstnämnda har ett ansvar för sina barn. Den andra gruppen är utslagna och har förlorat sina hem och sina barn.

• Anonym (Och?)

TS jag kan lova dig att hatet är väldigt ömsesidigt. Extremt ömsesidigt. Det är pga såna som du som missbrukare inte vågar söka hjälp! Jag hatar verkligen såna som du! Lär dig skriva svenska ordentligt för du skriver som en kratta! Hoppas att du själv hamnar i missbruk och att folk hatar dig för det och dömer dig! Hoppas du inte får någon hjälp av någon för såna som du förtjänar varken kärlek, respekt eller att få må bra!

Svar på tråden Jag HATAR missbrukare!